سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

"همت و کار مضاعف"نقشه راه برای پیشرفت و برقراری عدالت در کشور

شنبه ۷ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب: 103575
"همت و کار مضاعف"نقشه راه برای پیشرفت و برقراری عدالت در کشور
جهان-سرویس فرهنگی: هر ساله مقام معظم رهبری در آغاز سال نو ،درپیام نوروزی نقشه ای جامع برای پیشبرد اهداف عالیه  کشور ترسیم می کنند.تا مردم و مسئولین این نقشه را سرلوحه خویش قرار داده و بدینوسیله زمینه رشد ،پیشرفت ،شکوفایی و عدالت کشور را فراهم آورند.
با توجه به اینکه پیامهای ایشان همچون سایر رهنمودهایشان موجز ،جامع ،کامل و به ساده ترین شکل بیان می شود ،در چنین شرایطی انتظار می رود، این رهنمود ایشان بدون اتلاف وقت و با تلاش مضاعف و همت مضاعف شکل اجرایی بخود بگیرد. پيام رهبر معظم انقلاب مبني بر"همت مضاعف و کار مضاعف" مکمل رهنمودهاي سال هاي قبل ايشان است.
و بايد اين رهنمود را در کنار رهنمودهاي سالهاي ایشان قرار داد و براي توسعه کشور در تمامي زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و ... تلاش کرد.مسوولان و کارگزاران بايد تمامي اين شعارها و نامگذاريها را مورد توجه قرار دهند و با کاربردي کردن آنها، برنامه هاي خود را به پيش ببرند.
مدیران اجرایی باید به این نکته توجه داشته باشند که این نامگذاریها تاریخ مصرف ندارد،قطعا قرار گرفتن "همت مضاعف کارمضاعف "در کنار "اصلاح الگوی مصرف" و حتی نامهای گذشته ،منجر به فزونی توسعه و پیشرفت خواهد شد. ایشان با این نامگذاریها نهضت و فرآیندی را تبیین کرده اند که بایستی همچون نقشه راه در روند پیشرفت و برقراری عدالت در دستور کار قرار گیرد و با توجه به اين شعار بایستی با تلاش بيشتر،براي ايراني آباد و توسعه يافته با همت و برنامه، گامهاي جدي بردارند. 
امروز به رغم موانع ومحدوديت هايي که دشمنان براي نظام ما ايجاد کرده اند ، کشور به اين بلوغ رسيده است که با تکيه بر دو اصل کار و همت به سمت شکوفايي، پيشرفت و عدالت حرکت کند و برای رسیدن به این اهداف همت بالای مسئولین و مردم را در کنار یکدیگر لازم دارد.
مسئولین و متولیان اجرایی کشور بایستی با پرهیز از شعار زدگی و برگزاری همایش و سخنرانی و مقاله و ...خود را سرگرم کنند و از اصل قضیه دور بمانند.در مقابل ،مردم هم مسئول هستند تا با همت مضاعف و کار مضاعف در پیشبرد اهداف عالیه نظام  کوشا و موثر باشند.
وقتی صحبت از همت مضاعف و کار مضاعف می شود، لازم است برنامه های کشور با تدابیر عاقلانه و حساب شده و حتی علمی کردن فعالیتها همراه و گامی اساسی و جدی تربرداشته شود.
فساد به ويژه فساد اقتصادي به تدريج ايجاد مي‌شود، هم‌چنين فساد اداري يكي ديگر از مشكلات كشور است كه براي مبارزه با آن‌ها همت مضاعف مورد نياز است؛ زيرا با راه‌هاي عادي نمي‌توانيم فساد را در كشور ريشه‌كن كنيم.متاسفانه در مواردي فساد در برخي جاها ريشه دوانده و مبارزه با آن نيازمند برنامه‌ريزي قوي، اراده محكم و همت والاست.
 
در حوزه فرهنگ نیز بایستی این کار و همت مضاعف که عاملی برای نشاط جامعه است نهادینه شود تا در کنار سایر مواردی که مقام معظم رهبری هر ساله در بیاناتشان به آنها تاکید می کنند عاملی برای پویایی جامعه شود.  

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *