جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تحریم دارویی یمن از سوی عربستان

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 418071
معاون امور بین‌المللی حقوق بشر دوستانه هلال‌احمر اعلام کرد: محموله کمک‌های امدادی هلال احمر ایران آماده ارسال به یمن است اما متأسفانه عربستان اجازه ارسال کمک به یمن را نمی‌دهد.
به گزارش جهان، شهاب‌الدین محمدی عراقی در گفت‌وگو با فارس آخرین وضعیت ارسال کمک‌های امدادی هلال‌احمر ایران به یمن را تشریح کرد.

وی گفت: بحث کمک به یمن از قبل از تجاوز عربستان به این کشور در دستور کار بود و ۴ مرحله کمک‌های ما به میزان ۵۰ تن اقلام امدادی، چادر، پتو، مواد غذایی و مواد دارویی به این کشور ارسال شد.

معاون امور بین‌المللی حقوق بشر دوستانه هلال‌احمر ادامه داد:‌ اکنون نیز محموله‌ای آماده ارسال داریم که متأسفانه هنوز اجازه ارسال از سوی کشور مهام داده نشده است.

وی با بیان اینکه هواپیما و کشتی اجازه ورود به فرودگاه و بنادر یمن را ندارند، گفت: متأسفانه دولت عربستان تاکنون مانع ارسال کمک به مردم جنگ‌زده یمن شده است.

محمدی عراقی خاطرنشان کرد: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بعد از آغاز حملات عربستان به یمن نیز موفق شد ۲ مرحله کمک به یمن بفرستد اما آنها نیز دیگر اجازه کمک و ارسال اقلام امدادی ندارند.

به گفته وی آخرین محموله کمک‌های هلال‌احمر ایران به میزان ۲۴ تن شامل اقلام دارویی و امدادی ۶ فروردین به یمن ارسال شده است.

معاون امور بین‌المللی حقوق بشر دوستانه هلال‌احمر در پاسخ به این سؤال که آیا هلال‌احمر ایران می‌تواند از طریق کمیته بین‌‌الملل به ارسال کمک به یمن اقدام کند، افزود: فعلاً که عربستان به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز اجازه ارسال اقلام امدادی به یمن نمی‌دهد البته ما با آنها مدام در ارتباط هستیم و اگر اجازه ارسال کمک‌های امدادی پیدا کنند، کمک‌های خود را از این طریق به یمن ارسال می‌کنیم.

وی شرایط کنونی مردم یمن را بغرنج عنوان کرد و گفت: با هلال‌احمر و وزارت بهداشت یمن در ارتباط هستیم و نیازهای آنها را در محموله جدید در نظر گرفته‌ایم.

محمدی عراقی تأکید کرد: در صورت تأمین امنیت و اعلام نیاز، کمک‌های ایران تنها محدود به اقلام امدادی نخواهد بود و نیروهای امدادی نیز اعزام می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *