پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۶۶
لاریجانی نمایندگانی را که دو-دو کردند معرفی کند؛

بداخلاقی مجلس در جلسه تاریخی با رئیس جمهور

شنبه ۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 173019
خانه ملت که خود نماد و زاییده مردم سالاری و نظر مردم است در حالی که "مهر تایید یا رد" سجادی را اختیار داشت، با دو-دو کردن در خلال سخنان منتخب همین مردم مرتکب اشتباهی آشکار شد و تصویری غیرواقعی از ذات خانه ملت را به نمایش گذاشت؛ تصویری که در آن خانه ملت سخنان مخالف بی تاثیر در تصمیم خود را هم تحمل نمی کند.
بداخلاقی مجلس در جلسه تاریخی با رئیس جمهور
سرویس سیاسی جهان ـ احمد نریمانی: محمود احمدی نژاد سه شنبه هفته گذشته بنابر حق قانونی خود به مجلس آمده بود تا شاید برای اولین وزیر وزارت ورزش و جوانان از خانه ملت رای اعتماد بگیرند.

اخباری که در روزهای منتهی به جلسه رای اعتماد بارها بر صدر رسانه ها نشسته بود نشان می داد که جلسه روز ۳۱ خرداد کاملا متفاوت از جلسات مشابه گذشته خواهد بود اما کسی گمان نمی کرد که نمایندگان مجلس در این روز دست به حرکاتی بزنند که در تاریخ جلسات رای اعتماد بی سابقه است.

رئیس جمهور ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح وارد صحن مجلس شد و گرچه عدم استقبال نمایندگان و برخورد سرد و البته منطقی آنان را به رویش نیاورد اما دقایقی بعد از حالاتش روشن شد که کاملا غافلگیر شده است.

او بر اساس حق قانونی اش پشت تریبون مجلس قرار گرفته بود و از حمید سجادی برای وزارت ورزش و جوانان دفاع می کرد که به یکباره فریاد "دو –دو" بخشی از نمایندگان، صدای دکتر احمدی نژاد را گم کرد و کسانی را که از رادیو صوت جلسه را شنیدند یا بعدا در بخش های خبری سیما آن را دیدند، شگفت زده ساخت.

نمایندگان که بعدا روشن شد اکثرشان مخالف وزارت سجادی هستند، با هیاهو و دو ـ دو کردن کوشیدند که در سخنرانی رئیس جمهور اخلال کنند و بدین صورت مخالفت خود را با سخنان او ابراز دارند.

آنان البته این واقعیت را که خارج از فضای هیجانی مجلس وجود داشت در نظر نگرفتند که پژواک این حرکات ناباورانه در متن جامعه و بویژه در محافل و رسانه های بیگانه چه خواهد بود.

هرچند رئیس مجلس سپس دکتر احمدی نژاد کوشیدند با سخنانی چون "شما فرصت دارید نظر خودتان را بگویید" و "انتخاب و تصمیم گیری با شماست" اوضاع را آرام کنند اما شد آنچه که نباید می شد، اتفاق افتاده بود.

در واقع مخالفت با گزینه پیشنهادی رئیس جمهور و سخنرانی در رد سجادی و دادن رای منفی به او همگی از حقوق تردیدناپذیر نمایندگان بود که کسی درباره آن سخنی نداشت و حتی رئیس جمهور برای آرام ساختن نمایندگان پرهیجان چندین بار حقوقشان را به آنان یادآوری کرد که متاسفانه هیچ یک مانع از وقوع رویدادهای تاسف برانگیز آن روز نشد.

خانه ملت که خود نماد و زاییده مردم سالاری و نظر مردم است در حالی که "مهر تایید یا رد" سجادی را اختیار داشت، با دو ـ دو کردن در خلال سخنان منتخب همین مردم، مرتکب اشتباهی آشکار شد و تصویری غیرواقعی از ذات خانه ملت را به نمایش گذاشت؛ تصویری که در آن خانه ملت سخنان مخالف بی تاثیر خود را هم تحمل نمی کند.

نمایندگان منتخب مردم که باید الگو و مرجع فکری مردم باشند آیا در آن روز جنجالی با خود اندیشیدند که اشاعه چنین رفتاری در متن جامعه می تواند به چه سرنوشت تلخی منجر شود؟ و زمینه چه برداشت های ناصوابی را در محافل مختلف ایجاد می کند؟

شاید بر همین اساس است که انتظار ناظران سیاسی از نمایندگان ملت برای برخوردی منطقی و متین با رئیس جمهور به عنوان میهمان مجلس سپس تصمیم گیری بر اساس مصالح و منافع نظام و مردم، انتظار درست و بجایی بوده است.

اما دیگر نکته مهمی که درباره این رویداد نباید از نگاه دور داشت، محملی بود که نمایندگان با رفتار سوال برانگیز خود برای رسانه های بیگانه و ضدانقلاب ساختند تا بر پایه آن ادعاهای متعددی درباره شکاف و درگیری در سطح اول کشور مطرح شود و ده ها گزارش و تحلیل ضدایرانی به مخاطبان القا شود.

این جلسه تا چندین روز تنها و بهترین سوژه مخالفان جمهوری اسلامی بود تا با استناد به آن عنوان کنند ادعاهایشان درباره ایران صحت دارد.

در نتیجه این رویدادها، به نظر می رسد افکار عمومی اکنون راغب است شناخت بیشتری از نقش آفرینان جنجالی جلسه رای اعتماد حمید سجادی پیدا کند.

به همین دلیل به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می شود، نمایندگانی که هنگام سخنرانی رئیس جمهور و دفاع او از وزیر پیشنهادی اش اقدام به دو ـ دو کردن و ایجاد هیاهو در مجلس نمودند را به مردم معرفی کند، باشد که این اقدام، بار و احساس مسئولیت نمایندگان را سنگین تر از گذشته و رفتار اشتباه آنان را اصلاح کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولا این روال 2-2 کردن در مجلس طبیعیه و در مورد خودشون هم بکار میبرند. پس نمیشه گفت توهین به منتخب مردمه.
ثانیا این خودش نشونه آزاد بودن نمایندگان در اعلام رایه.
ثالثا این میتونه نوعی هم اعتراض به عملکرد آقای احمدی نژاد باشه؛ چه در قبول نکردن قانون تشکیل وزارت، چه در معرفی وزیر و چه در نامه ای که برای معرفی آقای سجادی نوشت. اونها هیچکدوم توهین به مجلس و نمایندگان منتخب مردم نبود؟ یا شاید از نظر شما نماینده ها منتخب نیستند؟!
Iran, Islamic Republic of
این ادبیات سالهاست که بر مجلس حاکمه.جداً این ادبیات شایسته نمایندگان ملت با فرهنگی مثل ایران نیست.هر چند معلومه از چه طیف و گروهی هستند ولی در هر حال نمایندگی ملت ایران را یدک میکشند.
Iran, Islamic Republic of
نماینده مردم است حقش است اعتراض کند. نماینده یک رای بیشتر ندارد طوری می گویید معرفی کند انگار دزد گرفته اید.
United States
بهترین جمله را دکتر توکلی گفت:
مجلس شورای اسلامی به خاطر ساز و کار غلط انتخابات، مجلس"معتمدان"ملت است نه"نخبگان"ملت
Iran, Islamic Republic of
این مجلس که به فنا رفته است و اتفاقا خوب شد . چون مردم برای اسفند امسال خوب میدونند که دیگه نباید به خیلی از اینها رای داد.
Iran, Islamic Republic of
برخی از نمایندگان میزان ادب و فرهنگ خود را نشان دادند.
Iran, Islamic Republic of
آقا جان از قدیم گفتند چیزی که عوض دارد گله ندارد
با اون نامه ای آقای رییس جمهور کتابت فرمودند انتظار داشتید قربانی هم برایش بکنند؟
یا با استناد به چیزهایی که خودتان نشر داده اید که آقای احمدی نژاد قانونمند ترین رییس جمهوری ایران است!!!
می خواستید نمایندگان ملت با سلام و صلوات از ایشان استقبال کنند.

صبر داشته باشید خدمت سر جای خودش وظیفه در محل خودش بگذارید آقای رییس جمهور دوره اش تمام شود آنوقت درد دل علماء و الباقی سیاسیون شنیدن دارد و در پایان اینکه کسی که این قضیه را از ابتدا شروع کرده مقصر است.
Iran, Islamic Republic of
دو دو گفتن نمایندگان یعنی هو کردن
وواقعا این در شان هیچ انسانی نیست ولازم است نمایندگان به خاطر این عمل سبک خود از ملت عذر خواهی کنند واقعا بگوئید مارا چه شده است
Iran, Islamic Republic of
وقتی نماینده حد و حدود خودش را نداند و بیشتر از نوک دماغ خدرا نبیند بیشتر از این توقعی نمیتوان داشت .
واقعا برای مجلسی ها متاسفم حرف دیگری نمی توان گفت
Iran, Islamic Republic of
جای تأسف است که چنین آدم‌هایی نماینده ملت هستند، بی ادبی از این قشر جای تعجب دارد.
جهان نیوز میدانم نظرم را منعکس نمیکنی!
ولی خودبهتر میدانی که:
1- نماینده ای که بطورحزبی وسیاسی برای یک جایگاه مهمی چون نمایندگی مجلس تربیت نشده وبااستفاده از رانت سیاسی یا تفاوتهای قبیله ای جغرافیایی وباندی براین مسند می نشیند این رفتارش قابل توجیه است
2- مگرهمین نمایندگان در3 سال گذشته ودرمجلس قبلی به وکیل الدوله بودن شهره نبودند؟
3- اگرقراربودازبین کسانی که آقای رییس جمهوربرای ورزش معرفی می کنند انتخاب می کردند همین سجادی سرآمدشونه
4- مطمئن باشید همین نمایندگان به فردی بدون تخصص ورزشی هم رای میدن منتظرباش خواهی دید
5- گویند: گنه کرد در بلخ آهنگری ........مصداق حال سجادی است .
6- بی احترامی به رییس جمهور بی احترامی به همه ملت است واین نمایندگان این خطارامرتکب شدندو.....7- من هیچوقت به آقای احمدی نژادرای نداده ام و بدان، من طرفدارکاندیدای دیگر هم، دلم به درد آمد ازاین رفتارناصواب!
8- خداوند رییس جمهوررادر انجام وظایف قانونیش تحت لوای ولایت آیت الله خامنه ای موفق کند.
United States
متاسفانه برخی از نمایندگان دارند از احمدی نژاد عقده گشایی می کنند! والله اینها رهبری را آزرده می کند. انصافا از این مجلس انتظاراتی می رفت که خیلی هایش برآورده نشد!
من فکر می کنم هر کسی احساس کند طرف مقابلش اور را عاقل و فهیم محسوب و گوش شنوایی برای سخنانش دارد بطور طبیعی از ابزار معمول استفاده می کند؛اما اگر خلاف این باشد از یک وسیله غیر معمول!!؟درست مثل استادی که گوش شنوایی برای دانشجویان ندارد(محترمانه)دانشجو باید چکار کند؟
Iran, Islamic Republic of
سئوال نكند ، استيضاح نكند ، پس اين بنده خداها چگونه اعتراض خود را به گوش اين آقا برسانند.؟؟
United States
این بی اخلاقی مجلس رو نشون داد.نماینده باید خیلی محترمانه به حرفهای دیگری گوش کنه و بعد رای خودشو بده .این یعنی تحمل مخالف!
Iran, Islamic Republic of
سلام
حالا باید پرسید آيا اين مجلس در راس امور است؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که گفته نماینده مجلس حقش هست که اعتراض کند بفرمایند مگر کسی گفته نماینده حق اعتراض ندارد؟؟ گفته شده که این کاری که کردند اعتراض نبود والا نماینده مجلس و هر کس دیگری حق اعتراض دارد و در مجلس برای اعتراض وقت گذاشته شده است. بله باید این افراد معرفی شوند زیرا کاری که آنان کرده اند از دزدی بدتر است و آن از بین بردن حق سخن از رئیس جمهور منتخب ملت است. به جای جانبداری سیاسی به این بیندیشید که این رفتار مفهوم آن فرای اعتراض بلکه به معنای نفی حق سخنرانی رییس جمهور بود که آن هم قانونی است
کار نماینده ها بد بود ولی وقتی جناب احمدی نژاد با آقای صفار هرندی و.. اون طور رفتار کردن بعد هم با رعایت نکردن اخلاق آقای متکی رو به اون صورت برکنار کردن باید یک همچین روزی رو پیش بینی میکردند که نماینده ها اینطور باهاشون رفتار کنن! به عبارتی از هر دستی بدی از همون دست میگیری!
Iran, Islamic Republic of
من نميدانم جواب اشگهاي مادر من را كه در مظلوميت احمدي نژاد در خانه ملت اتفاق افتاد را چه كسي ميدهد .دو،دو،دو، بر خانه ملتي كه ريس جمهور منتخب ملت نميتواند در آن به راحتي حرفهايش را بزند بدانيد كه با اين حركت زشت انشا الله اسفند ماه مجلس را از حضور شما پاك خواهيم كرد.
Iran, Islamic Republic of
در خصوص نظر آن عزيزي كه گفته بود با اينكار نماينده ها خاطر رهبر انقلاب آزرده شده است عرض مي نمائيم مگر اين اقا كم دل آقا را آزار دادند ، منظورم ماجراي آن 11 روز دور كاري ايشان بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده عزیز این حرکت نشان از یک بیماری مزمن و سهمگین و خطرناکتر از جریان انحرافی در مجلس است که از موقعیت در راس امور بودن آن در حال سو استفاده و وارد کردن ضربه های سهمگینی بر پیکره نظام ست که در آینده نه چندان دور اثرات مخرب آن را خواهید دید
United States
این اقدام،کار غلطی است اما بعضی ها می خواهند با پررنگ کردن این اقدام غلط،تصمیمات درست مجلس نظیر رأی ندادن به سجادی،تهدید به استیضاح صالحی و... و همچنین در رأس امور بودن مجلس رو زیر سؤال ببرند.
انشاالله انتخابات اینده مجلس ...خیلی چیز ها درست خواهد شد!
Iran, Islamic Republic of
من همه بحثهای دوستان را خواندم
هم موافقها درست می گویند هم مخالف ها
به نظر من وقتی اصول و روابط تعریف شده بهم بریزد و گاهی زیر پا گذاشته شود خوب طبیعیست که این عکس العمل ها ایجاد شود
به نظر من باید کسی را که استارت این هرج و مرج سیاسی را زده به مردم معرفی کرد عدالت را در نظر بگیریم
خداوند شاهد اعمال ماست
United States
اگه طرح نظارت بر نمایندگان تصویب شده بود شاهد این اتفاق نمی بودیم.
Iran, Islamic Republic of
1- نامه رئیس جمهور حداقل نظرات ایشان بود ولو ممکن است خیلی ها اشکال ایشان را وارد ندانند. اما این که این نامه تعبیر به توهین شد و حتی رئیس مجلس با آن لحن نامناسب راجع به ان سخن گفت اصلا گواه روشن یک موضوع مسلم است. این که باز حق با رئیس جمهور بود!!

2- من فقط خطاب به رئیس جمهور می گویم خوب دست ریاکاران و دین فروشان و منادیان دروغین دفاع از حقوق مردم و عدالت را برملا کردی . این درست که من با وجود زندگی در این کشور غیر خودی هستم . اما از خدا می خواهم تو را در انجام این رسالت بزرگ یاری کند. ساده زیستی علی وار تو خار چشم کسانی شده که می خواستند از مستضعفین جهان رفع استضعاف کنند اما حالا صفر درآمدشان را نمی شود شمرد.
اسامی این نماینده ها رو منتشر کنید و به شدت باهاشون برخورد کنید .
Iran, Islamic Republic of
حتماچنين نمايندگاني بايدبه مردم حوزه انتخابيه معرفي بشوند تامردم خودپاسخ آنهارابدهند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاً کار نمايندگان جای توجيه نداره ولی معمولاً توی مجلس نماينده ها برای نشون دادن مخالفت با صحبتهای همکاراشون دو ـ دو می کنن. حالا اينجا هم قصد توهين نبوده ولی چون رئيس جمهور مهمان مجلس بود نبايد اين کار رو می کردن. مثل بعضی چيزها که بين اهل خونه مرسومه ولی جلوی مهمان کار زشتی محسوب میشه.
بر تیر نظر کرد و پر خویش بر او دید
گفتا ز چه نالیم که از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
مجلسی که رییسش دانشجویان مخالف با عملکرد هیات رییسه و نمایندگان در به رای گذاشتن حکم ولی فقیه را «یاوه گو» می‌خواند؛ باید هم نمایندگانش رییس جمهور را این چنیین بی‌حرمت کنند
Germany
رییس جمهور لجباز حقش همین است
دنیا دار مکافاته وقتی هاشمی رو واسه بچه هاش اونطور بی حرمت کرد باید میدونست که یه روز خودش اینطور میشه من به احمدی نژاد رای دادم اما وابستگی هاشمی رو به انقلاب بیش از احمدی نژاد میدونم...این رفتار مجلس هم تازگی نداره وقتی مثل سیاهی لشگر تو ساختمان مجلس راهپیمایی کردن همون روز فاتحه این مجلس خونده شده بود
هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم باید بشینه
Iran, Islamic Republic of
همين كارها را كردند كه از راس به كف رسيدند.
رئيس جمهور هم از راس به كف رسيده است.
هر چقدر مدرك تحصيلي را بالا ببرند دردي را دوا نميكند. ادب و رعايت حقوق در مدارك تحصيلي تدريس نميشود.
این مجلس و مجلس های قبل نماد هیچی نیستند . این مجلس بی کفایت بود و هست و تا حالا یک حرکت مثبت مانند دولت نداشته . اینها را بزرگ نکنید من به دکتر رای ندادم اما حقو به احمدی می دم
Iran, Islamic Republic of
کارشون واقعا بی اخلاقی بود و هیچ توجیهی برای این رفتار زشت وجود ندارد .به قول گفتنی کم اوردی برو جلو سوت (دودو ) بزن
United States
با توجه به روحیاتتان معلوم نیست که کامنتم شما را ناراحت کند یا نه اما انصاف بدهید از مجلسی که وسط صحنش نمایندگان شعار مرگ بر این و آن سر میدهند بدون اینکه از دادگاه حکمی برایشان صادر شده باشد رعایت کردن ادب در برابر منتخب مردم توقع بالایی است افراط و تفریط متاسفانه در مجلس هشتم به عینه دیده میشود یک زمانی در مقابل تخلفات مکرر رئیس جمهور سکوت میکنند وزمانی حتی رعایت بدیهی ترین اصول اخلاقی را نمیکنند راس امور بودن مجلس درست اما حرمت امامزاده با متولی آن است از قدیم گفته اند مگه نه
Iran, Islamic Republic of
بنظرم مشکلات دولت و مجلس از زمان رئیس شدن لاریجانی شدت گرفت رابطه دولت و مجلس (بلانسبت) مثل رابطه زن و شوهر بر سر مساله ریاست منزل است وفتی مجلس قانون بد مصوب میکنه و دولت اجرا نمی کنه و به حرف رهبری گوش نمی کنند نتیجه اش دود در چشم مردم می شود
عزيزم چرا بي خود شلوغش مي كني؟ اين فرياد دو-دو نمايندگان با هر قصد و نيتي كه بوده، فرياد ملتي است كه در سال 88 براي پيروزي احمدي نژاد حتي از جانشان مايه گذاشتن.
Iran, Islamic Republic of
نمايندگان مجلس آقاي احمدي نژاد را متهم به بداخلاقي و توهم ميكنند در حاليكه خودشان جلوتر از او هستند.همين قانون ظالمانه حذف ليسانسه ها شاهدي بر مدعاست كه آنگونه تصويبش كردند .
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان. لطفاً تعجب نکنین. اون نمایندگانی که این کارها رو کردن، بایستی ثابت میکردن که عیار اخلاق اسلامیشون چقدره.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مجلس هفتم وهشتم يكي از سياه ترين نقاط تاريخ مجالس ايران ميباشد.چرا كه بارها ثابت شده است كه آنها نماينده منافع مردم وملي نيستند بلكه دنبال منافع حزبي وقدرت طلبي هايشان هستند.وبا اين كارشون نشان دادن چه شخصيت هاي ضعيفي دارن كه هنگام نطق رئيس جمهور اينگونه حركات دون شأن انجام دادن.
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار همین بود.دستشان درد نکنه.حامی وطرفدار مشایی را باید اینجوری بدرقه کرد.
از هر دست بدی از همون دست پس میگیری دیگرانو مسخره کردنو لبخند زدن و سکوت الهام بخش نتیجش میشه 222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222 تازه این که چیزیی نیست تازه اول راه مبارزه با جریان انحرافی دودوی مجلس خیلی مهمه ولی آقای سجادی حتی یک کلمه خودشو از جریان انحرافی جدا ندونست و از خودش دفاع نکرد

واقعا آقا تنهاست کجای کارید به فکر ولایت فقیه مظلوم باشید ول کنید این 2 رو
وقتی رئیس جمهور به مصوبه مجلس محل نمیگذارد و تره خرد نمیکند میخواین مجلسیا واسش چکار کنن؟!
Iran, Islamic Republic of
بيانات امام خامنه اي در سال 89 در جمع مجلسي ها:
روحيه‌ى تحمل حرف مخالف را در مجلس بالا ببريد. يك چيزى برخلاف نظر شماست؛ خوب، بگويد؛ آسمان كه به زمين نمى‌آيد. گوش كنيد، بعد هم با استدلال آن را رد كنيد. اگر وقت رد كردن و جواب گفتن نداريد، برطبق آن رأى ندهيد، عمل نكنيد. اگر رفيقى، دوست و آشنائى داريد كه ميخواهيد ذهن او را روشن كنيد، خيلى خوب، آهسته به او بگوئيد. نگذاريد گفتن‌ها و اظهار نظر كردن‌ها ابتر و ناقص بماند. متأسفانه در مجالس ما از اوائل هم اين حالت بود كه يك عده‌اى وسط صحبتى، وسط حرفى، پرخاشگرانه صدا را بلند كنند و حرف بزنند. من يادم هست زمان رياست جمهورى يك بار رفتم مجلس براى يك موضوعى، يك سخنرانى در مجلس داشتم؛ سخنرانى طولانى و مفصلى هم شد. يكى از نمايندگان كه با ما دوست هم بود، اما زاويه داشت ديگر - از لحاظ افكار سياسى، يك زاويه‌اى با ما داشت؛ كه آن وقتها ميدانيد يك مقدارى برخوردها تند و تيز بود - از آن ته مجلس هى شروع كرد با صداى بلند حرف زدن؛ به قول آقايان پارازيت دادن. من ميگفتم خوب، برادر عزيز! من حرفهايم را ميزنم، شما هم قبول نكن؛ اينكه اشكالى ندارد. ساكت ميشد، اما بعد از يك لحظه‌اى باز صدايش را بلند ميكرد. او را بعد ديدم، گفتم شما چرا اينجورى ميكنيد؟ خوب، حرف را گوش كنيد؛ بعد هم بيائيد شما بايستيد آنجا - مجلس است، مال شماست - حرف خودتان را بزنيد. من كه آمدم حرف بزنم، رئيس جمهورم، ميروم بيرون؛ مجلس در اختيار شماست؛ هرچه خواستيد، بگوئيد. گفت نه، نكته‌اش اين است كه شما وقتى ميگوئيد، در دل بعضى‌ها اثر ميگذاريد؛ من ميخواهم از همين اثر جلوگيرى كنم! خوب، اين يك روشى است؛ اما به نظر من روش مجلس شوراى اسلامىِ مجمع نخبگان جامعه‌ى اسلامى نيست."
Iran, Islamic Republic of
از نمايندگان دو دو كننده سوال مي كنيم : مگر مقام معظم رهبري در 14 خرداد 90 نفر مودند : « اگر به نام انقلابيگرى، به نام عدالت‌خواهى، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به كسانى كه از لحاظ فكرى با ما مخالفند، اما ميدانيم كه به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت كرديم، آنها را مورد ايذاء و آزار قرار داديم، از خط امام منحرف شده‌ايم » .

با اين رفتار نمايندگان چنين به دست مي آيد كه فرمايشات مقام معظم رهبري براي همه ملت غير از نمايندگان مجلس بوده است !
کار نماینده ها بد بود ولی وقتی جناب احمدی نژاد با آقای صفار هرندی و.. اون طور رفتار کردن بعد هم با رعایت نکردن اخلاق آقای متکی رو به اون صورت برکنار کردن باید یک همچین روزی رو پیش بینی میکردند که نماینده ها اینطور باهاشون رفتار کنن! به عبارتی از هر دستی بدی از همون دست میگیری!
United States
متاسفانه بسیاری از مسئولین خصوصا نمایندگان مجلس اخلاق اسلامی را ندارند و حتی لیاقت نمایندگی مردم شریف ایران را نیز ندارند ، واقعا بسیار متاسفم شدم وقتی این صحنه را دیدم . مثل اینکه نمایندگان ، مجلس را با چاله میدان اشتباه گرفته بودند . البته این نمایندگان روی نمایندگان دوره ششم را سفید کردند . به خاطر همین است که رهبر معظم انقلاب در دیدار آخر خود با نمایندگان هیچ نکته برجسته ای از ایشان نگفت و...
Iran, Islamic Republic of
كار زشتي كردن..
Iran, Islamic Republic of
اسامی این نمایندگان دو دویی را لطفاَ اعلام کنید.
همیشه به مطالب جهان نقد داشتم ولی باید کار خوب را نیز تحسین کرد و بنده اینجا از مسئولین این سایت به خاطر این مطلب دقیق و سنجیده تشکر میکنم.
به نظرم انقدر رفتارهای رییس دولت و اطرافیانش نماینده ها رو به تنگ آورده که دیگه طاقت از کف دادن
همش هم نمیشه یه طرفه به قاضی رفت مگه رییس دولت کم توهین یا بی حرمتی به سیاسیون داشته که حالا که یه بار از نوع رفتارای خودش باهاش شده انقدر به عالم و ادم بر خورده
خداییش این مجلس باید در راس امور باشه ؟!!!!!
United States
جهان از تو انتظار نداشتم

احمدي نژاد با اين رفتاراش و عملكرداش مملكت رو به فنا داده
United Kingdom
شروع کننده بی اخلاقی ها خودش بود
افرين بر مجلس با اين كارش
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس هم شخصیت خود را نشان دادند و مشخص کردند که اگر موقعیت داشته باشند اولیه ترین حقوق افراد را هم که ازادی بیان است بر نمیتابند
Iran, Islamic Republic of
اگر دیدار آخر حضرت آقا با این مجلس را با دیدار آخر معظم له با مجلس قبلی مقایسه کنید از این رفتارها متعجب نمی شوید
من با نظر ذيل موافقم:
"آقا جان از قدیم گفتند چیزی که عوض دارد گله ندارد
با اون نامه ای که آقای رییس جمهور کتابت فرمودند انتظار داشتید قربانی هم برایش بکنند؟
یا با استناد به چیزهایی که خودتان نشر داده اید که آقای احمدی نژاد قانونمند ترین رییس جمهوری ایران است!!!
می خواستید نمایندگان ملت با سلام و صلوات از ایشان استقبال کنند.

صبر داشته باشید خدمت سر جای خودش وظیفه در محل خودش بگذارید آقای رییس جمهور دوره اش تمام شود آنوقت درد دل علماء و الباقی سیاسیون شنیدن دارد و در پایان اینکه کسی که این قضیه را از ابتدا شروع کرده مقصر است."


به نظر من اگه به رئيس جمهور توهيني بشه اثر وضعي توهينها و بداخلاقي هايي هستش كه در حق آقايان هاشمي رفسنجاني ناطق نوري و ديگران كرده است
سايت محترم جهان هم توجه داشته باشد كه اگر امروز دو دو كردن نمايندگان گزك دست منافقين داده ديروز و پريروز خانه نشيني احمدي نژاد و همچنين نامه هاي رنگارنگ او به نمايندگان و نيز مقاومت و تعلل در برابر اجراي بي چون و چراي اوامر رهبري ما را دشمن شاد كرد، پس يه سوزن هم به احمدي نژاد بايد زد و بعد يه جوالدوز به ديگران
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان اگر ولایت مدار بودند طرحی را که مقام معظم رهبری صدبار تاکید کردند به نام طرح نظارت بر نمایندگان تصویب می کردند . بعد برای نامه رهبری به رئیس جمهور کنتر می گذارند نامه ای که هنوز علنی هم نشده بود . اما رهبری بارها به صورت علنی طرح نظارت بر نمایندگان را گوشزد کردند .
حالا اینگونه می گویند جریان انحرافی . هر جریانی که حرف رهبری را از این گوش بگیرد و از گوش دیگر بیرون دهد جریان انحرافی است که بسیاری از نمایندگان هم همین بحث را دنبال می کنند.
Iran, Islamic Republic of
حركت بسيار زشتي بود
متاسفانه بايد قبول كنيم كه اخلاق در سياست ما کمرنگ است.
حالا افراد ويترين هاي متفاوتي دارند اما ته ماجرا بي اخلاقي است.
رفتار نمایندگان به هیچ وجه کار بدی نبوده است. /
وقتی احمدی نژاد با آن شیوه وزرای مملکت را برکنار می کند باید هم اینجا اینطور با او برخورد بشود
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه عملکرد خود رئیس جمهور است که همه چیز را فدای مشائی کرده .
Iran, Islamic Republic of
اشکالي نداره اينها عصاره فضائل ملتند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
معلوم ميشه شما هم از جريان انحرافي دفاع مي كنيد
Iran, Islamic Republic of
به جای اینکه مجلس را محکوم کنید دو دقیقه فکر کنید احمدی نژاد چه کار کرده که کار را به اینجا رسانده...
Iran, Islamic Republic of
البته آقاي احمدي نژاد متاسفانه رفتارهايش تغيير كرده و ديگر آن احمدي نژاد 4 سال پيش نيست و ديگر اينكه مجلس هم بايد نزاكت و ادب را رعايت ميكرد بهر حال ايشان مهمان مجلس و رئيس جمهور كشور هست بايد شان ايشان رعايت شود.
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام و احسنت بر شما احمد نریمانی "دو-دو کردن در خلال سخنان منتخب همین مردم مرتکب اشتباهی آشکار شد و تصویری غیرواقعی از ذات خانه ملت را به نمایش گذاشت؛" بزرگترین عمل دور از شان مجلس و نمایندگان بوده که صورت گرفته . پیش نهاد شما "به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می شود، نمایندگانی را که در هنگام سخنرانی رئیس جمهور و دفاع او از وزیر پیشنهادی اش اقدام به دو-دو کردن و ایجاد هیاهو در مجلس کردند، به مردم معرفی کند باشد که این اقدام، بار و احساس مسئولیت نمایندگان را سنگین تر از گذشته و رفتار اشتباه آنان را اصلاح نمایند" تازه اگر این تدبیر وجود داشته باشد و رئیس هم این کار را بکند ! از هیچ چیز بهتر است ولی همانند آب ریخته به جوی باز نمی گردد این عمل نا پسند هیچگاه از اذهان ملت پاک نخواهد شد . مطمئن باشید
Iran, Islamic Republic of
منشا بد اخلاقي شخص آقاي احمدي نژاد است
Iran, Islamic Republic of
من در عجبم نمیدانم تسویه حساب با یکی چه ربطی به کل ملت دارد که این اقایون برای تسویه حساب با نامه اقای رییس جمهور دو دو کنند اینان میخواهند مملکت مارا با تعصب وغرور بیجا درست کنند محال است مگر جامعه اسلامی توهین به کسی را محترم میشمارد این اقایان در کدامین دانشگاه و...درس خوانده اند که ادب وشخصیت دیگری را اینگونه پایمال میکنند اف بر چنین افرادی که ابروی ما را برده اند وخواهند برد ملت عزیز ایران انتخابات در پیش است مواظب عوامل این چنینی باشید
Iran, Islamic Republic of
خودش باعث و بانی این نوع برخوردهاست
Italy
به عقیده من و قتی رئیس جمهور در یک کشور جمهوری که همه ملت حق دارند در همه امور آن دخالت کند به نظر مردم و حتی روسای مورد انتخاب مردم بارها و بارها بی احترامی می کند و حتی در اکثر موارد نظر دیگران را بیهوده می شمارد باید انتظار بی اخلاقی از کل مردم را داشته باشد. بابا اگر ایشان د رخصوص مشایی و بقائی به نظر دیگران توجه می کرد آیا به نظر شما مردم شاهد این شرایط تلخ بوجود آمده در این روزهای اخیر می‌بودند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بد اخلاقی و بی ادبی نمایندگان مجلس مایه تاسف است
همین مجلس دوسال پیش برا این آقا دست و پا میشکستن
حالا این طور شده باید ورفت وعلتشو پرسید.
من قول به شما میدم تمام اینائی که به نفع آقای احمدی نژاد تو خیابونا شعار دادن روزی هم علیهش شعار می دن میگی نه بشین وببین
Iran, Islamic Republic of
هنوز چند هفته از دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در باب وحدت و همدلی و حمایت دولت نگذشته, انوقت این نمایندگان مدعی ولایتمداری و قانون گرایی , با بی ادبی کامل که در شان هیچ انسانی نیست با رییس جمهور برخورد کردند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی برگزیدگان ملت دست به چنین اقدامات ناشایستی می زنند در جامعه جایی برای ادب واحترام باقی می ماند؟؟؟!!!پیامبر اکرم (ص) می فرماید بااعمالتان مردم را دعوت کنید ولی ما با اعمالمان دعوت به چه می کنیم؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
بنده بعنوان يك ايراني و شهروند، بسيار از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تشكر مي كنم. چطور آقاي رئيس جمهور و معاونانشان بخودشان اجازه مي دهند با هر ديالوگي صحبت كنند اما نمايندگان مجلس نمي توانند؟ آيا مردم عزيز برخورد بي ادبانه آقاي بقايي با خبرنگاران را در برنامه " صرفاً جهت اطلاع " ملاحظه كردند. قضاوتشان چيست؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام

مجلسي كه حضرت امام (ره) فرمودند در راس امور است مجلسي نيست كه :

- نمايندگان دنبال تبصره دنبال مصوبه خود باشند تا بتوانند در دور بعد انتخابات شركت كنند

- مجلسي نيست كه مسائل و مشكلات كلان شركت را فراموش و به دنبال حل مشكلات محلي خويش باشند

- مجلسي نيست كه نماينده اي جهت نشان دادن خود و قرارگرفتن در ليستي به مخالفت و يا موافقت از دولت و يا هر نهادي بر مي خيزد

- مجلسي نيست كه به انحا مختلف حالا درست و يا غلط سعي در برجسته كردن مشكلاتي گاه كوچك از طرف دولت را دارد

- مجلسي نيست كه خلاف مصوبه خود مصوبه اي جديد تصويب ميكند

- مجلسي نيست كه نمايندگان آن گاه و بي گاه ماموريت هاي خارج رديف كرده بدون آنكه هيج نهادي دنبال نتيجه ماموريت ها باشد

- مجلسي نيست كه اولين تصميمات آن وام هاي بلاعوض و يا طولاني مسكن و خودرو نه متناسب با جامعه كه فراتر از سطح متوسط جامعه است

- و ...
Iran, Islamic Republic of
این رفتاری که مجلسی ها نشون دادن دور از شان مجلس بود
ولی این رفتاری که مجلسی ها در قبال احمدی نژاد داشتن
انعکاسی از رفتار احمدی نژاد بود
وقتی خودش با عده ای رفتار خوبی نداره و بی اعتنایی و یا سکوتو ترجیح میده باید در انتظار چنین رفتاری باشه
در کل داستانی که در مجلس رخ داد این بود که مجلسی ها قدرت نمایی در مقابل احمدی نژاد نشون دادن
Iran, Islamic Republic of
بنده بعنوان یک ایرانی ودانشگاهی ضمن تقدیر ازبیداری مجلس محترم این اقدام مجلسیان را پاسخ به دهن کجی دولت به فرامین مقام معظم رهبری وسعی اطرافیان دولت در ایجاد شکاف وبی اعتمادی مردم نسبت به سپاه پاسداران در انتصاب پاسداران برای مسئولیتهای اجرایی کشور که درنهایت تمام ندانم کاریهای دولت ومشایی ورحیمی را به گردن این عزیزان بیاندازند میدانم خدایا حقیر بعنوان رزمنده وجانباز جنگ شکایت این سه نفر را در محضر شریف امام رضا(ع) به پیشگاه تو میآورم وازتومیخواهم که انتقام مارا ازاین سه نفر هرچه زودتر بگیر آمین
Iran, Islamic Republic of
به احمدی که رسید شد بد اخلاقی عجب بابا
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک ایرانی از مجلس تشکر میکنم این یه جواب محکم به جریان انحرافی بود
دکتر باید متوجه بشه داره اشتباه میره
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
اين حركت انقلابي مجلس در حقيقت ائينه اي تمام نما مقابل جريان فتنه و فرد گوش بفرمان انها بود كه اشوب كردن چه اسان است و ساختن چه مشكل . اين اعتراض مجلسيان محترم بنوعي صداي مردم حزب الله بود كه (بعلت سعي در بهم نزدن جو مملكت) سكوت توام با خار در چشم و استخوان در گلو را تبيين ميكردند
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که این رفتار مجلسو با مرگ بر فتنه گر و موسوی و کروبی گفتن نماینده ها مقایسه می کنن به این خیال باشن که از این نمد بتونن برای جریان خائن و وابسته و فتنه گر سبز کلاهی دست و پا کنن
رفتار مجلس در قبال رییس قانونی و مومن و انقلابی مردم غلط بود در قبال فتنه گرانی که بخاطر تعلل قوه قضاییه پر رو و وقیح شده بودن
پس خلط مبحث نکنن و خودشونو با طرفداران نظام که یه عده در اینجا طرفغ مجلس و عده ای دیگه طرف دولت هستن قاطی نکنن
این واقعیت جامعه ماست هنوز یاد نگرفته ایم مخالف را تحمل کنیم .
به جای مخالفت با یک نظر و یا فکر ، با اشخاص دشمنی می کنیم .
زمانی که اکثریت جامعه درک کند که دیگران حق دارند مثل آنان فکر نکنند و یا مثل انان لباس نپوشند اونوقت خیلی از مسائل ما حل خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
دو دوي نمايندگان بيش از اينكه بي احترامي به ريس جمهور باشد توهين
به جايگاه مجلس بود.
راستي از مصوبه مجلس كه باعث عدم شركت 90 نماينده فعلي در مجلس بعدي شد چه خبر؟ ايا قانوني را مجدا به نفع خودتان تصويب خواهيد كرد؟
Iran, Islamic Republic of
من از لحاظ عملکردي تفاوتي بين اين مجلس و مجلس ششم نمي بينم...

براي اين مجلس هم به اندازه مجلس ششم متاسفم
Iran, Islamic Republic of
آقا اگه ما نخوايم اين مجلس در راس امور باشه بايد كي رو ببييم ؟
Iran, Islamic Republic of
کار بسیار زشتی نمایندگان مجلس انجام داده اند ، وقتی نمک بگنده دیگر چه کار باید کرد .
Kuwait
هنگام دودوکردن برای رییس جمهوری که برای پابرهنگانی که نقطه امید بوداشک ریختم
Iran, Islamic Republic of
مجلسیهای کارشناس که دولت را همواره به قانون شکنی متهم میکنید.مردانگی کنید و به قانون خودنوشته عمل کنیدو امیدوارم که قوه قضائیه هم در این موضوع دخیل شود و مانع ثبت نام نمایندگان لیسانس مجلسی شود!
به این میگن مجلس فعال.
مجلس جای ناز و کرشمه نیست مجلس جای بحث و جدل و نباید ظاهر سازی کنیم.
البته مجلس نباید جوزده باشد ولی مجلس زنده مجلس پر شور است.
روزی که در مجلس ما بین نمایندگان زد و خورد شود آنجاست که مجلس ما پویا است چون برای حق مردم میجنگند.
Iran, Islamic Republic of
دوستان دعوا لازم نیست هرکس نظر خودش را دارد من به عنوان یک مشهدی می خواهم بدانم نمایندگانی که به انها رای دادم دران روز چکار کرده وچه رایی داده اند این حداقل حقی است که ازروابط عمومی مجلس خواستارم
Iran, Islamic Republic of
بداخلاقی یعنی چی ؟ این که آقای احمدی نژاد بیاد و با اون نامه تاریخی به مجلس همه رو به سخره بگیره بداخلاقی نیست ؟ حمایت ایشون از مشایی ، بقائی و رحیمی و ... بداخلاقی نیست ؟ اینکه نظر بدهند که در ایران ما گرسنه نداریم این توهین به شعور مردم نیست ؟
فکر میکنم ما ها معنی بداخلاقی رو اشتباه فهمیدیم .
Iran, Islamic Republic of
خطاب به آن‌هايي که مي‌گويند اين کار يک نوع اعتراض بوده و جواب کارهاي زشت احمدي‌نژاد
اولا مجلسيان براي اعتراض برنامه و قانون مشخص دارند که شان و جايگاه خودشان نيز از آن طريق زير سؤآل نمي‌رود
ثانيا مگر جواب کار زشت را با زشتي مي‌دهند...
ثالثا کجا اثبات شده که فلان کار احمدي‌نژاد زشت بوده که حالا آن‌ها در جلوي چشم مردم کاري زشت که در شأن نماينده ملت نيست انجام مي‌دهند...
رابعا از کوزه همان برون تراود که در اوست
خامسا مردم بيدارند و خوب و بد و زشت و زيبا را تشخيص مي‌دهند و انتخابات نزديک است.
United Kingdom
این حرکت مجلس خودزنی سیاسی بود .. من اگر جای احمدی نژاد بودم همونجا به ملت می گفتم ببینید کسانی که هر کدوم 1 میلیون رای هم ندارن چطور به منتخب 24.5 میلیون نفری اهانت می کنن
United States
واقعا برای سایت شما متاسفم که تریبون ضد مجلس شدین این همه رفتار زشت رئیس جمهور را نادیده میگیرید و به مجلس گیر میدهید کار خوبی کردن احسنت به نمایندگان ما
Iran, Islamic Republic of
رئیس مجلس مقصر است باید جلسه را هدایت می کرد
Iran, Islamic Republic of
دوستا لطف كنيد سوابق تحصيلي و اجرايي برخي نمايندگان را ببينيد بعد قضاوت كنيد
Iran, Islamic Republic of
چرا نوشته ايد تصویری غیرواقعی از ذات خانه ملت را به نمایش گذاشت
به نظر من اين يك تصوير كاملا واقعي از شمايل مجلس است و نشان مي دهد بسياري از موضع گيري هاي مجلس اصولا منطقي نيست و يشتر جنبه سياسي دارد
Iran, Islamic Republic of
تاريخ ايران هميشه همين بوده است ، كسي را كه مي خواهد خالصانه براي اين مملكت كار كند و به نفع محرومين تصميم بگيرد به اشكال مختلف از مسير واقعيش منحرف مي كنند يا نابود مي كنند چرا كه كارهايي كه مي كند به نفع مردم و مملكت است و آقايان ذينفع نيستند.دلم براي مظلوميت دكتر مي سوزد.
توی این کامنتها منش مخالفان دکتر احمدی نژاد روشنه. می گن مشت نمونه خروار
کینه و حسادت از سر روی شما می بارد که اگر اهل توجه به اصول بودید کار زشت را زشت می شمردید. جالبه که احمدی نژاد خطا کنه مستحق هرگونه توهین و تمسخر و تهمت است اما مجلسی ها خطا های فاحش می کنند در راس امورند . تاره به قول کامنت گذاری باید زدو خورد هم بکنن تا قشنگ آبروی نظام را ببرند.
یکم فقط یک مقدار کوچولو به منش رهبری و حرف رهبری توجه کنید درمیابید که این گونه طرز تفکر مخالف خط امام و رهبری است.
Iran, Islamic Republic of
آقایان چرا فراموش کردین فرمان رهبری را در خصوص طرح نظارت بر مجلس . تمام اینکارها سیاهبازی مجلسی هاست برای رد گم کردن تا ذهن مردم را دور کنند از فرمان آقا
ساده نباشید
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی با چند نماینده (ترجیجا شهر های کوجک) تعامل و برخوردی داشته باشه رفتار اشاره شده را کاملا طبیعی می داند - هر دوره سطح مجلس بالاتر می رود ولی تا مجلس راس امور که با درک از مسایل تصمیم بگیرد نه جو و شرایط فاصله ها داریم - امام همیشه آینده را با افعال حال استفاده می کرد و پشت این روش حضرت امام عمقی از معرفت نهفته است
Iran, Islamic Republic of
بنده از سايت محبوب و دوست داشتني جهان نيوز به خاطر پرداختن به اين موضوع تشكر ميكنم و بايستي به يك جمله ( باتوجه به نظرات مخاطبان محترم ) بسنده كنم كه واقعا براي اين عمل بدور از اخلاق بعضي از نمايندگان متاسفم و بيشتر براي ان دسته از عزيزان نظر دهنده مبني بر تاييد اين عمل زشت نمايندگان بيشتر تاسف ميخورم كه تندروي و تعصبات كوركورانه بيش از حد مانع از تشخيص رفتارهاي خوب و بد انساني نه تنها در خانه ملت بلكه در كل جامعه شده است ؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس حق نطق دارند حق سخن گفتن در باره همه امور کشور دارند حق تذکر دارند حق سوال دارند حق استیضاح دارند. اما حق دو دو کردن و بی ادبی کردن در برابر هیچ کس از جمله رییس جمهور قانونی کشور را ندارند. من وکالتم را از نمایندگانی که به آنها رای دادم و اکنون از حق قانونی خود تخطی کردند بعنوان یک رای از این ملت برمی دارم. و در انتخابات بعد جبران این انتخاب اشتباه را می کنم.
Iran, Islamic Republic of
شايد اين كار مجلس مناسب نبود اما نتيجه اعمال غير قانوني و دهن كجي دولت به مجلس است
Iran, Islamic Republic of
انتخاب سجادی چه درست و چه غلط باشد این کار نمایندگان بی حرمتی بزرگی به رئیس جمهور و مردم و حتی رهبر است و باید یه فکر اساسی برای آن دسته از نمایندگان که این حرکت زشت و بچه گانه را انجام داده اند فکر اساسی کرد.
چه توقعی از مجلس داشتید وقتی رئیس جمهور در نامه معرفی وزیر به مجلس با آن ادبیات با نمایندگان ملت مکاتبه کرده بود .وقتی رئیس محترم جمهور نسبت به قوانین مجلس بی حرمتی میکند چگونه باید نمایندگان سینه چاک حضرتشان باشند؟؟؟؟؟
United States
کار این نمایندگان رو اهانت به انتخاب خودم میدونم خیلی زشت بود
اين نماينده ها همان كساني هستند كه راي به مسكوت گذاشتن طرح تحقيق و تفحص از جاسبي و باندش دادند و همان كساني هستند كه طرح نظارت بر نمايندگان را يك سال است كه پپگيري نمي كنند.
Iran, Islamic Republic of
چرا یک واکنش طبیعی به بداخلاقی ها ی ریاست جمهور اینگونه مذموم شمرده می شود ولی این همه رفتارهای عجیب و غریب ریاست جمهور نادیده گرفته می شود.؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بی ادبی نمایندگان، نتیجه ناتوانی آن ها در پاسخ به نامه قانونی - حقوقی دکتر احمدی نژاد بود.
من برای مجلس متاسفم که جواب نامه مودبانه و قانونی دولت را با بی ادبی دادند.
ان شاالله در انتخابات آینده به مجلس هشتم نشان خواهیم داد که چقدر منحرف هستند.
Iran, Islamic Republic of
"ببینید که در همین چند روز گذشته سر یک قضیه ای که آنچنان هم مهم نبود، چه جنجالی راه انداختند! سر مساله اطلاعات و امثال آن ...، تحلیل ها را بردند به این سمت که در داخل نظام جمهوری اسلامی شکاف ایجاد شده است! حاکمیت دوگانه ایجاد شده است! رئیس جمهور حرف رهبری را گوش نکرده است! از این حرف های سست و بی پایه، پر کرده اند دستگاه های تبلیغاتی خودشان را! ببینید چطور منتظر بهانه اند! ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته اند! ..." امام خامنه ای 4/2/1390
آیا این سخنان را مجلسی ها شنیده اند؟، که می گویند ما بخاطر اطاعت نکردن رئیس جمهور از رهبری به استقبال او نرفتیم و در هنگام سخنرانی اش سر و صدا راه انداختیم!؟ آیا ایجاد سروصدا و دو دو گفتن در هنگام سخنرانی رئیس جمهور، عین مخالفت با بیانات امام خامنه ای درباره وحدت و بهانه ندادن به دست دشمن نیست؟
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
این رفتارتذکری بود به اینکه رییس حمهورمحترم افراد منحرف را ازخود دورکند و درنامه نگاری و کلام خود احترام مجلسیان را نگه دارد.
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد اگر موردي هم داشته باشد ملت خودشون عاقل و فهيمند نيازي به دو دوی شما به اصطلاح نمايندگان نيست
ادب مرد به ز دولت اوست
Iran, Islamic Republic of
بدون شک اکثر نمایندگان (نه همه) بزرگترین متخلفان هستند که در حوزه انتخابی دارند. نماینده ای که در خانه ملت تحمل شنیدن دیدگاه مخالف را ندارد برای انتخاب شدن شرم آور است. خجالت کشیدم به نماینده رأی داده ام که چنین حرکتی دارد
Iran, Islamic Republic of
تاوقتی کسی از درون احساس حقارت نکند دست به تحقیر دیگران نمی زند مهم نیست که چند نماینده برخورد بی ادبانه ای با رئیس جمهور منتخب مردم کردند مهم این است که رئیس جمهور محترم بابرخورد کریمانه طبق آموزه های قرآن برخورد کرد نه اینکه بنده باهمه ی کارهای احمدی نژادمثل حمایت از جریان انحرافی و...موافق باشم بلکه حرف من این است که ما به نمایندگان رای نداده ایم که به رئیس جمهورمان توهین کنند بلکه رای داده ایم که اگر نهایتا دیدند راه را اشتباه می رود اورا از ریاست جمهوری خلع کنند این در قانون ما پیش بینی شده ولی توهین به هیچ کس در قانون نیامده امام خمینی (ره) وقتی می خواست اسم دشمنانش راببرد نیز محترمانه نام می برد مثلا می گفت آقای کارتر آقای ریگان
Iran, Islamic Republic of
ببخشیدها!چیزیکه عوض داره گله نداره.مااز این به قول شما بی ادبیها از رییس جمهور محترم هم کم ندیدیم!
Iran, Islamic Republic of
واکنش طبیعی؟؟؟؟؟ این جور واکنشها مال آدمهای بی منطق است
این نوع واکنش نشانه این است که نامه دکتر به حق بود و نمایندگان جز با دو دو کردن و بی ادبی جور دیگر نمی توانستند جواب قانع کننده بدهند .
بي ادبي از هر كس مذموم است و به تناسب جايگاه بالا قبيح تر اگر رييس جمهور اشتباه دارد كه دارد ما كه ادعاي فهم وشعور و دموكراسي داريم چرا من كه خود چندان دل خوشي از جناب اقاي رييس جمهور ندارم از اين رفتار نمايندگان محترم كه به دور از ادب و سياست داني بود متاسف شدم هر چند كه از بعضي اقدامات نمايندگان در برابر اشتباهات و همچنين كارهاي مثبت اقاي رييس جمهور تشكر مي كنم
United States
واقعا باید برای این مجلس تاسف خورد وگریه کرد .اینها خودرا به عنوان نماینده این مردم مسلمان و انقلابی جا زده اند و بر خلاف مصالح انقلاب عمل می کنند .
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این نمایندگانی که با بی ادبی و جار وجنجال دنبال منافع سیاسی خودشون هستند باید برکنار شوند. کاش راهی در این زمینه تو قانون پیش بینی شده بود. قانون نظارت رو هم که گذاشتند جوری تصویب کنند که اجراش بیافته برای دور بعد .
United States
خودشون بر مبنای دموکراسی نماینده مردم شدن
اونوقت نماینده دیگر مردم رو نمی گذارند حرف بزنه
واقعا بعضیاشون خیلی بی جنبه هستند
فکر می کنند چون 150000 نفر بشون رای دادن همه دنیا باید قبولشون داشته باشه.
باسلام آقايان شما بوديد بداخلاقي نميكرديد وقتي جناب آقاي احمدي نژادقوانيني كه در مجلس تصويب ميشود اجرانميكنند وقانون را آنطور كه دلشان ميخواهد اجراميكنند چه انتظاري ازمجلسيان داريد مثلا طبق قانون افزايش حقوق كارمند وبازنشسته به ميزان تورم بايد پرداخت بشه آيا قوه مجريه آنرا اجرا كرد خير كمي منصف وواقع بين باشيم همه چيز راخود دولت بيش از 15 يابيشتر افزايش قيمت ميدهند به حقوق بگير كه ميرسد بي انصافي ميشود آنوقت انتظار داريم عدالت را برقرار كنيم نبايد درمقابل حسن نيت مردم اينطور باشيم چون موجب دلزدگي از مجريان قانون ميشود
اي كاش اين اتفاق نمي افتاد چرا كه انچه را كه نمي خواستيم شود در برابر چشم دشمن شد
{يكي از عوام}
Iran, Islamic Republic of
دكتر هميشه بزرگواري خويش را نشان داده اند علي الخصوص در خانه ملت ولي متاسفم كه نمايندگان ملت در مجلس اهانتي چنين به مردم ولايي و رئيس جمهورشان مي نمايند . عجب است چنين ...
Iran, Islamic Republic of
با سلام. من اگرچه به بعضی کارهای دولت نقد دارم، ولی به نظرم خیلی زشت بود که نمایندگان به اصطلاح تحصیل کرده ما این گونه صحبت کنند. وای به حال ما که شما نماینده ما هستید. در عجبم چطور یک فرد در این پست و مقام آنقدر تشخیص ندارد که نباید اینگونه حرف بزند. واقعا دور از ادب صحبت کردید و برایتان بسیار متاسفم.
نمايندگان منافع ملي را فراموش كرده اند
Iran, Islamic Republic of
من تعجب میکنم بعد از این همه بی توجهی و بی اعتنایی آقای رییس جمهور به مجلس ومصوبات قانونی و از همه مهمتر رفتار بی سابقه ایشا ن در قضییه عزل وزیر اطلاعات و دستور مقام معظم رهبری باز هم شما از مجلس انتظار دارید که سکوت کند و هیچ عکس العملی نشان ندهد !
مگر همه آنهایی که به مجلس راه یافته اند ملکه علم وادب اند مطمئنا بین آنان افراد بی ادب ونزاکت هم حضور دارند که باپشتیبانی لابی های قدرت به مجلس راه پیدا کرده اند . پس خیلی نگران نباشید مردم با شناختی که ازآنها پیدا می کنند درانتخابات بعدی آنها را پس خواهند زد باور کنید مردم داوران خوبی هستند .
United States
دکتر خوب جوابشون رو داد. گفت: حالا هی بگید 2. اصلا 3 4. هر رایی خواستین بدین. بزارین من حرفمو بزنم. عالیی بود.
Iran, Islamic Republic of
تمام حرف های این مقاله کریمانه بود و درست. جز آن قسمت که گفته شده بود " مرتکب اشتباهی آشکار شد و تصویری غیرواقعی از ذات خانه ملت را به نمایش گذاشت " باید بگویم دقیقا برعکس. در حال حاضر این رفتار دقیقا اشاره به ذات مجلس اشاره می کند.
مجلس یکشنبه سیاه
مجلسی که نظر رهبری رو به رای می گذارد و به آن رای نمی دهد
مجلس مدرک مجلسی ساز
مجلسی که قادر به پاسخ ابهامات رییس جمهور نیست
مجلسی که ظرف دو هفته قانونی بر خلاف مصوبه قبلی خود تصویب می کند.
مجلسی که و......
و مجلسی که فرمان رهبری را یک سال و دوماه مسکوت گذاشته تا وقتی تصویب کند که به دوره بعد برسد نه خودشون
و مجلسی که بی ادبی نمایندگانش و بی کفایتی هیات رییسه اش بر همگان حتی نایب رییس اش باهنر و رییس اش لاریجانی مشخص گردیده است.
فکر می کنم وظیفه سنگینی در 12 اسفند بر دوش مردم است .
Iran, Islamic Republic of
چطور تا آن زمان که مجلس تمام کارهای رئیس جمهور را تایید می کرد ، مجلس اصولگرا ، با ایمان و با بصیرت بود حالا که در مقابل قانون شکنی های رئیس جمهور می ایستد و در مقابل لج بازی های احمدی نژاد قد علم کرده ، مجلس بی نزاکت و بی ادب شده؟
اين نمايندگاني كه به رييس جمهور محترم بي ادبي كردند از مردم نيستند و فقط زمان راي گيري قربون و صدقه مردم ميروند لذا اگر راست ميگويند الآن كمي هم با موكلين خود هم صحبت شده و نظرات آنها را بشنوند چرا آبروي مملكت را ميبريد اگر مخالفيد ابزار مخالفت در دست شماست . اين كارهاي زشت چيست كه با انها آب به آسياب دشمن ميريزيد و انها را شاد ميكنيد
متاسفانه برخي افراد بي تربيت و كم ظرفيت هم در مجلس داريم.
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه كسي و كدوم دستگاه بايد بر كار نمايندگان نظارت كنه؟؟؟
آيا واقعا اين تعداد نماينده همه وظايفشون را به نهو احسن انجام مي دن!!؟
(سوال يك جوان دبيرستاني)
United States
سلام
دو-دو گفتن نماینده ها در انتخاب آقا حمید خیلی خیلی زشت بود ولی نمایندگان عزیز ملتی طرفدار حاج محمود احمدی نژاد هستند که به همین آقایان رای داده اند، من خودم شخصا به کاندیداهای مردمی و دیپلمات واقعی چون براد لاریجانی، دکتر باهنر و آقای نوباوه و بقیه آقایان متعهد که کم هم نیستند رای میدهم نه به هر کسی، البته پیشنهاد مینمایم میزان تحصیلات و سابقه نمایندگی حداقل 4 سال تمام و پستهای مدیریتی موفق را هم لحاظ کنیم تا دیگر از این اتفاقات غیر دیپلماتیک نیفتد، البته احسنت احسنت گفتن های مجلسیون هم سن و سالهای من را یاد یک روزهایی میانداخت که ایران گرماگرم انقلاب اسلامی بود، یک کم آقایون اعتراضات خود را بزرگ منشانه نمایید، با توهین و قطع سخنان سخنران بر اجر و مقام مستمع چیزی نمی افزاید، گویا هنوز مجلس ششم درس عبرت بعضی ها نشده است
United Kingdom
سلام
این واکنشها نتیجه طبیعی و هوشمندانه نمایندگان ملت بود به رفتارهای احمدی نزاد در شش سال گذشته . درست مانند رفتار مردم با سید حسن خمینی در چهارده خرداد پارسال و البته اینها نمایندگان همان مردمند . ( چرا نظرهای من را نمیگذارید ؟ )
Iran, Islamic Republic of
دو یعنی اینکه لاریجانی بعنوان مهمان در یک جلسه بزرگ مربوط به دولت در حالیکه همه مردم می توانند آنرا ببینند سخنرانی کند و در حین سخنانش مدیران و وزرا و معاونین و.... او را هو کنند و احمدی نژاد هم به عنوان مدیر جلسه سکوت کند و بعد هم از طریق اخبار سیما چندین نوبت پخش شود.
حالا فهمیدی دو دو کردن یعنی چی؟
جالبه که فکر اتفاق افتادن این قضیه برای لاریجانی هم که فوقش نفر سوم این مملکت است مشکل است و به انسان فشار می آورد. اما برای احمدی نژاد بیچاره همه این اتفاقات عادی است!!
به نظر من مجلس تبلور فکر و اندیشه ی مردم ماست. ولی باید به این نکته توجه داشت که آقایان در سالهای آخر نمایندگی اصلاً اصول را رعایت نمیکنند و اغلب به خواست ها و امیال شخصی خود اهمیت میدهندتا مصالحه عموم مردم و در اینجاست که باید گفت: از کوزه همان برون تراود که در اوست!!!!!!
اولا که من به نمایندگان اجازه نمیدم به رئیس جمهور منتخب مردم توهین کنند. دوما که آقایان حرفهای رهبری را به این زودی فراموش کردند؟!!!!
نمایندگان اشتباه کردند باید با یک روش بهتر اعتراض خودشون رو به کارهای رئیس جمهور از جمله تاخیر در معرفی وزیر ،10 روز دور کاری!،انتصاب ملک زاده و..و..بیان میکردند .
این هایی که می گویند نامه احمدی نژاد بی ادبانه بوده است، آن نامه محترمانه و حقوقی را دیده اند یا تعصب و دشمنی با دولت کورشان کرده است؟!
رئیس جمهور محترم و هیئت دولت با ادب ترین خدمتگزاران کشور هستند . کمی انصاف داشته باشید.
آیا تا حالا دیده اید که دولتی ها مانند نمایندگان مجلس به دیگران "دریده گو و دیکتاتور و منحرف و فرقانی و پف... و رمال و ... " بگویند؟؟؟
یا اینکه قوانین حزبی و خانوادگی به نفع نمایندگی خودشان در دوره بعد و بخشش بیت المال به ... تصویب کنند؟!
خداوند سایه دولت خدمتگزار و قانونگرا را برای ما حفظ کند و مجلسی قانونگرا و مودب به ما عطا نماید.
هر چند در برخی موارد به عملکرد دولت انتقاد وارد است، ولی نمایندگان ملت عملکردی واقعا زشت و بی ادبادنه و دور از شان مجلس در این مورد بخصوص از خود ابراز نمودند. جای بسی تاسف و ناراحتی است.
شما حرف از اخلاق میزنید؟ به قول آیه الله استادی کشور از هر نظر پیشرفت کرده باشه از لحاظ اخلاقی پیشرفت نکرده. حال من از شما سوال میکنم، شما و رییس جمهور ولایت مدار و خادم ملت چه نقشی در پیشرفت اخلاق کشور داشتید؟
Iran, Islamic Republic of
مجلس هشتم بعد از مجلس ششم ضعیف ترین مجلس بعد از انقلاب است.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي مجلسي كه نمايندگاني اين چنينن دارد. اينها نماينده خودشان هستند نه نماينده ملت محبوب ايران
Iran, Islamic Republic of
بصيرتي كه رهبر عزيزتر از جانمان اينقدر روي آن تاكيد دارند در مجلس و بين نخبگان مجلسي (به اصطلاح نمايندگان مردم) وجود ندارد. و متاسفانه هميشه نخبگان از مردم عقب ترند.
انشاالله در انتخابات بعدي مجلس نبايد دچار چنين اشتباهاتي بشيم، بايد افراد درست(با بصيرت و نخبه) را انتخاب كنيم
Iran, Islamic Republic of
اگر این اتفاق فقط برای یکی از نماینده ها می افتاد اون هم توسط عده ای از مردم مجلسیها تا چند روز صدای وامجلسایشان گوش فلک را کر میکرد مگر نشنیدیم درباره سوال یک شهروند قمی از منتخب خود علی لاریجانی در بهمن 89 که اون بیچاره رو پس از ضرب و شتم و کلی توهین و اهانت بازداشت کردند برخی از نمایندگان بارها نشان داده اند خودخواه و تمامیت خواه هستند من پشیمانم که به کسی مثل لاریجانی رای دادم تا مانع اقدامات دولت خدمتگزار در پروژه های عمرانی شهر مقدس قم شود حالا باید فهمید دکتر احمدی نژاد چه صبر ایوبی دارند و اینها و بدتر از اینها را تحمل میکنند و بجای جواب مشابه دادن صادقانه مشغول خدمت به مردم و کشور هستند
زنده باد احمدی نژاد (اللهم عجل لولیک الفرج)
Norway
مجلس مگر گود زورخانست که نمایندها برای نشان دادن زور از ان استفاده میکنن ؟؟؟ این رییس جمهور منتخب مردم هستش و واقعا دوستش داریم .اگر نمیخواین رای ندید این بازیها چیه که همه رو به سخره گرفتید
Iran, Islamic Republic of
نمايندگان مجلس
بنده خودم به عنوان يك شخص منتقد دولت اين بي ادبي را خلاف موازين شرع مي دانم و نمايندگان محترم را به تقواي الهي در حداقلش! سفارش مي نمايم.
مگر نه اينكه زمان انتخابات 88 به سران فتنه و فتنه گران مي گفتيم : ادب مرد به از دولت اوست.
"حالا باید فهمید دکتر احمدی نژاد چه صبر ایوبی دارند و اینها و بدتر از اینها را تحمل میکنند و بجای جواب مشابه دادن صادقانه مشغول خدمت به مردم و کشور هستند
زنده باد احمدی نژاد (اللهم عجل لولیک الفرج)"
رئیس جمهور صبر ایوب دارن؟ نه خیر این رهبری هستن که همش دارن صبر میکنن.کار به جایی رسیده که صدای سید حسن نصرالله هم درآمده که رهبری مظلوم واقع شدن.
زنده باد ولایت فقیه
Iran, Islamic Republic of
دیگر صدایی از وامجلسای آقایان توکلی، باهنر، مطهری و ... نمیاد!
Iran, Islamic Republic of
آفرين به صبروگذشت رييس جمهور و واي بحال منتخبين مردم كه امانت را رعايت نميكنند وبا بي ادبي درصحن مجلس حقوق موكلين خود را ضايع ميكنند. لطفا"اسامي نماينده هاي بي ادب را منتشر كنيد تامردم تكليفشان را بدانند.مجلس كه چاله ميدان نيست اگه اعتراضي دارن مردانه پشت تريبون مطرح كنند اين چه رسمي است؟
Iran, Islamic Republic of
اگه اينكار مجلس خوب بوده لطفا" ليست افرادي كه دو گفتن رابه مردم اعلام كنيد آنوقته كه نمايندگان خودشان را پنهان ميكنند واين يعني حركت آنها اشتباه بوده الكي دفاع نكنيد. تعصب هم حدي دارد بد همیشه بده؟ انصاف داشته باشند مخالفان رييس جمهور. فردا بچه خودتان شما را دو ميكند (مثلا" شما اشتباهي كرده ايد آيا ميپذيريد؟ديگران شمارادو كنند اگه جوابت مثبته پس شما لايق دو هستيد نه رييس جمهور محبوب)
Iran, Islamic Republic of
درود خدابر ابرمردتاريخ ايران كه باصبر وبردباري همه اين بی اخلاقی ها راتحمل كرده وبه هيچ وجه ازتلاش وخدمت به مردم كوتاهي نميكند
من خیلی متاسفم برای این بزگواران ادعا میکنند ادمهای باسواد و اخلاق مدار هستند با این کارشان ثابت کردند اخلاق و ادب را لگد مال کردند خدا به داد این مر دم برسد
با سلام وضعيت مجلس را با تصويب قانون هردو نمايندگي معادل يك پايه تحصيلي فقط براي نمايندگان ميتوان حدس زد.كاش اسامي موافقان اين قانون منتشر ميشد!!!!
وقتی نمایندگان به اصطلاح نخبه این مملکت چنین رفتارهای چاله میدونی از خودشون نشون میدهند وای به افراد عامی کشور متاسفم برای مجلس هشتم که تا حالا رفتارهاش افتضاح بوده
Iran, Islamic Republic of
واقعا رئيس جمهور محترم صبر و تحمل بسيار بالايي دارند چندين سال است كه دارد اين ناجوانمرديها و بي ادبيها و بي اخلاقيها و كارشكني ها را تحمل مي كند همه هم مي دانند اصل اين كارها زير سر كيست!!!