جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان کدامند؟

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 337170
فهرست ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان در سال ۲۰۱۳ از سوی یک پایگاه اینترنتی معتبر مرورکننده ایمنی ایرلاین‌ها منتشر شد و ایرلاین استرالیایی کانتاس در صدر آن قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، کانتاس هفت ستاره کامل که بالاترین رتبه ممکن است را به دلیل سابقه پرواز بدون تلفات به دست آورد.

ایرلاین‌های دیگری که در فهرست ایرلاین ریتینگز پس از کانتاس قرار گرفتند، شامل ایرنیوزیلند، اُل نیپون ایرویز، کاتی پسیفیک ایرویز، امارات، اتحاد ایرویز، اوا ایر، شرکت هواپیمایی اردن، سنگاپور ایرلاینز و ویرجین آتلانتیک بودند.

در رتبه بندی ایرلاین ریتینگز از ۴۴۸ ایرلاین مورد بررسی ۱۳۷ ایرلاین رتبه هفت ستاره داشتند.

طبق گزارش شبکه ایمنی هواپیمایی (ASN)، سال گذشته با ۲۶۹ مرگ طی ۲۹ سانحه هوایی، ایمن‌ترین سال برای پرواز از سال ۱۹۴۵ به این سو بوده است.

اما در میان پرخطرترین ایرلاین‌ها، شرکت هواپیمایی قزاقستانی SCAt، شرکت افغانی کام ایر و شرکت سورینامی بلووینگ ایرلاینز قرار گرفتند.

بر اساس گزارش سی.ان.ان، با روی دادن یک پنجم از سوانح هوایی جهان در آفریقا، این قاره دارای حداقل ایمنی پرواز شناخته شد.

با این‌همه بدترین سانحه هوایی سال گذشته در روسیه روی داد که طی آن پرواز مسکو به قزاقستان تاتارستان ایرلاینز در هنگام فرود دچار سانحه شد و آتش گرفت و تمامی ۵۰ سرنشین آن کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *