شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

۴ ویژگی جامعه ایمانی از زبان آیت‌الله اراکی

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 381054
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران به بیان ویژگی‌های چهارگانه جامعه ایمانی پرداخت و گفت: اگر زیر پرچم قرآن، رسول‌الله و اهل بیت(ع) جمع شویم، تجاوزگران هرگز نمی‌توانند وارد جوامع اسلامی شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله محسن اراکی استاد دروس خارج حوزه علمیه پیش از ظهر امروز درپیش‌خطبه‌های نماز جمعه به سخنرانی پرداخت.

وی ابتدا به برگزاری اجلاس «علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین» در ۱۹ شهریور در تهران اشاره کوتاهی داشت، سپس به بیان ویژگی‌های یک جامعه ایمانی و اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به آیات ۵۵ و ۵۶ سوره مائده، سر خم‌نکردن مقابل مستکبران را نخستین ویژگی عنوان کرد و درباره ویژگی دوم گفت: خداوند در این آیات به این ویژگی یعنی برتری جامعه اسلامی اشاره کرده است. ولایت‌پذیری ویژگی دوم جامعه اسلامی است. ما در انقلاب اسلامی دریافتیم اگر از ولایت پیروی کنیم، همواره ملت پیروز خواهیم بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: جامعه ایمانی هرگز زیر بار ذلت نمی‌رود، چنانچه امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمود «هیهات من الذله». گاهی عده‌ای گمان می‌کنند برای رسیدن به عزت باید زیر پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی باشیم در صورتی که این کار شدیداً مخالف آموزه‌های قرآنی است.

آیت‌الله اراکی ویژگی چهارم جامعه اسلامی را یکپارچگی و اتحاد دانست و اظهار داشت: در جامعه اسلامی هرگز نزاع رخ نمی‌دهد و همگی پیرو فرمان الهی هستند. ما باید در اجرای دستورات، پیرو فرامین الهی باشیم نه پیرو هوای نفس. پیروی از ولایت در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... باعث یکپارچگی و وحدت می‌شود. یکی از مشکلات امروز جوامع اسلامی، نبود وحدت است. چرا با یک میلیارد مسلمان باید وضعیت اینچنین داشته باشیم؟!

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اگر عزتی برای مسلمانان در جهان است به خاطر ولایت و انقلابی بود که در ایران اسلامی رخ داد. ولایت‌پذیری می‌تواند جوامع اسلامی را به وحدت برساند. حرف ما در همایش علمای اسلام هم همین بود که زیر پرچم قرآن، رسول‌الله و اهل بیت(ع) جمع شویم. اگر صف واحدی داشته باشیم، تجاوزگران هرگز نمی‌توانند وارد جوامع اسلامی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *