جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵
واکنش امام جمعه مشهد به حضور مشایی در دولت:

فردی مانند مگس در کنار گوش رئیس جمهور وز وز می کند

جمعه ۲۵ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 89967
به گزارش فارس، آيت‌الله احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه نورباران رضوي اظهار داشت: دشمن كيان ديني و علمي ما را نشان رفته است. 

وي ادامه داد: دشمن كيان علمي ما را با اين ترورها و كيان ديني ما را در روز عاشورا مورد تهاجم قرار داد. 

وي تاكيد كرد: ما نيز نبايد كوتاه بياييم و بدانيم تا جايي كه تهاجم است، دفاع هم لازم است. 

عضو خبرگان رهبري با اشاره به وجود جنگ نرم گفت: بايد بدانيم در اين عرصه، تهمت، افترا و دشنام است، اظهار داشت: شما در ميان امام جمعه‌هاي كشور كسي را نمي‌بينيد كه در روزنامه‌هاي شهرش هفته‌اي چند بار به او دشنام بدهند اما باكي ندارم. 

وي ادامه داد: حتي به دوستان مطمئن خودم كه مرا به تندي متهم مي‌كنند گفته‌ام كه من تندرو نيستم اما تا جايي بايد پيش رفت كه تهاجم است. 

اين مدرس حوزه با اشاره به توهين‌هاي دشمن به ولايت فقيه گفت: ما حتي به مقدساتشان نيز دشنام نداده‌ايم بلكه ممكن است از عباراتي تيز استفاده كرده باشيم.
وي خاطرنشان كرد: در اين مسائل، جناحع جريان و آدم‌ها مطرح نيبستند بلكه مسئله تهاجم است و ما تهاجم به كيان ديني را برنمي‌تابيم.
رئيس ستاد احياي امر به‌معروف و نهي از منكر خراسان رضوي با اشاره به سخنان اخير اسفنديار رحيم‌مشايي درباره يكي از پيامبران گفت: اين توهين رئيس دفتر رئيس جمهور توهين به مقدسات ديني است.
وي تاكيد كرد: تو چه كاره‌اي كه مديريت پيامبران را تشخيص دهي و چرا بايد در جشنواره رازی يك منشي دفتر بايد سخنراني كند.
خطيب جمعه مشهد با بيان اينكه در دوران نوح نسل بشر رو به انقراض بود و ايشان بشر را نجات داد گفت: مديرتر از نوح پيدا نمي‌شود.
وي با بيان اينكه مديريت هر پيامبري در راستاي رسالتش است گفت: در زمان عيسي نيز يهوديان جنايات خود را به حساب خدا مي‌گذاشتند و مسيح(ع) اين مسير را عوض كرد و يهود جنايت‌كار به اقليت تبديل شد و هنوز منفور است.
وي ادامه داد: اين مردم در انتخابات رياست جمهوري به فردي متدين، صادق و ساده‌زيست راي داد آن وقت فردي مانند مگس دركنار گوش وي وزوز مي‌كند كه به رئيس جمهور در ابتدا تذكر داده‌ايم.
علم‌الهدي با بيان اينكه ما پاي راي خود ايستاده‌ايم تاكيد كرد: ما اجازه حضور يك مگس در كنار گوش رئیس جمهور را نمي‌دهيم.
وي با بيان اينكه ما اجازه توهين به مقدسات را به هيچ فردي نمي‌دهيم، گفت: اين دين، قرآن و ائمه آسان به دست نيامده كه راحت از دست بدهيم.
خطيب جمعه مشهد تاكيد كرد: ما نمي‌ايستيم كسي بر اساس بي‌فكري و فردي به‌خاطر دوستي با دشمن به دين ما بتازد. 

گفتنی است پیش از این در جریان سفر رئیس جمهور به مشهد، آیت الله علم الهدی در اعتراض به حضور مشایی جایگاه سخنرانی را ترک کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Syrian Arab Republic
شايد وقت آن رسيده باشد که احمدی نژاد با تدبير و درايت دوست و به قول بعضیها، مرادش را به پستويی بفرستد تا برای خود ببافد!
United Kingdom
اين اقا مثل الياس بيخ گوش دكتر پژوهان خط مي دهد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای علم الهدی ، سلام علیکم
بنده هم نظر خوشی نسبت به آقای مشایی ندارم ، ولی ازحضرت عالی خواهش میکنم در گفتارتان ادبیات مناسب تری به کارببرید.
Iran, Islamic Republic of
خداوند وجود شما را برای اسلام و انقلاب حفظ کند من به عنوان فرزند شهید به شما افتخار میکنم
وقتي كلمه هاي خوب هست چرا كلمه هاي سخيف؟!!
مثلا:ناداني كه جاي سخن گفتن را نميداند.وقتي خيلي ها منتظر گرفتن نقطه ضعف از رييس جمهور هستن،دوروبري ها بايد محتاط تر باشن.