جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۶
اظهار تاسف احمدي نژاد براي کساني که از دولت جدا شدند‬:

مواضع ما از دولت نهم تا الان تغيیر نکرده است

سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 190371
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تصمیمات باید برای رضای خدا باشد نه اینکه برای طرفداری از برخی افراد و یا مسائل، گفت: فرمانداران و تمامی مسئولین باید مراقب باشند که منافع مردم را با منافع برخی ها عوض نکنند زیرا این عنوان ها برای کسی چیزی به ارمغان نمی آورد.
مواضع ما از دولت نهم تا الان تغيیر نکرده است
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در همایش فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، فرمانداران را سطح تماس جمهوری اسلامی ایران با مردم عنوان کرد و گفت: ممکن است در استان و یا مرکز، هزاران تصمیم گرفته شود اما آنجایی که این تصمیمات عملیاتی می شود و در برابر چشم مردم قرار می گیرد شهرستان ها و روستاها هستند که در این راستا فرمانداران نقش بسزایی دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تصمیمات باید برای رضای خدا باشد نه اینکه برای طرفداری از برخی افراد و یا مسائل، گفت: فرمانداران و تمامی مسئولین باید مراقب باشند که منافع مردم را با منافع برخی ها عوض نکنند زیرا این عنوان ها برای کسی چیزی به ارمغان نمی آورد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امروز تاریخ یک بار دیگر در حال رقم خوردن بوده و نگاه جهانیان به ایران اسلامی است، گفت: اگر برای رضای خدا کار کنیم و بر روی ارزشها بایستیم مطمئناً در کارهایمان پیروز خواهیم شد حتی اگر همه جهانیان بسیج شوند و اجازه ندهند شما به هدفتان برسید.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز بیش از 30 عنوان کار برجسته ملی در کشور صورت گرفته است، گفت: اگر یک کدام از این کارها در دولت های قبلی صورت می‌گرفت عنوان می‌کردند که دولت موفق تاریخ هستند اما بسیاری از کارها از جمله هسته‌ای شدن، ورود به عرصه فضا، خودکفایی در بنزین، کنترل مصرف سوخت، هدفمند کردن یارانه‌ها، بیوتکنولوژی، اجرای اصل 44 و مسکن مهر در این دولت صورت گرفته است که به جای تقدیر انگشت اتهام را به سوی آن نشانه رفته‌اند.

احمدی نژاد افزود: امروز اتهاماتی را به این دولت وارد می کنند که بسیار جای تاسف است ولی با این حال اگر کار برای رضای خدا باشد و این اتهامات چندین و چند برابر شود مطمئن باشید که به حساب نخواهد آمد ، چرا که شما تنها برای رضای خدا کار کرده‌اید.

رئیس جمهور افزود: کاری که برای رضای خدا باشد تهمت و افتراها در آن اثری نخواهد داشت همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند:«اگر خمینی یکه و تنها بماند در برابر زیاده‌خواهان و مستکبران خواهد ایستاد»

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه مواضع دولت از ابتدا تاکنون هیچ تغییری نکرده است، گفت: در گذشته عده ای بودند که امروز از دولت جدا شدند که ای کاش این کار را نمی‌کردند زیرا مواضع دولت از دولت نهم تا به امروز ثابت بوده و تغییری نکرده است.

رئیس جمهور افزود: امروز ما برای کسانی تاسف می‌خوریم که از فرصت خدمتگزاری استفاده نمی‌کنند و تنها نظام و ارزش‌های الهی را قربانی خواسته های خود می‌کنند و افترا و اتهامات را به این دولت روا می‌دارند، البته برخی‌ها در گذشته نبودند ولی امروز درونشان را بیرون ریخته‌اند و دولت را متهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه راه انقلاب روشن است، گفت: مسائل فرهنگی را نمی‌توان با تخریب شخصیت پیش برد، محال است شخصی را تخریب کنیم سپس از او بخواهیم که زیباترین حرف‌ها را بپذیرد.

احمدی نژاد افزود: مشکلات امروز کشور به خاطر آن است که روحیه انقلابی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و جلوه می کرد تضعیف شده است؛ ما نظام انقلابی هستیم که تمام نظامات اداری آن باید بومی باشد نه اینکه سیستم سرمایه داری سکولار که ضد انسانی است را اجرا کنیم چراکه این خارج از روحیه انقلابی است.

وی با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم یک امانت الهی است، گفت: باید از این فرصت استفاده کرده و در بازی‌های سیاسی قرار نگیریم زیرا دور از کرامت یک انسان الهی است که از این فرصت به وجود آمده استفاده نکند.

احمدی نژاد افزود: اسلام برای احیای کرامت انسانها آمده است و همانطور که خداوند گناهان را می پوشاند و نمی گذارد گناهان آنها معلوم شود ما نیز اجازه نداریم با آبروی افراد بازی کنیم زیرا این افراد تحت حاکمیت اسلام قرار دارند.

وی اظهار داشت: همه مشکلات امروز بشر از آنجا آغاز می شود که کسی فکر کند از خود چیزی دارد که در آن صورت کینه‌ها بروز خواهد کرد، اما اگر کسی مردم را دوست داشته باشد می‌تواند خدمت رسانی خوبی را نیز انجام دهد.

رئیس جمهور گفت: متاسفانه امروز اگر کسی به دنبال انجام کار خوب در کشور است برخی ها می خواهند آن را خراب جلوه دهند از این رو مسئولین باید مراقب باشند تا مبادا منافع ملت را به افراد ترجیح دهند.

احمدی نژاد در ادامه به موضوع هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: گام اول این طرح توسط ملت به خوبی برداشته شد و فرمانداران نقش بسزایی در اجرایی شدن آن داشتند، حال امروز باید تلاش شود تا این منابعی که در اختیار مردم قرار گرفته توسط خود آنان مدیریت شود و در جهت ارتقاء سطح زندگی و درآمدهایشان هزینه گردد.

رئیس جمهور داشتن اخلاص و عشق به مردم را دو اصل مهم در خدمت رسانی عنوان کرد و گفت: اگر کار برای رضای خدا باشد با قدرت بیشتری انجام خواهد شد، اما اگر کار برای رضای خدا نباشد ارزشی نخواهد داشت و تنها موجب سقوط انسان خواهد شد.

احمدی نژاد خطاب به فرمانداران گفت: شما می‌توانید مردم را تشویق کنید تا با استفاده از بخشی از یارانه های دریافتی صندوقی را تشکیل دهند و دولت نیز آنان را کمک خواهد کرد تا به واسطه آن کارگاهی را ایجاد و به افزایش تولید کشور کمک کنند که این امر موجب افزایش درآمد آنها نیز خواهد شد.

وی همچنین از وزیر کشور خواست در این راستا ستادی را در وزارتخانه متبوع خود تشکیل دهد.

احمدی نژاد در ادامه به موضوع حفظ روحیه انقلابی در جوانان اشاره کرد و گفت: همه شیاطین امروز بسیج شده اند تا این روحیه امید را از ملت ایران بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه قطعاً آینده و تحولات به نفع ملت ایران رقم خواهد خورد گفت: باید روحیه و امید را در بین جوانان تقویت کرد و برنامه ویژه ای را برای آنان در نظر گرفت، زیرا آینده یک ملت به جوانان آن بستگی دارد؛ از این رو باید به جوانان احترام گذاشت.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امروز باید به جوانان اجازه بحث داد و نباید روحیه جوانان را تضعیف کرد ، گفت: معلوم است که جوانان ما نباید نسبت به وضع موجود رضایت داشته باشند، زیرا در این صورت تحرکی در کشور اتفاق نخواهد افتاد، این جوانان هستند که باید ضعفها را ببینند و بیان کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عمران وآبادانی در کشور اشاره کرد و گفت : همانطور که می دانید بودجه کشور محدود است اما باید از آن درست استفاده کنیم زیرا می توانیم با صرفه جویی در برخی از موارد در راستای عمران و آبادانی کشور گام برداریم، البته دولت هیچگاه نگفته است که هزینه ای صورت نگیرد، بلکه حرف ما این است که در نوع مصرف باید دقت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه می توان با فروش بسیاری از ساختمان‌ها و املاک دولتی که مورد استفاده نیست به عمران و آبادانی کشور کمک کرد، خطاب به وزیر کشور گفت: در محدوده فرمانداری ها اگر اموال دولتی وجود دارد فرمانداران می توانند آنها را بفروشند و پول آن را در منطقه خود برای فعالیت های عمرانی استفاده کنند.

احمدی نژاد افزود: امروز باید نگاه ها را تغییر داد به خصوص در بودجه سال جاری که فرصت کار برای شهرستان ها در آن بسیار وجود دارد.

موضوعاتی از قبیل نداشتن معاونین عمرانی در اختیار نداشتن بودجه و امکانات از جمله مواردی بود که توسط تعدادی از فرمانداران مطرح و رئیس جمهور از وزیر کشور خواست تا این مسائل را بررسی کند.

در این جلسه و پیش از سخنان دکتر احمدی نژاد، مصطفی محمد نجار وزیر کشور و سه تن از فرمانداران ضمن ارائه گزارش از برنامه های صورت گرفته، پیشنهادات خود را در خصوص خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم را به رئیس جمهور ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Greece
قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا سفر خانوادگی با هزینه بیت المال به نیویورک؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد مگر گذاشتي آدماي حسابي دورو برت بمونن خیلی هاشونو تاروندی
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از کارها از جمله هسته‌ای شدن، ورود به عرصه فضا، خودکفایی در بنزین، کنترل مصرف سوخت، هدفمند کردن یارانه‌ها، بیوتکنولوژی، اجرای اصل 44 و مسکن مهر در این دولت صورت گرفته است که به جای تقدیر انگشت اتهام را به سوی آن نشانه رفته‌اند." سوال من این است که واقعا فکر می کند که تمام این کارها بدون پشتوانه ها اجرایی در سالهای گذشته در عرض این 6 سال انجام شده است؟ موشک سازی در زمان ایشان صورت گرفته یا اساسا در زمان ایشان مجبور شده اند تا برخی از دستاوردها که قبلا وجود داشت اما مخفی بود را رونمایی کنند تا از قدرت بازدارندگی استفاده نمایید چراکه سیاست تنش زدایی رییس جمهور محترم برخی اوقات همه را آچمز می کند؟؟
سوال من این است که ایشان در دوران دفاع مقدس کجا بودند و به چه کاری اشتغال داشتند؟؟
Iran, Islamic Republic of
به وضع معیشتی افراد جامعه برسین تقریبا 50 درصد مسائل حله
از کجا می دانی که از بیت المال هزینه کرده هرچند که این کار فی نفسه خوب نبوده است
Iran, Islamic Republic of
ما هم براي رئيس جمهور متأسفيم.
آبروي خودش را حيف، وقف چه كساني كرد؟؟