پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱
باز هم روح توافق ژنو! رنجیده شد!

دیوار تحریم نه تنها ترک بر نداشت بلکه مستحکم‌تر هم شد!

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب: 377851
آمریکا 8 شخصیت و 20 شرکت دیگر را در لیست تحریم‌های ضدایرانی قرار داد.
دیوار تحریم نه تنها ترک بر نداشت بلکه مستحکم‌تر هم شد!
به گزارش جهان، محمدرضا قاسملویان در وبلاگ "یادمان باشد که ما خون داده ایم" نوشت:
آمریکا 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده است. 
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده‌اند. بر این اساس، شرکت‌‌های فعال در بازارهای آمریکا از هرگونه انعقاد قرارداد و مراوده با افراد و موسسات حاضر در این لیست، منع شده‌اند.
 
براساس بیانیه‌ای که در سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
 
همچنین اصلاحاتی در اطلاعات مربوط به 5 موسسه صورت گرفته است.
 
از جمله شرکت‌ها و موسسه‌هایی که به لیست تحریم‌ها افزوده شده‌اند؛ بانک آسیا، شرکت پشتیبانی هوانوردی آسیا، خطوط هوایی کاسپین، بانک قرض الحسنه رسالت (تمام شعب در جهان)، بانک قوامین (تمام شعب در جهان)، موسسه مالی «گلدن تکس»،شرکت جهان تک رویان پارس، بانک خاورمیانه بانک بین المللی کیش، شرکت ماندگار بسپار کیمیا، خطوط هوایی معراج، موسسه علوم هسته ای و تحقیقات فناوری، شرکت سازه مرکب و سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی از جمله شرکت‌هایی هستند که به لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه داری اضافه شده‌اند.
 
پس از انتشار لیست جدید افراد و شرکت‌های تحریم‌‌شده، وزارت خارجه آمریکا که خود مستقیما در تحریم 5 مورد از شرکت‌های این لیست ایفای نقش کرده است، با صدور بیانیه‌ای، نوشت این لیست شامل کسانی است که در «فعالیت‌های ممنوعه» مربوط به تحریم‌های ایران، ایفای نقش کرده‌اند.
 
در این بیانیه آمده است: «این اقدامات اراده ایالات متحده را برای اجرای تحریم‌ها، در حین تلاش 1+5 و ایران در راستای دستیابی به راهکاری جامع جهت رفع نگرانی‌های بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، نشان می‌دهد.»
 
بیانیه وزارت خارجه آمریکا می‌افزاید: «1+5 به عنوان بخشی از برنامه مشترک اقدام که در ماه جولای تمدید شد، به ارائه تخفیف‌های تحریمی محدود، موقت و هدفمند در ازای گام‌هایی که ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود برداشته، متعهد است. وزارت خارجه امروز تحریم‌هایی را علیه مجموعه‌ای از موسساتی که از فعالیت‌های هسته‌ای ممنوعه ایران حمایت می‌کنند، اعمال کرد.»
 
وزارت خارجه آمریکا در توجیه اعمال تحریم‌های تازه، آورده است: «وزارت خزانه‌داری نیز بر اساس اختیارات خود، اقدامات تازه‌ای را اعلام کرد. اقدامات کنونی فعالیت‌های قابل تحریم فراتر از حوزه تخفیف‌های ارائه‌شده به عنوان بخشی از برنامه مشترک اقدام را هدف قرار داده است.»
 
این دیوار تحریم ترک برنداشت هیچ مستحکم تر شد.!!
 
واکنش وزارت خارجه هم احتمالا اینطور خواهد بود:
 
"اینگونه اقدامات به روابط میان کشور های مذاکره کننده لطمه میزند و ما مراتب نارضایتی خود را اعلام میکنیم و این تحریم ها برخلاف روح توافق ژنو است"!! 
 
 
آقا اصلا ناراحت نشید
 
اینا اگه ما رو تحریم میکنند یا به ما حرف بد میگن فقط بخاطر اینه که مصرف داخلی داره و گرنه اونا با ما دوستن و هیچ دشمنی ای ندارند!!
 
   میدانید توافق ژنو یعنی چه؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرمر
مقاله جالبی بود خداییش