پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
باشه‌آهنگر در مراسم «زنگ پرواز»:

دیده‌بان «ملکه» همان حبیب احمدزاده است

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 383214
کارگردان فیلم سینمایی «ملکه» در مراسم تجلیل این فیلم در مجموعه سرچشمه گفت: احمدزاده آن زمان خودش دیده‌بان بود و در اصل فیلم ملکه‌ هم در رابطه با این رزمنده عزیز است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «زنگ پرواز» عصر روز گذشته در جوار مزار شهیدان گمنام در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مرشد محسن میرزاعلی، نقالی شهدای هشت سال دفاع مقدس را انجام داد. پس از این برنامه از «کلیپ دریادلان» رونمایی شد.

محمدعلی باشه‌آهنگر در این مراسم گفت: همه یا آبادانی هستند یا خبر ندارند که آبادانی هستند. دوستی که پیش از من آمده بود روی صحنه و گفت سالن مخاطب محدود دارد باید برایش خاطره‌ای از آبادان بگویم. ما آن زمان تیم فوتبالی داشتیم به نام گلزار شهدا که حبیب احمدزاده هم دروازه‌بان ما بود. ما در استودیوم بازی می‌کردیم. احمدزاده آن زمان خودش دیده‌بان بود و در اصل فیلم ملکه‌ هم در رابطه با این رزمنده عزیز است.

وی با اشاره به اینکه ما در آبادان کار نمایش انجام می‌دادیم گفت: عبدالحسن برزیده،‌ کارگردان گروه ما بود، نمایشی را در همان ایام بمباران‌‌ها و حمله‌های پی در پی عراقی‌ها آماده اجرا کردیم، سالن نمایش ما به دلیل اصابت کاتیوشا‌ها سقفش خراب شده بود و با پتو سربازی، مقوا و یک سری بلوک سیمانی سقفی برای آن فراهم کردیم. در آن ایام مشکل مخاطب داشتیم و نمی‌دانستیم چگونه مردم را به سالن بیاوریم.

وی تصریح کرد: نور نمایش با دو لامپ ۵۰۰ تامین می‌شد، آمدیم ابتدای خیابان احمد آباد دیدیم هیچکس نیست، دیدیم از دور چند خانم می‌آیند، مالک حدپور سراج طرحی برای نمایش کشیده بود، آن طرح را گذاشتیم و آمدیم قایم شدیم، مطمئن بودیم اگر این زنان پوستر را ببینند مردم را خبر دار می‌کنند. خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.

باشه‌آهنگر با بیان اینکه جمعیت بسیاری در سالن نمایش حضور پیدا کردند گفت: آنقدر جمعیت در سالن کانون فتح آبادان جمع شده بود که برق نمی‌کشید و گرمای بسیاری حاکم بود، مردم خودشان همت کردند و رفتند از خانه پنکه دستی آوردند. می‌خواهم بگویم که همان طور که حاج حبیب گفت آن کار دلی برای ۶۷ هزار بچه‌ خیلی تاثیر گذار است، شما هم نگاه نکنید که چه جمعیتی در اینجا حاضر شده است یا نه، مهم کار است که دلی است، مهم تکلیفی است که بر گردن ما است. ما در حیطه فرهنگی در شرایط حاضر چند برابر عرصه سیاست و نظامی باید کار کنیم و برای همین است که رهبر عزیر می‌فرمایند امسال سال اقتصاد و فرهنگ است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین زائری روی صحنه آمد و از محمدعلی باشه‌آهنگر و حبیب احمدزاده به پاس حضور همیشه فعالشان در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه ساخت فیلم فاخر «ملکه» تجلیل کرد و گفت: می‌گویند برخی افراد را وقتی آدم می‌بیند تازه علاقه‌اش چند برابر می‌شود، البته ما ارادت داشته‌ایم خدمت آقایان باشه‌آهنگر و احمدزاده، انصافا امروز ارادتمان بیشتر شد. فیلم «ملکه» نشانه‌ای از اخلاص و کار جهادی بوده است که خود این عزیزان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی انجام داده‌اند. همانطور که تاکنون فعالیتشان ادامه داشته است، امیدوارم فعالیتشان ادامه پیدا کند.

احمدزاده در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از سیده‌اعظم حسینی، نویسنده کتاب «دا» گفت: برای شروع خوب است که ما بگوییم داریم شروع می‌کنیم، اما باید یک بهمن به راه بیندازیم. پر کردن چنین سالن خوبی اصلا مهم نیست که شما بخواهید گزارش کار بدهید که چند نفر به این برنامه آمدند، اما باید دید همین ۷۰ نفری که در سالن هستند چه چیزی را با خود از اینجا بیرون می‌برند، شما ۵ نفر بیاورید رویشان تاثیر بگذاری بهتر از ۵۰۰ نفر است که هیچ تاثیری نگیرند.

باشه‌آهنگر در ادامه برنامه هدیه خود را به جانباز حاج داوود عرب‌علی، جانباز ۷۰ درصد از گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) تقدیم کرد و گفت: امروز روز خوبی بود، متاسفانه خبرنگاران که تماس می‌گیرند گرفتاری داریم و نمی توانیم جواب دهیم، یکی می‌گوید حاتمی کیا چه گفته است، دیگری می‌گوید کیارستمی چه گفته و... اما دو روز پیش به یکباره جوانی با من تماس گرفت، صدایش به دلم نشست و گفتم می‌آیم. وقتی وارد مجموعه شدیم، کنار مزار دو شهید گمنام نشستیم. این تقدیر و قسمت ما بود که بیاییم در کنار دو شهید بزرگوار که بسیار حس و حال خوبی داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *