جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه رامسر و دماوند/ تغییر نتیجه در سمیرم و زابل

پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 216174
سخنگوی شورای نگهبان با اعلام ابطال انتخابات در حوزه های انتخابیه رامسر و دماوند جزئیات نتایج انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه را اعلام کرد.
به گزارش جهان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: نتیجه دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه "تنکابن، رامسر، عباس‌آباد" و "دماوند و فیروزکوه" باطل شده است.

و ی بدون اشاره به علت ابطال انتخابات در این حوزه های انتخابیه تصریح کرد: بر اساس نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه سمیرم، آرای نفر اول ابطال شد و با این حساب نفرات دوم و سوم به مرحله دوم راه یافتند.

کدخدایی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه زابل، زهک و هیرمند نیز نتیجه انتخابات درخصوص نفر دوم باطل اعلام شده است گفت: در این حوزه نیز نفرات سوم و چهارم به مرحله دوم راه یافته‌اند.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان در نشست اخیر اعضای این شورا پرونده‌های حوزه‌های انتخابیه با عنایت به ماده ۷۳ قانون انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و صحت نتایج انتخابات در ۱۳ حوزه‌ انتخابیه به شرح ذیل اعلام شد:



۱- نطنز، بخش قمصر

۲- ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، مهران، ملکشاهی

۳-کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان

۴-ساری، میاندرود

۵-تویسرکان

۶- دامغان

۷-کهگیلویه، بهمئی، چرام

۸-زرند و کوهبنان

۹-ماهنشان، ایجرود، دهستان‌های بوغدا کندی و قلتوق

۱۰-نهاوند

۱۱- پاوه و جوانرود و ثلاث باباجانی

۱۲- اصفهان

۱۳- رزن از سوی شورای نگهبان تائید شده است.


هنوز تکلیف دو حوزه باقی‌مانده دیگر مشخص نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *