پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ویروس ابولا در آفریقا همچنان قربانی‌ می‌گیرد

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 376276
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شمار قربانیان شیوع ویروس مرگبار ابولا در آفریقای غربی از فروردین ماه گذشته تاکنون به یکهزار و ۳۵۰ نفر افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر،، سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه ای که بامداد پنجشنبه منتشر شد، گفت که شمار تلفات ویروس ابولا به سرعت در حال افزایش است به گونه ای که ظرف دو روز اخیر، جان ۱۰۶ نفر را در سه کشور لیبریا، سیرالئون و گینه کوناکری گرفته است.

بر اساس این اطلاعیه، از میان قربانیان،تعداد ۹۵ نفر در لیبریا جان باخته اند؛ کشوری که وضعیت بیماری در آنجا بسیار وخیم است و تاکنون ۵۷۶ شهروند آن بر اثر ابتلا به ویروس ابولا با زندگی وداع کرده اند.

شمار قربانیان ابولا ظرف دو روز اخیر در سیرالئون ۹ نفر و مجموع تلفات آن در این کشور از مارس ـ فروردین ـ گذشته که ویروس مهلک یادشده شایع شد، به ۳۷۴ نفر رسیده است. در همین حال، میزان قربانیان ابولا در گینه کوناکری تاکنون به ۳۹۶ نفر رسیده که دو تن از آنها در دو روز گذشته جان خود را از دست دادند.

نیجریه، پرجمعیت ترین کشور آفریقا، چهارمین کشوری است که از نظر سرایت بیماری ابولا در آنجا وضعیت فوق العاده اعلام شده است. در این کشور تاکنون پنج نفر جان را بر اثر این بیماری از دست داده اند که آخرین آن، روز سه شنبه رخ داد.

سازمان بهداشت جهانی از روز ۸ آگوست یک هشدار جهانی علیه این ویروس عفونی مهلک صادر کرده است. «داویدا نابارو» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد برای ابولا، هفته آینده به منطقه خواهد رفت تا ۷۵۰۰ نیروی کلاه آبی این سازمان را در لیبریا برای نبرد علیه این بیماری به حرکت درآورد.

همچنین «خوسه آنتونیو باستوس» رییس سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز اسپانیا روز چهارشنبه اطمینان داد که شیوع ویروس ابولا در افریقای غربی به چنان سطح وحشتناک و غیرقابل کنترلی در یک منطقه وسیع رسیده است که گروههای پزشکی سازمانهای غیردولتی فقط در دو منطقه با مواردی از قربانیان این بیماری روبرو شده اند که نام آنها در هیچ جا ثبت نشده است.

وی در مصاحبه ای با کانال رادیویی «اوندا سرو» اسپانیا گفت که بیماری ابولا بوی‍ژه در سیرالئون از کنترل خارج شده است در حالی که در لیبریا، موارد بیشتری از ابتلا و ناامیدی گسترده ای در برابر مقابله با ابولا وجود دارد.

باستوس افزود: در گینه کوناکری اکنون به نظر می رسد که بیماری ابولا در حال کنترل است.

رییس سازمان پزشکان بدون مرز اسپانیا هشدار داد این احتمال وجود دارد که بیماری ابولا به دیگر کشورهای افریقایی نیز سرایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *