شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سرکوب‌تظاهرات‌روزنامه‌نگاران‌فلسطینی+عکس

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 420672
نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته تظاهرات روزنامه نگاران فلسطینی را در بیت لحم با شلیک گاز اشک آور و نارنجک‌های صوتی سرکوب کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، در جریان سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز روزنامه نگاران فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست شماری روزنامه نگار زخمی شدند.

این تظاهرات که روز گذشته (شنبه) به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات در بیت لحم صورت گرفت، با خشونت نظامیان صهیونیست مواجه شد. آن‌ها برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به شلیک گاز اشک آور و نارنجک‌های صوتی متوسل شدند.

«عبدالنصر النجار» رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی، «محمد اللحم» عضو کمیته عمومی این اتحادیه و «محمد ابوغنیه» عکاس خبرگزاری رویترز از مجروحان این حادثه هستند.

رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی گفت که این راهپیمایی با هدف محکوم کردن سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم صهونیستی علیه روزنامه نگاران آن هم در شرایطی که این افراد خواستار حق خود در پوشش دادن اخبار و آزادی بیان هستند صورت گرفت.

معترضان نوشته‌هایی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی و نقض حقوق روزنامه نگاران در دست داشتند.

از ابتدای ماه آوریل (۱۲ فروردین) تاکنون ۲۰ روزنامه نگار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند. از این تعداد ۶ نفرشان در سال ۲۰۱۵ بازداشت شده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز آزادی مطبوعات در غزه، سال میلادی گذشته مرگبار‌ترین سال برای روزنامه نگاران فعال در فلسطین اشغالی بوده است. ۱۷ روزنامه نگار از جمله یک عکاس ایتالیایی که برای خبرگزاری آسوشیتدپرس فعالیت می‌کرد، طی حملات ۵۰ روزه رژیم صهیونیستی به غزه در تابستان گذشته کشته شدند.

مرکز تحقیقاتی یاد شده همچنین اضافه کرد که رژیم صهیونیستی ۲۹۵ مورد جداگانه از نقض آزادی مطبوعات را در سراسر مناطق اشغالی فلسطین مرتکب شده است.

رژیم صهیونیستی همچنین تعداد نامشخصی روزنامه نگار را بازداشت یا آن‌ها از فعالیت رسانه‌ای منع کرده است. این رژیم همچنین ۱۹ ساختمان متعلق به رسانه‌ها را طی بمباران‌های ۵۰ روزه‌اش ویران کرد.























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *