جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
قدیری ابیانه:

آمریکا، مقصرشکست احتمالی مذاکرات است

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 424317
دیپلمات اسبق وزارت امور خارجه گفت: مقصر اصلی هرگونه ناکامی و شکست احتمالی مذاکرات هسته ای نه جناح اصلاح طلب و نه اصولگرا بلکه آمریکا خواهد بود.
به گزارش جهان، محمد حسن قدیری ابیانه عصر یکشنبه در نشستی با عنوان بررسی ابعاد حقوقی سیاسی بیانیه لوزان در محل دانشگاه هنر اصفهان افزود: به فرض آن هم که در نهایت توافق امضا شود باز هم آمریکا زیر تعهد خود خواهد زد.

وی افزود: مرکز پژوهش آمریکا اعلام کرده است که اگر وارد جنگ با ایران شوند همان روز اول تمامی ناوگان آمریکا در منطقه منهدم می شود و ۲۰ هزار آمریکایی نیز کشته خواهند شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: ناگفته نماند چانه زنی شش قدرت جهانی پای مذاکره با وجود آن که دارای حق وتو، سلاح هسته ای و دیگر تجهیزات هستند با ایران نشانه ی ابهت نظام ما است.

وی افزود: به هر حال مذاکرات در پیش است و دانستن وضع داخلی کشور و برداشتی که غرب از وضعیت داخلی ما دارد در شانس مذاکرات موثر است.

قدیری ابیانه در بخش دیگری به بدبینی نسبت به درآمدهای نفتی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل بدبینی به دولت در هر دوره ای توهم است و این توهم باعث می شود سطح انتظارات از دولت بالاتر رود.

قدیری ابیانه افزود: اگر ما جنس ایرانی را خریدار نکنیم و جنس خارجی را ترجیح دهیم بی توجهی به شعار اقتصاد مقاومتی رهبر و خود تحریمی در بعد مصرف کرده ایم.

وی گفت که میانگین کار مفید در ادارات بر اساس بررسی های صورت گرفته تنها ۲۲ دقیقه در روز است و این مساله از دیگر مشکلات اقتصادی در کشور محسوب می شود.

دیپلمات اسبق وزارت امور خارجه افزود: اگر می خواهیم هیات ایرانی موفق شود باید در رفتار مصرفی و سبک زندگی خود دقت کنیم.

محمد حسن قدیری ابیانه، به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در نشست ابعاد حقوقی، سیاسی بیانیه لوزان حضور یافت.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *