پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سریع ترین کشتی جهان+تصاویر

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۲
کد مطلب: 404274
این کشتی تندرو که به عنوان یک وسیله دوگانه جابجایی مسافر و بار مورد استفاده قرار می گیرد، از دو موتور جت بهینه سازی شده بهره می برد که یک جفت جت آبی را به حرکت در می آورند.
شبکه خبر: کارخانه کشتی سازی Incat استرالیا موفق به ساخت سریع ترین کشتی حهان با نام Francisco شده است. این کشتی می تواند با سرعت ۵۸ گره دریایی یا ۱۰۷ کیلومتر بر ساعت آبها را شکافته و به جلو برود.


این کشتی تندرو که به عنوان یک وسیله دوگانه جابجایی مسافر و بار استفاده می شود، از دو موتور جت بهینه سازی شده بهره می برد که یک جفت جت آبی را به حرکت در می آورند.

در واقع، درون این کشتی، از دو توربین گازی GE استفاده شده که تقریبا همانند موتورهای بوئینگ ۷۴۷ است.


سوخت این موتورها هم گاز مایع LNG است. با این سوخت هر موتور نیروی ۵۹۰۰۰ اسب بخاری تولید می کند که با یک گیربکس ۷ به یک، آن را به یک waterjet منتقل می کنند.

بی شک این سریع ترین کشتی جهان است. البته می توان برخی قایق های تندرو را یافت که بتوانند از سرعت ۵۸ گره دریایی فراتر روند، اما هیچ کدام توان حمل ۱۰۰۰ مسافر و ۱۵۰ اتومبیل و حجم زیادی از اسباب و اثاثیه را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *