پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۱

علت پخش نشدن سریال مهران مدیری از تلویزیون و ذکر چند نکته

سه شنبه ۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 121476
این سریال بزودی وارد شبکه ویدیویی کشور می شود پس مشکل شرعی، عرفی و .... هم ندارد، آیا در شرایطی که بدلیل فقر تولید سریالهای خوب و حداقل سرگرم کننده در تلویزیون، شاهد هجوم سریالهای ضد اخلاقی در خانه های مردم هستیم، بهتر نبود مسئولین با دقت بیشتر و با صعه صدر بیشتر سریال را برای پخش از شبکه آماده می کردند!
نمایش سریال "قهوه تلخ" آخرین ساخته "مهران مدیری" از تلویزیون از جمله پر خبرترین اخبار پیرامون مدیری تاکنون بوده است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، در این بین، بحث بر سر علت پخش نشدن این سریال از تلویزیون گمانه زنیهای بسیاری صورت گرفت. 
برخی عدم توافق تهیه کننده اثر با مدیران سازمان، مبنی بر گرفتن امتیاز پخش آگهی های بازرگانی در طول پخش سریال را علت پخش نشدن سریال می دانستند.
اما برخی منابع آگاه خبر داده اند، که ظاهرا یک بازیگر ممنوع التصویری در یکی از نقشهای این سریال به ایفای نقش پرداخته است و این دلیل اصلی مخالفت سازمان است.

ذکر چند نکته در  رابطه با گمانه زنیها:

1)این خبر در حالی اعلام می شود که "میر باقری معاون سیما" در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران تلویحا عنوان کرد که تهیه کنندگان "قهوه تلخ" برای ساخت این سریال از سازمان مجوز نگرفته و از طرفی بدلیل عدم نظارت صدا و سیما "معیارهای این سازمان" در مراحل تولید رعایت نشده است.
این اظهارات "میرباقری" در مورد گروه سازنده "قهوه تلخ" که سالیان سال در حال تهیه سریالهای 90 شبی تلویزیون بوده اند و اینکه قواعد و ساز و کار سازمان را ندانند کمی دور از انتظار است! 
بعید است که مهران مدیری و یا "آقاگلیان" تهیه کنندگان این سریال با بیش از یک دهه سابقه کار با صدا و سیما، چارچوب سازمان را ندانند و یا قاب تلویزیون را نشناسند.

2)از طرفی ضرغامی سال گذشته اعلام کرد که هیچ هنرپیشه ممنوع التصویری نداریم!

3)همچنین اواخر فروردین ماه، تهیه کنندگان سریال"عدم توافق مالی و بحث آگهی بازرگانی" را تکذیب کردند!    

و در نهایت:
این سریال بزودی وارد شبکه ویدیویی کشور می شود پس مشکل شرعی، عرفی و .... هم ندارد، آیا در شرایطی که بدلیل فقر تولید سریالهای خوب و حداقل سرگرم کننده در تلویزیون، شاهد هجوم سریالهای ضد اخلاقی در خانه های مردم  هستیم، بهتر نبود مسئولین با دقت بیشتر و با صعه صدر بیشتر سریال را برای پخش از شبکه آماده می کردند! 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
واقعا" خيلي از كارهاي آقاي مديري از سريالهاي فارسي وان بهتره خواهشا" مارا ار ديدن اين سريالها محروم نفرمائيد .
Iran, Islamic Republic of
نباید کارگردانان خوب از همکاری با رسانه ملی مأیوس شوند و بادرایت کارها اصلاح و تبدیل به احسن شود
Iran, Islamic Republic of
مگر مسئولين رسانه اي ما كي هستند يك عده آدم بي هنر بي سواد
Iran, Islamic Republic of
با با ساده ایم حالا اول فروش ویدویی میکنند یک کم که پولش در اومد تلویزیون هم نمایش میده مثل فیلم به روح پدرم که بعد از شبکه ویدویی تلویزیون سه مرتبه پخشش کرد
Iran, Islamic Republic of
خوب جهان جون قربونت برم اگه که پخش میشد شما همینطور ازش انتقاد میکردی حالا درست یا غلط!! که این سریال فرهنگ را به سخره گرفت یک سریال ضد فرهنگی و ...
الانم که پخش نشد بازم دنبال سوژه میگردیا :)
این بندگان خدا به کدوم ساز برقصن
سیما باید کارهای آقای مدیری رو با افتخار پخش کنه. کارهای ایشان همیشه عالی و ماندگار بوده. واقعا متاسفم برای سیما! همون سریال های آب دوغ خیاری رو پخش کنن بهتره! مردم هم میرن ماهواره میبینن!
Iran, Islamic Republic of
خیلی ناراحت نباشید " این سریال بزودی وارد شبکه ویدیویی کشور می شود" پس نتیجه می گیریم بزودی از شبکه های ماهواره ای می توانیم آنرا تماشا کنیم !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بعد میگن چرا مردم فارسی وان نگاه میکنن؟
Iran, Islamic Republic of
چقدر زود دير ميشود؟همه شدند غير خودي و ماهم نخودي...
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعاً از نظر شما هر فیلم و سریالی که وارد شبکه ویدوئویی میشه مشکل شرعی، عرفی و ... نداره؟!
Iran, Islamic Republic of
چقدر بد فكر مي كنند كساني كه فيلم هاي موجود در شبكه ي ويديويي را سالم مي دانند.