پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ برگزار شد

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 431959
نشست عمومی وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ دقایقی پیش در وین برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ برگزار شد. این اولین نشست ایران و ۱+۵ پس از بیانیه لوزان است.

پیش از آغاز این جلسه دیدار وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

این درحالی است که گروه ۱+۵ امروز جلسه‌ای درون گروهی را نیز برگزار کردند.

امروز همچنین وانگ یی پس از پیوستن به مذاکرات و در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: پیشرفت های جدیدی در روزهای گذشته انجام شده‬‎ ‫اما چند موضوع در مذاکرات باقی مانده است.

وی در ادامه افزود: همه طرفها در مذاکرات به ویژه ایران و آمریکا باید هر چه زودتر تصمیم خود را بگیرند. توافق در دسترس است و پیشرفت جدیدی در مذاکرات حاصل شده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره پایان مذاکرات در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه درحالی ادامه دارد که یک دیپلمات ایرانی در جلسه توجیهی برای خبرنگاران خارجی در وین گفت: متعهد به هیچ ضرب الاجلی نیستیم.

این مقام ارشد ایرانی افزوده است: ما هیچ ضرب‌الاجل معینی را نمی‌بینیم. ۷ جولای، ۸ جولای، یا ۹ جولای - ما این تاریخ را به عنوان تاریخی که مجبور به پایان بخشیدن به کار خود باشیم، در نظر نمی‌گیریم.‬‎ حتی اگر ما تا ۹ جولای کارمان تمام نشود، پایان دنیا نخواهد بود. ما نیازمند دستیابی به یک توافق خوب هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *