چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

احتمال حضور روحانی در مراسم "روز دانشجو"

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 393079
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از احتمال حضور رئیس‌جمهور در مراسم روز ۱۶ آذر در یکی از دانشگاه‌های تهران و سخنرانی نمایندگان دانشجویان در این مراسم خبر داد.
به گزارش جهان؛ سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور در روز دانشجوی(۱۶ آذر) امسال در جمع دانشجویان حضور خواهد یافت و امکان سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در حضور رئیس‌جمهور فراهم خواهد شد؟ گفت:در مراسم‌های رسمی مانند آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها معمولاً با توجه به وقت رئیس‌جمهور فرصت این نیست که دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سخنرانی داشته باشند و با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کنند. بر همین اساس در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها تنها یک دانشجو و یک استاد نمونه بحث‌هایی را مطرح کردند که مورد استقبال رئیس‌جمهور قرار گرفت.

وی با اشاره به تمایل رئیس‌جمهور برای حضور در بین دانشجویان و دانشگاهیان و استقبال از سخنان و دغدغه‌های آنها، یادآور شد: در برنامه روز ۱۶ آذر(روز دانشجو) اگر رئیس‌جمهور حضور داشته باشند، قطعا و طبیعتا نمایندگان دانشجویان صحبت خواهند داشت و ما هم پیگیر این موضوع هستیم.

هاشمی ضمن ابراز امیدواری برای تحقق این مهم، تصریح کرد: امیداریم این امکان فراهم شود و رئیس‌جمهور در یکی از دانشگاه‌ها حضور یابد. نهاد ریاست‌جمهوری نیز این امیدواری را به ما داده که امکان این مسئله فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از قبیل تشکل‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی به دنبال این هستند که نظرات خود را در حضور رئیس‌جمهور مطرح کنند، گفت: میلیون‌ها دانشجو در تشکل‌های مختلف دانشجویی با دغدغه‌های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و صنفی فعالیت می‌کنند و همواره این ایراد را به ما و دولت‌ها داشته‌اند که نباید فقط گروه خاصی با مسئولان ارشد کشور گفت‌وگو داشته باشند و باید فرصتی فراهم شود که آنها نیز دغدغه‌های خود را مطرح کنند.

هاشمی تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم مراسم روز ۱۶ آذر و روز دانشجو را با حضور رئیس‌جمهور در یکی از دانشگاه‌های تهران برگزار کنیم و دانشجویان تشکل‌های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و صنفی نیز بتوانند در این دیدار دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: مقدمات این کار در حال فراهم شدن است و انشاءالله این قولی را که به دانشجویان داده شده، تحقق یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *