جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳

ظاهرا آرمان ما به سانتریفیوژ وصل شده!

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 404012
وزیر خارجه در حالی که نشریه اهانت کننده در کشور فرانسه با تیتراژ میلیونی چاپ می شد، به فرانسه سفر می کند و بدون اینکه تذکری بدهد با وزیر خارجه فرانسه ملاقات کرده و عکس یادگاری می گیرد.
به گزارش جهان، سیدعمران حسینی نسب در وبلاگ "ساقی" نوشت:
با اینکه چندین روز از اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله  که به تعبیر قرآن کریم
1- رحمة للعالمین: وَما اَرْسَلْناكَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمينَ(انبیاء،107).(ای پيامبر) ما تو را فرستاديم تا رحمتى بر اهل عالم باشی.
 
2- الگو و اسوه: لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ(احزاب،21)؛ قطعا پيامبر خدا الگو و سرمشق نيكو و پسنديده‌ای برای شما است.
 
3- مهربان و دلسوز: لَقَدْ جَآءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْكُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ (توبه،128)همانا پیامبرى از خودتان به سوى شما آمده است كه آنچه شما را برنجاند بر اوسخت است، بر هدایت شما حریص و دلسوز، و به مؤمنان رئوف و مهربان است.
 
4- دارای اخلاق نیکو: وَ اِنَّكَ لَعَلي خُلُقٍ عَظيمٍ(قلم،4)  و تو (اي پيامبر) برقله اخلاق و كرامت قرار داري.
 
می­ باشد، می ­گذرد­­­ و با اینکه به دین و مذهب مان توهین شده ولی دولت و دستگاه دیپلماسی کشور متاسفانه واکنش قابل قبولی نداشته است بلکه وزیر خارجه در حالی که نشریه اهانت کننده در کشور فرانسه با تیتراژ میلیونی چاپ می شد، به فرانسه سفر می کند و بدون اینکه تذکری بدهد با وزیر خارجه فرانسه ملاقات کرده و عکس یادگاری می گیرد. مگر این نیست که قرآن می فرماید:"مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ"(فتح 29) مگر بنا نبود که تعامل با کشورهای دیگر براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد.
 
چرا وزیر خارجه به این علت سفر خود به فرانسه را لغو نکرد؟ چرا به کشور فرانسه تذکر جدی داده نشد؟ چرا سفیر فرانسه به وزارت خارجه احضار نشد؟ نکند به بهانه دستیابی به توافق هسته ای بناست از آرمان و اصول اسلامی خود دست بردارند! نکند می خواهند آرمان ما را به سانتریفیوژ وصل کنند؟!
 
نه قطعا اینگونه نخواهد بود چرا که  مقام معظم رهبری در واکنش به اینکه آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، فرمودند: "اگر دشمن شرط برداشته شدن تحریم ها را، فلان مسئله اساسی و آرمانی از جمله دست برداشتن از اسلام و استقلال و پیشرفت علمی قرار دهد قطعاً غیرت هیچ مسئولی، قبول نمی کند. البته دشمن فعلاً به صراحت با آرمانها کاری ندارد اما اگر عقب نشینی بشود بعداً سراغ آرمانها هم می آید بنابراین باید با هوشیاری، هدف «پیشنهادها، حرفها و اقدامات دشمن» را درک کرد."(سخنرانی در دیدار مردم قم بمناسبت 9دی)
 
اگر دولت و دستگاه دیپلماسی بی تفاوت باشد ملت انقلابی و غیرتمند ایران بی تفاوت نبوده و نخواهد بود همانطور که در این چند روز دانشگاهیان،حوزویان و مردم انقلابی با برگزاری راهپیمایی ها پایبندی خود را به اصول و آرمانهای اسلام و انقلاب به رخ دشمنان کشاندند ولی بهتر است دولتی که شعار مردم داری می دهد با مردم همصدا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *