پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
سفیر روسیه در ایران:

کاهش تجارت ایران و روسیه نگران‌کننده است

شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 354577
سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه کاهش حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه نگران کننده است، گفت: متاسفانه طرف ایرانی در پیگیری ها کند عمل می کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، لئون جاگارایان عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی و تجاری استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر روابط سیاسی ایران و روسیه در وضعیت مطلوبی قرار دارد ولی حجم مبادلات تجاری این دو کشور به صورت نگران کننده ای در حال کاهش است.

وی افزود: هماهنگی این سفر ابتکار دکتر سنایی سفیر ایران در روسیه بوده که من از این ابتکار حمایت کرده و تمامی تلاش خود را برای افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور به کار می گیرم.

جاگاریان تصریح کرد: انتظار می‌رود طرف ایرانی پس از امضای تفاهم نامه پیگیری های جدی و سریعی برای برقراری ارتباط با طرف های روسی داشته باشد تا بتوان هر چه سریع تر به مناسبات تجاری مناسب دست یافت.

وی با اشاره به اینکه طرف ایرانی در پیگیری های بعدی قدری کند عمل می کند، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از استان‌ها قراردادهایی با کشور روسیه منعقد شده ولی هیچ پیگیری از سوی طرف ایرانی صورت نگرفته است.

سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه خوشبختانه من یک دیپلمات ساده ام و تاجر نیستم، عنوان کرد: برخی هزینه های سفر و حمل و نقل در روسیه بالاست و تغییر در این زمینه نیز در توان و اختیار سفیر نیست، از طرفی انحصار روسیه در مواردی همچون هواپیمایی و پرواز سبب می‌شود تا هزینه‌ها به صورت ویژه ای بالا برود.

وی از فعالان تجاری و اقتصادی استان همدان خواست تا تلاش خود را برای بالا بردن حجم مبادلات تجاری بین دو کشور روسیه و ایران بالا ببرند و از طرفی سعی می شود تا طرف های روسیه نیز در این زمینه گام بردارند.

سفیر روسیه در ایران خطاب به فعالان اقتصادی ایران گفت: در ماه‌های آینده کمیسیونی مشترک بین وزیر نفت ایران و وزیر نیرو روسیه تشکیل می شود که فعالان اقتصادی می توانند تقاضاهای و درخواست های خود را برای رفع موانع ارائه دهند.

وی تاکید کرد: استان های همدان و سوور دولوفسک روسیه می توانند در زمینه های گردشکری، علمی، صنعتی و کشاورزی همکاری های دو جانبه ای با یکدیگر داشته باشند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: افق مناسبی در پیش روی تجارت بین همدان و روسیه دیده می شود.

خسرو سامری ابراز امیدواری کرد: تا مسئله نگران کننده کاهش حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه به تدریج برطرف شود چرا که هر دو کشور ظرفیت های مشترکی برای سرمایه گذاری دارند.

وی اعلام کرد: نیاز است تا همکاری ها بین استان های دو کشور افزایش پیدا کند تا در این میان حجم مبادلات تجاری نیز افزایش یافته و نوعی بازی برد برد برای هر دو طرف محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دامون ملكي
با سلا م مهمان نوازى دانشجويان اىرانى از دانشجويان روس تبار طبق اصول اعتقادى و،،،،،،،ميتواند پيشنهاد خوبى باشد تا شايد در اين زمينه بتوانيم گفتگو كنيم ،،،،با تشكر كه متن ارسالى را خوانديد