پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
مقام اتحادیه اروپا:

ظریف و موگرینی امروز دیدار می کنند

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 419971
یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد،موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اواخر روز سه شنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک دیدار می کند تا دو طرف در مورد برنامه هسته ای ایران و دیگر مسائل گفت وگو کند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از رویترز خبرداد، بر اساس اعلام این مقام اتحادیه اروپا ،هدف اصلی این سفر فدریکا موگرینی به نیویورک گفت وگو با مقامات دیگر کشورها در مورد بحران مهاجران در دریای مدیترانه است.

این گزارش اضافه کرد : انتظار می رود مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ورودش به نیویورک امروز (سه شنبه) با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته به عنوان نماینده کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در نشست بازنگری بر پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته ای موسوم به 'ان پی تی' در نیویورک سخنرانی کرد و تداوم وجود سلاح های هسته ای را بزرگترین خطری دانست که بشریت را تهدید می کند و خواستار نابودی کامل آنها شد.

این در حالی است که جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنرانی در این نشست گفت: اکنون از هر زمان دیگری به رسیدن به یک توافق جامع با ایران نزدیک تر هستیم؛ هر چند هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *