پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳

روش ترک اعتیادی که به مرگ انجامید

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 415074
روش عجیب یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد (انداختن داخل استخر) برای ترک اعتیاد نوجوان ۱۵ ساله، نه تنها به او حیاتی دوباره نبخشید بلکه زندگی این نوجوان را پایان داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ۱۷ تیر ماه سال ۹۰ بود که یک مورد فوت در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد استان خراسان رضوی گزارش شد و وقتی ماموران پلیس و اورژانس در صحنه حضور می‌یابند و با فوت یک نوجوان ۱۵ ساله مواجه می‌شوند.

طبق اظهارات مسئول کمپ، این نوجوان ۱۵ ساله به همراه چهار نوجوان ۹ تا ۱۲ ساله دیگر که اعتیاد داشتند، از سوی بهزیستی استان معرفی شده بودند و جدا از معتادان بزرگسال در کمپ نگهداری می‌شدند.

بر اساس گزارش موجود در پرونده، ماجرا از این قرار است که مسئولان کمپ برای تادیب این نوجوان که همواره قصد فرار از کمپ را داشته و بحث درمان، او را داخل استخر می‌اندازند و بعد از ۵ دقیقه از استخر خارج می‌کنند.

فردی که این نوجوان را داخل استخر انداخته بود می‌گوید: انداختن داخل استخر یک روش ترک است و بعد از ۵ دقیقه نیز او را از استخر خارج کردیم. وقتی از استخر خارج شد، سردش بود به همین خاطر بر روی وی پتو انداختم تا قدری گرم شود. حدود ساعت ۳ صبح بود که مرا بیدار کردند و گفتند حال این نوجوان بسیار بد است. بالای سرش رفتم و دیدم از دهانش کف خارج می‌شود و نهایتا فوت کرد.

با فوت این نوجوان ۱۵ ساله، برای مردی که وی را داخل استخر انداخته بود پروند تشکیل می‌شود و پس از انجام بررسی‌های لازم و گزارش پلیس و اسناد و مدارک موجود در پرونده، او به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم می‌شود.

این فرد که هم اکنون در زندان به سر می برد، توانسته از اولیاء دم نوجوان، مبلغی از میزان دیه ۱۵۰ میلیون تومانی را گذشت بگیرد و اکنون تنها ۵۰ میلیون تومان برای رهایی از زندان کسری دارد.

پرونده این مرد با توجه به غیر عمدی بودن مرگ نوجوان، در دست رسیدگی ستاد دیه قرار دارد تا شاید بتوان با کمک خیرین و نیکوکاران، او را از زندان خارج کرد. خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب ۷۴/۷۴ بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
دیه اش را باید از پدر و مادر این نوجوان ۱۵ ساله گرفت چرا بایستی کوتاهی کنند تا ان معتاد شه . نه آن فرد دلسوزی که این نوجوان را برای ترک داخل استخر انداخته بود
United States
این کمپها باید تعطیل شوند موارد زیادی از تجاوز در این نوع کمپها گزارش شده که حتی تو یه مورد که خودم در جریان بودم شخص مورد تجاوز قرار گرفته با مصرف بالای مواد مخدر خودکشی کرد. درآمد راه اندازی کمپ بسیار بالاست در شهریار زن و شوهر معتادی رو میشناختم که مواد مخدر رو ترک کرده بودند و با ایجاد کمپ وضعیت مالیشون بسیار خوب شد طوری که همش سر تقسیم اموال شدیدآ دعواشون میشد. اغلب صاحبان و ناظران کمپ سواد اندکی در حد ششم ابتدایی دارند و قبلآ خودشون معتاد بوده اند جالب اینجاس که مجوز حمل دستبند دارند و بدون ضابطه قرص های قوی ترک مواد مخدر در دسترسشون قرار میگیره
علی
Australia
باعث تاسفه کسانی که تجربه و تخصص چنین کارهای رو ندارند خودسرانه به همچین کارهای دست میزنند و بعد اسم قتل غیر عمد روش میزارند . فقط 15 سال سن داشته و چون درد داشته میخواسته
فرار کنه. بجای تنبح اگر کمی مسکن و فیزیوطراپی میشد شاید میتونست دوام بیاره و الان زنده بود.
قصد کمک بوده و شاید قتل غیر عمد باشه و اگر اینطور بوده دوستی
خاله خرسه بوده. امیدواریم این اتفاقها سرسری گرفته نشه و تجربه ای باشه برای جوانها و مربیانی که قصد کمک دارند