پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۵
۱۳
جالب ترین مزایده ورزشی چگونه برگزار میشود؟

ابهامات واگذاری استقلال و پرسپولیس/ مغایرت مصوبه مجلس با قانون محاسبات عمومی کشور

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 407451
گفته شده بخاطر شرایط خاص دو باشگاه پرطرفدار پاکتها پس از پخش مزاسم زنده باز می شود و مراسم اصلی محرمانه است و در این جلسه اسامی برندگان اعلام نمی شود
ابهامات واگذاری استقلال و پرسپولیس/ مغایرت مصوبه مجلس با قانون محاسبات عمومی کشور
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : آخر وقت امروزیکشنبه ۲۶ بهمن ۹۳ آخرین مهلت برای خریداران استقلال و پرسپولیس برای ارسال درخواستها برای شرکت در مزایده است.

طبق قانون مزایده فرایندی رقابتی برای فروش کالا، خدمت یا حقوق متعلق به دولت که در آن، موضوع معامله با مزایده گری که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد، واگذار می شود.

گفته شده است که بخاطر شرایط خاص دو باشگاه پرطرفدار پاکتها پس از پخش مزاسم زنده باز می شود و مراسم اصلی محرمانه است و در این جلسه اسامی برندگان اعلام نمی شود...

ابهامات انتقال دو باشگاه

ابهاماتی در انتقال دو باشگاه بزرگ وجود دارد ، ابهام بزرگ همان گونه که پیشتر به آن اشاره کردیم .

مطرح کردن نام دو ورزشگاه مرغوبکار و درفشی‌فر به عنوان املاک دو باشگاست؛ در حالی‌که این دو ورزشگاه به استقلال و پرسپولیس تعلق ندارد و به گونه‌ای نباید در قیمت‌گذاری ۲ باشگاه محاسبه می‌شد. در این روند واگذاری ورزشگاه درفشی‌فر به مبلغ ۵۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون قیمت‌گذاری شده و ورزشگاه مرغوبکار نیز ۵۹ میلیارد اعلام شده است.

هر چند اسماعیل غلامی، کارشناس دادگستری حدود یک ماه پیش اعلام کرد که ۲ ورزشگاه مرغوبکار و درفشی‌فر طبق مصوبه صورت گرفته به نام خریدار منتقل خواهد شد. هم‌اکنون دو ورزشگاه به نام سازمان اماکن ورزشی است که این سازمان صددرصد سهامش برعهده دولت است اما وقتی خریداری برای این دو باشگاه پیدا شود سند ورزشگاه هم طبق مصوبه تاریخ ۹۱٫۱۰٫۱۷ به نام خریدار خواهد شد.

مغایرت مصوبه مجلس شورای اسلامی با قانون محاسبات عمومی کشور

اما مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۹۲/۲/۱۵ مصوبه‌ای را اجرایی کرد مبنی براینکه «انتقال یافتن مجموعه‌های ورزشی شهیدان درفشی‌فر و مرغوبکار به آنها علاوه بر مغابر بودن با قوانین مذکوره مغایر با مستند قانونی مصوبه یعنی ماده ۱۱۷ قانون محاسبات عمومی کشور نیز می‌باشد.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد اینکه دو ورزشگاه مرغوبکار و درفشی‌فر جز اموال باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به حساب آیند غیر قانونی بوده و نباید در مزایده قیمت‌گذاری می‌شدند.

وضعیت قیمت ساختمان دو باشگاه

در ضمن شنیدیم قرار بر این شده تا فدراسیون فوتبال قیمت ساختمان ها را به طور مناسب و براساس ۴ سال قبل در نظر بگیرد و به متقاضیان بفروشد. اما اینکه این ساختمان ها چقدر قیمت گذاری خواهند شد نیاز به مذاکره و هماهنگی دارد تا واقعا براساس قیمت چند سال قبل فروخته شود که تا اندازه ای شبهه برانگیز است .
نحوه باز شدن پاکتها و محرمانه بودن مراسم اصلی و اعلام نشدن برندگان در این جلسه

جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی گفت: درباره اینکه گفته می شود این پاکت ها با حضور دوربین های تلویزیونی و پخش مستقیم بازخواهد شد گفت: به طور کل ما برای امور واگذاری و مزایده یک گروه مزایده داریم که متشکل از نماینده دیوان محاسبات، نماینده سازمان بازرسی، نمایندگان سازمان خصوصی سازی و … هستند ولی استقلال و پرسپولیس به لحاظ امنیتی که در جامعه دارند شرایط تازه ای را ایجاد کردند که ما در تلاش هستیم ۲۰ دقیقه اول مراسم را با حضور نماینده رسانه ها برگزار کرده و پس از آن همه چیز محرمانه خواهد شد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در این باره افزود: برای اینکه افکار عمومی در جریان قرار گیرند ما بخش اول مراسم را با حضور رسانه ها برگزار می کنیم اما طبق قانون زمان باز شدن پاکت ها کامل محرمانه بوده و هیچ فرد غیر مسئولی نمی تواند در جلسات حضور داشته باشد. ضمن اینکه ما بر خلاف مزایده های قبلی که برنده را اعلام می کردیم این بار نام افراد متقاضی و پیشنهادهای برتر را اعلام نمی کنیم چراکه باید به لحاظ اهمیت کار افراد از اهلیت لازم برخوردار باشند.

تا دوشنبه تعداد متقاضیان اعلام نمی شود

وی با تاکید بر اینکه تا روز دوشنبه هیچ صحبتی درخصوص میزان استقبال یا تعداد متقاضیان خرید این دو باشگاه مطرح نخواهد شد در خصوص اینکه چه فشارهایی بر سازمان خصوصی سازی در این باره وجود داشته است تصریح کرد:

آقای پوری حسینی در نشست خبری نیز عنوان کرد که مشکلاتی در این باره وجود داشته است و فکر می کنم یک درد و دل نامه را به هنگام نشست خبری اعلام رسمی خریداران دو باشگاه خواهند داشت. دشواری های زیادی در سال های اخیر درباره خصوصی شدن این دو باشگاه وجود داشته چراکه عده ای مخالف این کار بوده و موانعی در این راه وجود داشت که تا به حال تأمل کرده ایم و فعلا هم تا زمان بازگشایی پاکت ها هیچ حرفی به میان نخواهد بود.

به هر حال امیدواریم این مراسم بدون هیچ حرف و حدیثی انجام شود تا هیچ حرفی قابل تاملی برای گفتن نباشد ، البته شایعاتی در مورد این مزایده شنیده شده که فعلا به آن ورود نمی کنیم ...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
مزایده برای استقلال و پرسپولیس سر...دولت این دو باشگاه رو از دست نمیده
محسن
خدا کنه هر چی زودتر باشگاههای استقلال و پرسپولیس خصوصی بشن تا اینقدر حق سایر ورزشها رو نخورند
میثم
استقلال و پرسپولیس اگه خصوصی بشن دیگه قیمت بازیکنا بی جهت بالا نمیره چون از کاسه خودشون باید خرج کنند
فرهاد
این دیگه چه جور مزایده ای....همه چیز محر...نم....
محسن
همه ...خریدارا مشخصن ..برانکو سرمربی چطور پرسپولیس شد!؟ مگه...
محمدرضا
وقتی مراسم اصلی محرمانه است و در این جلسه اسامی برندگان اعلام نمی شه دیگه چ ....م...
افراز
خیلی جدی نگیید....
United States
مسخرشو دیگه در اوردن
قانون میگه مزایده گری که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد، واگذار می شود پس اینها....محر...
محسن
فوتبال ول کنین عشق است والیبال
کمال
پرسپولیس رو میدن به هدایتی - استقلالو به انصاری...بقیه سرکارند ...تا..
امید
یک ماه پیش من هم گفته بودم-
مطمئن باشید واگذاری باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس
هیچگاه محقق نمی شود این واگذازیها فقط در حد حرف است
SAABER
Canada
KHODESHAAN MOZAAYEDE MIGOZAARAND O VAAM HAAY KALAAN MIDAHND O MIKHRAND O KOLAAH POSHT KOLAAH BAR SAR.............