سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

نونهالانی که فرش آنها سنگ است

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 377356
منابع حقوق بشری آمار تکان دهنده ای از وضعیت کودکان در عراق پس از حملات گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به مناطق شمالی این کشور منتشر کردند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه السومریه، فاضل الغراوی عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان یونیسف خواست که کمکهای فوری برای کودکان استانهای نینوا و صلاح الدین ارسال کنند.

وی افزود: کودکان عراق از فاجعه انسانی واقعی به سبب وحشی گری های داعش و ترورهای داعش در نینوا و صلاح الدین رنج می برند.

الغراوی تاکید کرد: تعداد کودکانی که تاکنون کشته شده اند ۱۰۰۰ نفر است و ۴۰۰ هزار کودک دیگر نیز آواره شده اند و در مناطق صعب العبور و ناامن به سر می برند بسیاری از آنها در این مناطق صعب العبور خوابیده اند و بسیاری نیز هنگام ولادت مرده اند و بسیای از خانواده های خود جا مانده اند و داعش بسیاری را ربوده است و با آنها تجارت می کند.

این عضو شورای حقوق بشر تاکید کرد: گروهک داعش بسیاری از کودکان زیر ۱۵ سال را برای اقدامات تروریستی مورد سوء استفاده قرار داده است و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. سازمان ملل و سازمان یونیسف باید کمک های فوری به ویژه در زمینه آب و غذا و شیر خشک و داروی برای کودکان عراقی ارسال کند. جامعه بین المللی پل انسانی برای کمک به کودکان محاصره شده برقرار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *