شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:

اقتصاد مقاومتی در ادارات حاکم شود

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۳
کد مطلب: 421374
یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات مالی کشور، خواستار پیروی مدیران و ادارات دولتی از الگوی اقتصاد مقاومتی شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری که در موسسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به وضعیت مالی دولت اظهار داشت: ادارات دولتی باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده و از سفرها، همایش‌ها و هزینه‌های غیرضروری پرهیز کنند.

وی وجود همدلی میان دستگاه‌ها و ادارات مختلف را موضوع مهم دیگر دانست و گفت: مدیران باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند چرا که اگر اینطور نباشد امور شکل نمی‌گیرد و ممکن است اقدامات دستگاه‌ها در تناقض با یکدیگر باشد.

مسئولان قم نباید اصراری به صنعتی شدن قم داشته باشند


این مرجع تقلید با اشاره به اینکه شهر قم شهر فرهنگ است ادامه داد: مسئولان قم نباید اصراری به صنعتی شدن قم داشته باشند چرا که قم یک شهر فرهنگی است و جنبه فرهنگی آن باید تقویت شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مسائل اخلاقی در شهر قم گفت: اگر فساد اخلاقی در قم حاکم شود، آبروی اسلام می‌رود چرا که قم مرکز تشیع و اسلام است.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: مشکل دیگر قم اعتیاد است که باید با تلاش مسئولان برطرف شود و در قم حتی نباید یک معتاد داشته باشیم و تمام مراکز توزیع مواد مخدر در قم باید از بین بروند.

وی با اشاره به وفور مؤسسات مذهبی در قم ابراز داشت: نباید مسئولان به مسئله فرهنگ نگاه درآمدی داشته باشند چراکه قم شهر فرهنگی است و مؤسسات حوزوی در قم باید حمایت شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه عمده ساخت‌وسازها در قم مربوط به مؤسسات فرهنگی است گفت: دولت باید عوارض این ساختمان‌ها را به شهرداری بپردازد چراکه حوزه از دولت طلبکار است.

هزینه زائران میلیونی نباید تنها به دوش مردم قم باشد


وی خطاب به مسئولان قم ادامه داد: وقتی به سراغ دولت می‌روید از جایگاه طلبکار صحبت کنید چراکه هزینه زائران میلیونی نباید تنها به دوش مردم قم باشد و دولت باید نگاه ویژه به قم داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مراجع از دولتی حمایتی نمی‌گیرند و مستقل هستند اما همواره از دولت حمایت کرده‌اند.

وی از مدیران استانی خواست نسبت به مسائل نگاه بلند داشته باشند و گرفتار روزمرگی در امور مدیریتی نشوند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به جایگاه قم و اهمیت این شهر در گذشته و حال گفت: شهر قم از زمان ائمه(ع) مورد توجه بوده و تاریخ پر افتخاری دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *