جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

وزیر کشور: می‌دانیم قاچاقچیان با چه رابطه ای کالا وارد می کنند

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 317659
وزیر کشور با بیان اینکه ما می دانیم چه کسی قاچاقچی است و با چه رابطه ای کالا وارد می کند گفت: اگر نیروی انتظامی به وظیفه خود به صورت کامل عمل کند نباید در خیابان های تهران مواد مخدر باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ستادی مانند ستاد قاچاق کالا باید ۵ ساله تشکیل و پس از آن جمع شود نه اینکه تبدیل به شغل شود. نباید هر روز شاهد افزایش قاچاق باشیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی هم پس از ۳۴ سال باید تمام می شد اظهار داشت: اگر فرمایشات رهبری اجرا شود انصافا جمع‌ کردن قاچاق کاری ندارد و همین فرمایشات کفایت می‌کند و قانون هم لازم نیست ام وقتی قانونگذاری کنیم یعنی این ستاد حالا حالاها باید باشد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: اگر قاچاق از طریق مرزها انجام می شود به معنای کم کاری مسئولان در مرزها است. می گویند مرزهای ما سوراخ دارد و مناطق صعب العبور داریم اما چگونه قاچاقچی می تواند از این مرزها عبور کند و ما نمی توانیم کنترل های لازم را انجام دهیم؟

وی تاکید کرد: متاسفانه کالای قاچاق در ویترین مغازه ها است ولی توزیع کننده و فروشنده آن مشخص نیست. برای مبارزه با قاچاق صدها دلیل می آورند در حالی که ما می دانیم قاچاقچی چه کسی است و بر اساس کدام رابطه کالا وارد می شود.

وزیر کشور خطاب به رئیس جدید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هر کسی به شما فشار آورد بگویید وزیر کشور گفته است. معاون اول دولت قبل اعلام کرده بود ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق داریم که باید گفت رقم بالایی است. چه کسانی از این فرصت ها استفاده می کنند؟

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه باید سیستم گردش مالی از ریالی و ارزی ساماندهی شود افزود: عدم استفاده از چرخش ارز مکانیزه باعث می شود شاهد مواردی مانند کلاهبرداری ۳ هزار میلیارد تومانی باشیم و هیچ‌ کس هم متوجه نشود، در حالی که طرح ساماندهی ارزی از مجلس چهارم مطرح بوده است.

وزیر کشور اظهار داشت: ما اراده مبارزه با قاچاق را نداریم و اگر گمرک به وظیفه اش درست عمل کند نیازی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیست. اگر نیروی انتظامی به وظیفه خود به صورت درست عمل کند نباید در خیابان های تهران مواد مخدر وجود داشته باشد.

وی افزود: رئیس جمهور خواسته است تا وزارت کشور از ستاد قاچاق پشتیبانی کند، وزارت کشور هم با تمام قدرت پشت این موضوع است و می‌تواند کمک کننده باشد. امیدوارم ۴ سال دیگر جشن عدم کالای قاچاق در کشور بگیریم و این به نظر من شدنی است لذا گمرک، نیروی انتظامی، بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، سپاه، وزارت کشور و استانداران باید در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش فعال داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب آقای فضلی جوجه را آخر پاییز میشمارند ماواقعا برای شما آرزوی موفقیت میکنیم اما امیدوارم وقتی دیدید دست یک عده آقازاده و کله گنده در کار است عقب نکشی که اگر این کار را بکنی ملت پشتیبانی ات میکند ولی بعید میدانم در مقابل این مافیا بتوانی مقاومت بکنی