پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

به ظرفيت جزاير کشور بی‌توجهی می‌شود

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 377879
اولین و اصلی ترین ویژگی معماری مدرنیسم، یک نواختی، معماری بدون تنوع وپیروی از یک الگوی خاص در معماری است و بعد از اینکه این تفکر در معماری ایران مسلط شد، اغلب شاهد ساخت و سازها و معماری هایی هستیم که کمترین همخوانی را با فرهنگ ایرانی و اسلامی دارند.
به گزارش جهان، حامد قادرمرزی در گفت و گو با پورت‌پرس با تاکید بر اهمیت توجه به معماری ایرانی به ویژه در مبادی ورودی کشور از جمله جزایری مانند کیش و قشم گفت: اولین و اصلی ترین ویژگی معماری مدرنیسم، یک نواختی، معماری بدون تنوع وپیروی از یک الگوی خاص در معماری است و بعد از اینکه این تفکر در معماری ایران مسلط شد، اغلب شاهد ساخت و سازها و معماری هایی هستیم که کمترین همخوانی را با فرهنگ ایرانی و اسلامی دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه به ارزش های محلی و بومی در اکثر معماری های مدرن توجهی نشده است گفت: بالاخره معماری بومی ایرانی باید در جایی نشان داد و بهترین جاهایی که می شود این ظرفیت را نمایش داد،ورودی هایی است که در آنها تجمع زیادی می شود یا زیاد مورد بازدید قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مزیت دیگر جزایرکیش و قشم این است که منطقه آزاد تعریف شده و سالیانه مردم زیادی از دیگر کشورها و حتی از کشور خودمان به این جزایر مراجعه می کنند. بنابر این جزایر می تواند دکوراسیونی از معماری بومی و ایرانی اسلامیباشد و می توانیم یک ویترینی از معماری ارزشمند کشورمان را در جزایرداشته باشیم.

قادر مرزی با تاکید بر اینکه رقیب جزایر کیش و قشم، جزایر دیگری ماننددبی است که درآنها آسمانخراش می سازند و تشکیلات به روزی برای جذب گردشگر ایجاد می کنند گفت: متاسفانه جزایر کشورمان را نادیده گرفته ایم، به نوعی که قدرت رقابت با جزایر پیرامون خودشان را ندارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه کیش و قشم مدیریت و توجه لازم را ندارد تابه روز باشد گفت: اکنون معماری هایی در دبی، امارات و جزایر نسبتا نزدیک به کیش ایجاد می شود که به روز هستند. منتهی یک معماریخاصی به کار بردند که معنای خاصی دارد.

نماینده قروه با اعلام اینکه نباید جزایر کشورمان از توانمندی های به روز فاصله داشته باشد گفت: در جزایرمان به ساختمانهایی نیاز داریم که رفاه کامل را ایجاد کند اما یادمان باشد که به همان نسبت نیز هزینه خرید آن بالا می رود.
https://jahannews.com/vdciyyap3t1ayv2.cbct.html
jahannews.com/vdciyyap3t1ayv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *