پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۶
۱۷

باج بده ولی جنس ایرانی نخر!

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 420771
فروشنده وقتی که فهمید جنس ایرانی می خوام، گفت: مگه نمی خوای به اندازه پولت از این باتری استفاده کنی؟
به گزارش جهان، وبلاگ "دانشجوی نوطلبه" نوشت:
برای خریدن یک بسته باتری به سوپر مارکت رفتم. قصد داشتم جنس ایرانی بخرم، فروشنده وقتی که فهمید جنس ایرانی می خوام، گفت: مگه نمی خوای به اندازه پولت از این باتری استفاده کنی؟
 
با تعجب گفتم: بله، چطور؟
 
_ جنس ایرانی زود خراب میشه، کیفیت جنس خارجی بیشتره، جنس خارجی بخر.
 
یک کمی فکر کردم و گفتم: اگر مستقیما از طرف یکی از شرکت های آمریکا، در کنار مغازه شما، مغازه ای باز می شد در حالی که کیفیت اجناسش از اجناس شما بیشتر بود، باز همین حرف رو می زدی؟
 
_ اونها فقط تحریم می کنند، خیالت راحت، اصلا اینجا نمیاند.
 
گفتم: وقتی که کسی با تو دشمنی داره و به تو خسارت وارد کرده، تو باید جریمه بدی یا اون باید خسارت رو پرداخت کنه؟
 
با تعجب گفت: خب معلومه دیگه، اون، این چه سوالیه؟
 
_ وقتی جنس خارجی رو به جنس وطنمون ترجیح میدیم، یعنی دشمنی که ما رو تحریم کرده و باید جبران خسارتها رو به ما بده، ما میایم و به اونها باج میدیم و قدرتشون رو زیادتر می کنیم و در راستای اهداف دشمن، به اقتصاد کشورمون ظلم می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلیل نداره به خاطر تحریم جنس بنجل بخریم
من جنس خوب می خرم نه بنجل ایرانی. اسم این کار شعوره نه باج دادن
همه اجناس ایرانی بنجل نیستند، خواهشا بدون تحقیق و بررسی حرفی رو نزنید، خب جنس خوب ایرانی رو بخرید، این کار شعور بیشتری درونش نهفته است، چرا اصرار بر خریدن جنس خارجی دارید؟
فرقی نمیکنه خارجی باشه یا داخلی. هر کدوم که با کیفیت‌تره رو باید خرید.
مثلا من بیام گوشی GLX رو به گوشی‌های سامسونگ و الجی ترجیح بدم که حمایت کنم ؟
بله ژاپنیها اوائل جنسهای بنجل خودشون رو میخریدن تا به تولیدشون کمک بشه ضمنا گوشیهای جی ال ایکس مخصوصا اسپارک و اسپایدر گوشیهای خوبین
شما اگر تولید کننده بودید، باز همین حرف رو میزدید؟؟؟
بنده
احسنت به مطلب پرمغز و تأمل برانگیز شما. کاش همه مه بفهمیم وطن دوستی فقط در کلمات و شعار ها خلاصه نمی شود. اگر همت کردیم و آستین بالا زدیم و کالای وطنی خریدیم آن وقت می توانیم ادعا کنیم ایرانی وطن دوستیم.
دست مریزاد به نوسنده محترم.
از اهالی برره

اییی که گفتی یعنی چه ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اون دوتا اولی هم همشهریتن بروبااونا خوش باش
سرور
یعنی پژو و تندر نیمه ایرانی بهتر از آشغالهای چینیه.یعنی وقتی تولیدکننده خودمان پارچه و لباس خوب تولید می کند نرویم بنجلهای ترکیه ای را به اسم برند بخریم.یعنی صداوسیما به اسم جنس ایرانی تبلیغ کفش و کتانی چینی نکند.
یعنی ... یعنی درصدبیکاری بالا نرود و برای برادران چینی اشتغالزایی شود.
نه همه اجناس ایرانی بد نیستن شامپوهای ایرانی خوبن پودر ماشین لباسشویی و دست شورها خوبن یخچال فریزرهای الکترواستیل اسنوا و پارس و.. خوبن اجاق گازها پادیسان اخوان و ...خوبن آبگرمکنهای بوتان و ایران رادیاتور خوبن کولرهای ایرانی خوبن پنکه های پارس خزر و تلویزیونهای ایک ویژن خوبن و...............خیلی چیزهای دیگه خوبن فقط برای پزم که شده بعضی میرن خارجی میخرن گاهی حالا در دسترس نیست تو مغازه میری نیست قابل پذیرش ولی وقتی هست و کسی فقط هدفش فخرفروشی دیگه میره دنبال خارجی
United States
خودروهای ایرانی چطور؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
اینهایی را که نام بردید اغلب مونتاز مدلهای از رده خارج
شده کره ای و چینی هستند.
Estonia
همون کارگرایی که در قسمت مونتاژ کار کردن، حقوق نمی خوان‌؟
امیر
United States
دم فروشنده گرم
امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
همه دنبال منافع کوتاه مدت و شخصی هستن
ای کاش کمی بیشتر حس وطن دوستی داشتیم
اگر ما خودمان را حمایت نکنین همیشه باید آبادکننده دنیای دیگران و تو سری زن مردم خودمان باشیم. بابا حرکت ملی رو از یکجایی باید شروع کرد. تا کی باید فریاد بزنیم از بیکاری جوانانمان و از وضع معیشتمان بنالیم؟
لی لی
Iran, Islamic Republic of
من که هر جنس ایرانی داشتم راضی بودم.تازگی ساید ایرانی مارک اسنوا خریدم ک خیلی خیلی راضیم واقعا خوبه. به گفته تمام فروشنده هایی ک سامسونگ و اسنوا داشتن این دو تفاوت چندانی با هم ندارند. ولی ایرانی دو میلیون ارزونتره. و از اون مهمتر کمک به اقتصاد مملکته. لطفا بدون فکر اظهار نظر نکنید. بعد می نالیم آی بیکاری آی رکود به خودمون بیایم