جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۰

جهانگیری:‌ مخالف حذف مردم از دریافت یارانه‌ایم/ علیه ما پیامک ساختند

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 357051
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: خیلی از افراد صاحب نفوذ به دولت فشار می‌آوردند که عده‌ای را از دریافت یارانه حذف کنیم و معتقد بودند که چرا باید یارانه بگیرند، اما دولت حذف را کار تندی می‌دانست و از خود مردم درخواست کرد کسانی که به یارانه نیاز ندارند انصراف دهند و خودشان قضاوت کنند.
جهانگیری:‌ مخالف حذف مردم از دریافت یارانه‌ایم/ علیه ما پیامک ساختند
به گزارش جهان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در مراسم هفته سلامت که در تالار همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته قدم‌های خوبی در زمینه بهداشت برداشته شده و در حال حاضر در دور افتاده‌ترین روستاها و مناطق عشایری خانه‌های بهداشت فعال هستند و تاثیر خوبی در مرگ و میر گذاشته و روند مثبتی داشته است.

وی افزود:‌ سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در زمینه سلامت فرصت جدیدی برای مسئولان است تا همه دستگاه‌ها را درگیر کار کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها برای ارتقاء بهداشت و سلامت همت کنند و متولی این کار نیز وزارت بهداشت است که باید برنامه‌های مدون و مفیدی داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: مسئولان باید به مردم در زمینه سلامت فردی و جامعه آگاهی دهند و این موضوع بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پزشکی وضعیت مطلوبی داریم، تاکید کرد: در حال حاضر خیلی از افراد از سایر کشورها و حتی از اروپا برای درمان به کشور ایران سفر می‌کنند.

جهانگیری به موضوع هزینه‌های درمان اشاره کرد و گفت: هزینه‌های درمان مطلوب هیچ‌کس نیست و دغدغه بسیاری از مردم است.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: هزینه درمان در کشور با هیچ استانداری قابل قبول نیست و لذا یکی از اولویت‌های دولت یازدهم کاهش هزینه‌های درمان از جیب مردم است.

وی موضوع هدفمندی یارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولان وقت در مورد هدفمندی یارانه‌ها تعبیر جراحی اقتصادی را به کار می‌بردند و از طرف دیگر دنبال تعادل در عرضه و تقاضای انرژی بودند، اما هیچ کدام حاصل نشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ان شاءالله بخشی از کسری‌هاجبران خواهد شد و به بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای خواهد شد. امنیت غذایی هم مورد توجه خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: مشکلات پیش‌روی دولت بسیار زیاد است، اما مصمم به حل مشکلات هستیم.

وی افزود: سیاست‌های اشتباه دولت باید نقد شود، اما نقد با تخریب فرق می‌کند. برخی‌ها فقط تخریب می‌کنند و هنگامی گله می‌شود که چرا تخریب می‌کنید، می‌گویند خودتان گفتید انتقاد کنید. غافل از اینکه اقدامات آنها تخریب است تا انتقاد.

جهانگیری گفت: وقتی منافع و مصالح ملی در پیش است، باید مصلحت‌های دیگر کنار گذاشته شود. باید مصلحت‌های سیاسی کنار گذاشته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور به فرآیند ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: خیلی از افراد صاحب نفوذ به دولت فشار می‌آوردند که عده‌ای را از دریافت یارانه حذف کنیم و معتقد بودند که چرا باید یارانه بگیرند، اما دولت حذف را کار تندی می‌دانست و از خود مردم درخواست کرد کسانی که به یارانه نیاز ندارند انصراف دهند و خودشان قضاوت کنند.

وی افزود: عده‌ای فکر می‌کردند اگر مردم به میزان قابل توجهی از دریافت یارانه انصراف دهند موفقیت دولت خواهد بود و لذا در همین ایام ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها بحث وزرای میلیاردی و یا موضوع جشن کاخ سعدآباد و بریز و بپاش‌ها را مطرح کردند تا مردم بگویند دولت وزیر میلیاردی دارد و بریز و بپاش می‌کند و چرا باید انصراف دهیم.علاوه بر آن اس ام اس‌هایی که پخش می‌شد و جایش اینجا نیست که درباره آن سخن بگویم، اما از همه مردم سپاس‌گزاری می‌کنم. از آنهایی که انصراف دادند تا دولت را یاری دهند نیز سپاس‌گزاری می‌کنم.

جهانگیری ادامه داد: حتی برخی خانوارها هنوز مطرح می‌کنند ما از دریافت یارانه انصراف می‌دهیم و اینها همه فهم بالای مردم را نشان می‌دهد که آینده‌نگر هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار نیاز جامعه بوده که مستلزم آن سلامت آحاد مردم است.

وی توسعه انسانی را اصلی‌ترین بعد توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: سلامت ضامن آسایش، پیشرفت و آبادانی کشور است و ما اگر دنبال این شاخص‌ها هستیم باید سلامت مردم را تضمین کنیم.

جهانگیری ضمن تشکر از تیم سلامت جامعه و وزارت بهداشت در دنبال کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در امر سلامت، اظهار داشت:با تلاش‌های شخص آقای هاشمی وزیر بهداشت دولت در اسفندماه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جدا از بودجه اختصاص یافته به این وزارتخانه اختصاص داد و علاوه بر آن نیز قرار شده ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان گفت: مشکلات در این زمینه بسیار زیاد است و هیچ‌کس انتظار ندارد که در حل مشکلات راه صد ساله را یک شبه رفت.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چیزیکه عوض داره گله نداره
یادتون رفته چقد پیامک واسه احمدی نژاد ساختید
Iran, Islamic Republic of
التماس ها وتهدید ها از طرف بعضی وزرا رافراموش کرده اید ولی مردم فراموش نمی کنند
خودتی!
واقف
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مقصر دکتر احمدی نژاده چون او گفته یارانه حق مردم عزیزه وشاید هم فرموده :همسر آقای حسن فریدوون باید اشرافی گری را ترویج کنند.
leyli
آقا من شخصا نفهم و بی سواد از نظر شما ...
یعنی خانواده هایی که انصراف ندادند نفهم هستند؟
Iran, Islamic Republic of
احسن به شما تخریب چی ها سایت جهان فقط تخریب بلده !
Iran, Islamic Republic of
چقدر خوش خیال هر چی خوبه مال شماست هر چه ایراد اشکاله مربوطه به احمدی نژاد
این را مطمئن هستم که وقتی دولت تدبیر و امید داس در دست دارد و 2000 مدیر را از مناصب خلع ید می کندو اغلب مدیرا ن دست نشانده ور شکست سیاسی را نصب میکند دود ان ابتدا به چشم خودشان خواهد رفت
شما که خود را با دیگران نباید مقایسه کنی شما خیلی ..................... بزرگی!!
اشکم سرازیر شد وقتی شنیدم علیه ایشان پیامک فرستاده اند، طفلکی گناه دارد