سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

بازار پزشکی دست دلالان است

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 260076
رئیس انجمن بیهوشی ایران از کمیاب بودن اکثر داروهای بیهوشی در اتاقهای عمل انتقاد کرد و اظهارداشت: این وضعیت باعث می شود تا برخی عملهای جراحی با تاخیر و مشکل انجام شود.
به گزارش جهان ،دکتر محمدمهدی قیامت در گفتگو با مهر گفت: متاسفانه روزی یک دارویی را اعلام می کنند که نمی توانند تهیه کنند و یا اینکه در توان شرکتهای دارویی نیست که آنها را فراهم کنند.
 
وی با انتقاد از بی برنامگی و روزمرگی مسئولان دارویی وزارت بهداشت در تامین داروهای کمیاب و مورد نیاز کشور، افزود: اکثر داروهای بیهوشی کمیاب هستند و ما نگران این مسئله هستیم که با این مشکلات چگونه اعمال جراحی را انجام دهیم.
 
قیامت در همین زمینه ادامه داد: البته مشکلات اتاق عمل تنها کمبود داروهای بیهوشی نیست بلکه خیلی از امکانات که برای انجام جراحی لازم است، وجود ندارد.
 
رئیس انجمن بیهوشی ایران از نبود کیسه های 3 لیتری مخصوص جراحی پروستات، وسیله ای به نام "پیج" برای بیماران بخشهای ویژه که مشکل تغذیه دارند، قطره کنترل فشار چشم و... به عنوان نمونه هایی از کمبودهای جراحی نام برد.
 
قیامت با اعلام اینکه در زمینه داروهای بیهوشی ذخیره استراتژیک نداریم، افزود: بنده معتقدم که بازار دارو و تجهیزات پزشکی کشور هم اکنون در دست دلالان است. تمامی شرکتهای دارویی و پزشکی به واسطه دلالان، با بیمارستانها معامله انجام می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *