شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۹
۶
نگاهی جدید به عملکرد داعش؛

داعش؛ مقداری غلط در فرمول صحیح / "تفسیر به رأی" به نفع وهابیت

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 380370
چیزی که غلط است، جایگزین کردن مقدار «وهابیت» به‌جای «اسلام» و «دولت اسلامی شام و عراق» به‌جای حکومت اسلامی است.
داعش؛ مقداری غلط در فرمول صحیح / "تفسیر به رأی" به نفع وهابیت
گروه بین الملل جهان نيوز- حمید ابراهیمی: بی‌شک عنوان "دولت اسلامی" ردایی است که به قامت یک گروهک تروریستی، بسیار بسیار بزرگ می‌نماید. این نام بزرگ و برازنده که سومین سنگ از بنای پنج مرحله‌ای تمدن بزرگ اسلامی است، بزرگ‌تر و پرطمراق‌تر از آن است که یک گروه جنایتکار از آن بهره ببرد.

این گروه علاوه بر استفاده از این کلیدواژه، بسیاری دیگر از فرمول‌های درست و کارآمد حوزه اسلام را نیز با مقادیر غلط و نادرست خود پر کرده است. برای مثال این گروه از آیه «اشداء علی الکفار» استفاده می‌کند و حکم به قتل و کشتار گسترده کفار می‌دهد. هرچند این یک آیه قرآن است و از سوی خداوند برای مسلمین تعیین گردیده و سنت پیامبر اسلام هم همین بوده، یعنی برخورد شدید با کفار و کسانی که در برابر حق ایستاده‌اند و راه باطل را در پیش گرفته‌اند؛ اما "تفسیر به رای" آیات، دقیقا همان عملی است که داعش انجام می‌دهد. گروهک داعش در فرمول‌های درست اسلامی، مقادیر غلطی را جایگزین کرده؛ شیعیان را هم جزو کفار می‌داند و شدیدترین برخوردها را با آنان انجام می‌دهد.

غنیمت گرفتن نیز از دیگر مواردی است که در سایه تأییدات قرآن و سنت پیامبر می‌توان آن را نیز امری موجه دانست. اما داعش بدون توجه به این نکته که کافر کیست و مسلمان کدام است، هر کس را که جلوی او بایستد، کافر دانسته و اقدام به کنیز گرفتن می‌کند!

باز هم باید تأکید کرد که هرچند فرمول‌هایی که این گروه از آن پیروی می‌کند، فرمول‌هایی با صبغه‌های اسلامی است و مورد تأیید پیامبر و قرآن نیز بوده، اما این به آن معنا نیست که هر کس با شخص ما تعارض پیدا کرد را نیز می‌توان با همان فرمول سنجید.

پیامبر اسلام عین حق بود و با وجود ایشان یک فرمول ساده برای تشخیص حق از ناحق وجود داشت. هرکس با ما (پیامبر خدا) است، حق است و هرکس بر ما (پیامبر خدا) است، باطل است. این یک فرمول درست و بدون مشکل است. اما داعش آن را با مقادیر غلط پر کرده است. داعش خود را جای پیامبر(ص) گذاشته و هر کس را که مقابل او قرار می‌گیرد، کافر می‌پندارد.

در فتنه‌های پس از پیامبر(ص) هم هرگز جانشین او هر کس را که روبه‌رویش قرار گرفته بود، کافر نخواند.

همین رویکرد در قرارگیری مقادیر غلط در فرمول‌های درست را می‌توان در اسلاف همین گروهک نیز مشاهده کرد. یزید فرزند معاویه هم دشمنان سیاسی خود را خارجی می‌خواند و تلاش می‌کرد ایشان را خارج از دین جلوه دهد.

اگر سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید، در رفتار کاربران برخی از کشورها به وضوح نسبت دادن عنوان کافر به طرف مقابل را می‌توان مشاهده کرد. بررسی کامنت‌های فارسی‌زبانان کشورهای همسایه نشان می‌دهد، هنوز سنت کافر دانستن دشمن رایج است.

چیزی که غلط است، جایگزین کردن مقدار «وهابیت» به جای «اسلام» و «دولت اسلامی عراق و شام» به‌جای «حکومت اسلامی» در فرمول بزرگی به نام «تشکیل جامعه اسلامی» است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام ودرود بر اسلام واقعی مسلمانان و لعنت بر اسلام آمریکایی داعشی
میلاد
United States
داعشی که دستش به خون مسلمانان بی گناه آلوده است
ولی داعش برای تحقیر شده ها و احمق های حرفه ای و حرام زادگان جای مناسبی فراهم آورده هم عقده گشایی می کنن هم زنا در صورت نبود لواط و حقوق شون رو هم به دلار می گیرن و اگر هم هلاک بشن با حسناتی که انجام دادن راهی بهشت کذایی میشن...
بهتر است این مطالب و هزاران هزار موارد مشابه به زبانهای مختلف در فضای اینترنت منتشر شود تا عده ای ساده لوح که از بی دانشی دنبال اینا ممکنه بیفتن بلکه درصدی اگاه بشوند
درود بر نویسنده
جاسم
Germany
بسمالله الرحمن الرحیم.
داعش.داعش.
زنده باد داعش؛چراکه الآن غربیها از آنها میترسن..هاهاهاها
نه واقعآ زنده باد داعش که بدون عمل جراهی شکم مادرشو درید و منافع مارشو به خطر انداخت.
زنده باد داعش که الآن فامیلاش قصد جونشو کردن.
زنده باد داعش که فتوای صرفه جویی در مصرف آب رو داده که سه ماه یکبا اونم یه آبتنی خالی میکنن...
هاهاهاها