پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

تاکید کاخ‌سفید برحمایت از ائتلاف‌سعودی

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 421356
کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا همچنان از ائتلاف عربستان حمایت لجستیکی می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا همچنان به فراهم کردن حمایت لجستیکی از ائتلاف عربستان ادامه می‌دهد و زمان ایجاد راه حل غیر نظامی برای بحران یمن نیز فرا رسیده است.

جاش ارنست در کنفرانس خبری خود گفت که آمریکا ۶۸ میلیون دلار اضافی برای بهبود شرایط انسانی وخیم در یمن اختصاص داده است.

وی همچنین از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه جدید عربستان درباره کمک های بشردوستانه به کسانی که به این کمک ها نیاز دارند استقبال کرد.

جاش ارنست ضمن استقبال از آتش بس در یمن گفت که هنوز پاسخ مناسبی از حوثی ها شاهد نبوده است.

وی درباره حادثه تیراندازی در آمریکا که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود گفت که سازمان های اطلاعاتی در حال بررسی این ادعا هستند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با خانواده "امیر حکمتی" جزئیات تلاش دولت برای آزادی وی را تشریح کرده است.

وی درباره بستن زندان گوانتانامو نیز گفت: متاسفانه شاهد مانع تراشی کنگره برای رسیدن به این هدف هستیم.

اوباما در سال ۲۰۰۹ میلادی دستوری اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن زندان گوانتانامو تعطیل شود. وی اعلام کرده بود که زندان گوانتانامو یک فصل تاسف بار در تاریخ آمریکا به شمار می رود. علی رغم دستور اوباما، زندان گوانتانامو طی ماه جاری وارد سیزدهمین سال فعالیت خود می شود.

علی رغم تلاش کاخ سفید برای بستن این زندان و انتقال زندانیان به سایر کشورها، هنوز ۱۲۷ زندانی در گوانتانامو نگهداری می شوند. دسامبر گذشته کنگره آمریکا لایحه دفاعی ۵۷۷ میلیارد دلاری را تصویب کرد که اوباما نیز با امضای خود آن را به قانون تبدیل کرد. بر اساس این قانون، وزارت دفاع آمریکا از انتقال زندانیان گوانتانامو به سایر کشورها منع شده است.

جمهوریخواهان سنا نیز به تازگی طرحی را ارائه کرده اند که بر اساس آن انتقال زندانیان گوانتانامو به یمن و سایر کشورها به مدت دو سال دیگر تمدید شده است. "کلی آیوت" سناتور آمریکایی حامی این طرح تاکید کرد که "این قانون دولت اوباما را از انتقال خطرناک ترین زندانیان گوانتانامو به یمن منع خواهد کرد. یمن پایگاه شاخه ای از القاعده در شبه جزیره عربستان بوده و یکی از خطرناک ترین کشورهای کره زمین به شمار می رود."

پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در شهر «کلیولند» در ایالت اوهایو گفت که از ادامه فعالیت زندان نظامی گوانتانامو به‌رغم وعده‌های انتخاباتی خود احساس عذاب وجدان می‌کند و از این بابت پشیمان است.

اوباما گفت که اگر می‌توانست دوران ریاست‌جمهوری خود را بار دیگر از نو آغاز کند، نخستین اقدام وی تعطیل کردن زندان گوانتانامو می‌بود.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که به‌دنبال ایجاد اختلاف نظر درباره بستن زندان نظامی گوانتانامو، گمان نمی‌کرده است که بحث‌های سیاسی درباره زندان‌ها تغییر کنند.

از سوی دیگر جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که "این مساله برای بسیار، بسیار سخت است تا بخواهیم به هدف بستن زندان گوانتانامو پیش از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما دست پیدا کنیم، در حالی که کنگره همچنان به مخالفت خود با این مسیر ادامه می دهد."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اللهم اهلک و العن آل سعود جمیعاً الی یوم القیامه