پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۲۴

«خرازی» اصلاح‌طلبان را ترساند/ ورود به منطقه ممنوعه اصلاحات!

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 438259
صادق خرازی از روایت «اشتباهات» یاران سیاسی‌اش عبور کرده است؛ او وارد منطقه ممنوعه و خطوط قرمز شده و «مگوهای» اصلاحات را بازگو می‌کند و راوی صادقی از خیانت‌های برخی اصلاح‌طلبان است و جریانی از هراس افشای نام افراد، حمله سازمانی به سفیر اسبق ایران در فرانسه را آغاز کرده است.
«خرازی» اصلاح‌طلبان را ترساند/ ورود به منطقه ممنوعه اصلاحات!
به گزارش جهان به نقل از مشرق، جوانان نسل دوم اصلاحات، رهرو دیپلماتی کهنه‌کار، سودای کار حزبی در دوران قدرت عضو جامعه روحانیت مبارز بر قوه مجریه را بر سر دارند. جوانانی که خود را حاملان «نو اصلاح‌طلبی» می‌دانند، کتمان اشتباهات سیاسی اصلاح‌طلبان را اولین گام کج تلقی می‌کنند؛ آنان خشت اول سیاست ورزی را آسیب‌شناسی پیشینیان می‌دانند که مانند تندروهای اصلاحات دیوار کار سیاسی آنان تا ثریا کج نباشد و ترجیع‌بند سخنان آن این بود که «ما می‌گوییم که در دوران اصلاحات اشتباهاتی رخ داد که می‌خواهیم از آن‌ها درس بگیریم و تکرارش نکنیم و بر این بار باوریم که حرف مرد دوتاست چراکه هر وقت به اشتباهش پی برد حرفش را اصلاح می‌کند».

حضور ندای ایرانیان در سپهر سیاسی اصلاحات به مذاق زعمای اصلاح‌طلب خوش نیامد؛ همه علیه یک نفر. اعضای شورای مشورتی اصلاحات به‌نوبت به حزب نوپای ندای ایرانیان حمله کردند و از هراس شورش «پسران» علیه «پدران» روایت کردند؛ صادق خرازی را رفیق دوران «عیش» و گمنام روزهای سخت «عسرت» از قدرت می‌دانند که «فرصت» را برای کسب قدرت مهیا دیده است اگرچه پاسخ پدر معنوی حزب ندای ایرانیان محافظه‌کارانه بود و مدعی آن شد که طرف مقابل ایفای نقش جوانان اصلاحات در دنیای سیاست فقط «بیگاری» و «پیاده‌نظامی» برای آنان متصور شده است.

راوی «صادق» اصلاح‌طلبان

صادق خرازی از روایت «اشتباهات» یاران سیاسی‌اش عبور کرده است؛ او وارد منطقه ممنوعه و خطوط قرمز شده است و «مگوهای» اصلاحات بازگو می‌کند و راوی صادقی از خیانت‌های برخی اصلاح‌طلبان.

صادق خرازی در جدیدترین گفت‌وگو خود از اصلاح‌طلبانی که گرا به دشمن می‌دهند؛ نام می‌برد و اظهار داشت: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدوبیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند؛ من آن‌ها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیستشان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم که بدانید این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهان مذاکره کرده و گرا داده است. ما این را قبول نداریم. اگر قرار باشد این‌طور باشد پس حکومت شاه را بیاوریم. اگر قرار بر این باشد که ما ته زمین هستیم و خیلی از ما لایق‌ترها وجود دارند. کسانی که در هاروارد و جاهای دیگر خوب درس‌خوانده‌اند و با تمام نهادهای آمریکایی و اروپایی هم کانکشن دارند. اگر قرار به وابستگی باشد آن‌ها بهتر از ما می‌توانند.»[۱]

حزب منحله مشارکت علیه ندای «صادق»

سخنان صادق خرازی «مرجع» ضمیر خود را پیدا کرد. اعضای حزب منحله مشارکت واکنشی عجولانه و شتاب‌زده به سخنان دیپلمات باسابقه دادند. عبدالله رمضان‌زاده، قائم‌مقام حزب منحله مشارکت و سخنگوی دولت اصلاحات، در صفحه شخصی خود نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!»

 

همچنین احمد پورنجاتی عضو حزب منحله مشارکت و نماینده مجلس ششم نوشت: «تیتر یک شماره امروز روزنامه جوان، صادق خرازی: سفیر دولت اصلاحات در فرانسه: «لیست اصلاح‌طلبانی را که گرا به دشمن می‌دادند، دارم» شوخی با یک فقره آقا صادق که این روزها توی بورس سرسره بازی روی پوست خربزه اوناست!» وی سپس در شعر طنز سیاسی خود مدعی شد که دلیل رفتارهای صادق خرازی درخواست وی برای سرلیستی در انتخابات است.

 

اگرچه پیش‌ازاین روزنامه آرمان هاشمی – ارگان مکتوب خانواده هاشمی رفسنجانی- ناگفته‌های صادق خرازی از نقش عارف در پیروزی حجت‌الاسلام روحانی را روایتی «محرمانه‌ها» از رخدادها و تعاملات درونی اصلاحات تعبیر کرد و به پدر معنوی حزب ندای ایرانیان هشدار داد که «باید پذیرفت برخی موضوعات در درون اردوگاه‌های سیاسی به‌صورت محرمانه و به‌صرف خودی دانستن تمام اعضا بیان می‌شود اما اینکه فرد یا اقلیتی درصدد افشای آن محرمانه‌ها برآیند قابل‌پذیرش و چشم‌پوشی نیست.»[۲] و سکوت سیاسی را پیشه خود کند.

سخنان صادق خرازی از «خیانت‌ها» و گرا دهندگان به دشمن عنان از کف اصلاح‌طلبان ربوده است؛ این جریان سیاسی گزاره‌های خیانت هم‌قطاران سیاسی خود را تکذیب نکردند و از تقاضا برای افشای اسامی این افراد برای آزمون تصدیق سخنان راوی آن امتناع کردند و با اتخاذ راهکار «بهترین دفاع حمله است» و بیان اطلاعات ناقص برای فراموشی گزاره اصلی از بیان واقعیت طفره رفتند و با این رفتار بر صحت سخنان دیپلمات کهنه‌کار صحه گذاشتند. آقای صادق خرازی باید بر اساس «منافع ملی» اسامی این افراد را در اختیار افکار عمومی و نیروهای امنیتی قرار بدهند تا به مجازات خود در دادگاه برسند.

«صادق‌ها» و «راست‌گوها» قربانی دیکتاتور سازمانی اصلاحات

بار دیگر واکنش تند اصلاح‌طلبان به رأی الهه راستگو و سخنان صادق خرازی حاکی از اقتدارگرایی سازمانی اصلاحات است؛ آنان که شعار «زنده‌باد مخالف من» می‌دهند حتی به یاران سیاسی خود رحم نمی‌کنند؛ به‌نحوی‌که فاطمه دانشور، عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر تهران، الهه راستگو را به خاطر رأیش به قالیباف به خیانت، دروغ‌گویی، جاسوسی و نفاق متهم کرد و حزب اسلامی کاروی را اخراج کرد و از سوی دیگر همین افراد صادق خرازی را «نفوذی» معرفی می‌کنند؛ چگونه می‌توانند رقبای سیاسی خود را تحمل کنند. حامیان اصلاحات چشم‌های خود را بر سخنان و فرجام سیاسی «صادق‌ها» و «راست‌گوهای» این جریان سیاسی بسته نگه ندارند. واقعیت تلخ اما نباید از پذیرش آن هراس داشت.

[۱] - «برخی دولتی‌ها از اصلاحات عبور کرده‌اند»، گفت‌وگو با صادق خرازی، هفته‌نامه تحلیلی-خبری مثلث، شماره ۲۷۲، صفحه ۳۲

[۲] - روزنامه آرمان امروز، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دقیقا تفاوت اساسی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان این است که اصولگراها هر جا خطا و اشتباه وخلافی را حتی از همفکران خود ببینند بدون رو در بایستی وملاحظه شخصی آن را به صراحت وعلنی اعلام می کنند و برای آنها منافع ملی و نظام اسلامی در اولویت قرار دارد مثل قضایای رحیمی و مرتضوی و مشایی و... که خود اصولگرایان واقعی مجلس بیشتر از همه به صورت علنی ورسمی به آنها اعتراض می کردند ولیکن در مرام این جماعت اصلاح طلب برای خرابکاری های جناح خود و همپیاله های خود همواره از درپوش استفاده کرده و یا سکوت اختیار می کنند ولو اینکه این اغفالشان به ضرر منافع ملی و نظام و... باشد.
ج س
Iran, Islamic Republic of
من که کلیت جریان را و جهت جریان را فاسد می بینم و بعضی از اصلاح‌طلبان فقط حدود ۱۰ تا ۱۵ % آنها آدمهای سالم و خدا شناسند و امی دارند که این جریان را اصلاح کنند
محسن
قیاس به نفس می فرمایید. کافر همه را به کیش خود انگارد اونکه هویداست تماما فساد دولت پاک و طرفداران شماست
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
اینکه از وقوع جرمی اطلاع داشته باشی و مجرمان را بشناسی ولی به دستگاه های ذیربط اطلاع ندهی علاوه بر اینکه از لحاظ اخلاقی عمل شایسته ای نیست، بلکه خودش یک جرم است.
خداییش چرا بعضی از اصلاح طلبا وطن فروشن؟؟؟؟
محسن
خخخخخخخخخخخخخخخ این ختلاف افکنی شما تندروها دیگه ر نگی نداره، اصلاح طلبان اگه اختلافی داشته باشن خودشون حل می کنن، شما برین به سیاست دفع حداکثریتون ادامه بدین
یعنی بینشون اختلاف نیست؟؟؟
دلدار
فازت چیه عمویی؟؟
بهزاد
Romania
کمی مطالعه داشته باشی بد نیست نقش اصلاح طلبان را در جهت ایجاد تحریم ها ببینی. این را من نمی گویم اگر زبان انگلیسی بلد باشی و سری به بعضی از اسناد و کتابهای امریکایی بزنی این را می فهمی
جلال
دیکتاتور تر از اصلاحات چی ها خودشونن
آقایان محافظ کار یا به قول خودتان اصولگرا
صادق خرازی نفوذی جریان محافظ کار و ...است در جبهه اصلاحات که از 4 تا عکسش با سیدمحمدخ... میخواهد سوء استفاده کند و در جریان ائتلاف اصلاحات خدشه وارد کند. حال چه نماینده بشود چه نشود.
خدا میداند برای این کار چه امتیازاتی گرفته
ولی کور خوانده اید
مهدی
مال بد بیخ ریش صاحبش مال خودتون
محمد
خواهشا شما کاسه داغتر از آش نشوید شما برید و گندکاریهای پایداریها و دلت پاکتان را جمع کنید. اصلاح طلبان اگر مشکل داشته باشند قوه قضائیه یک دقیقه هم تامل نمیکند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها به داعش گفتند برو که ما اومدیم واقعا بدتر از داعش هستند جماعت داعش طلبان بیشتر بهشون می خوره
صد بار اگر توبه شکستی باز ا
Iran, Islamic Republic of
ملت از این بگم بگم ها زیاد شنیده مردی اسامی رو رو کن .اصلاح طلبان شاگردان شایسته ای برای احمدی نژاد بوده اند!!!
Spain
چرا صادق خرازي را ديپلمات كهنه كار مي دانند. ايشان مجموعا 8سال هم در مركز و هم در محل ماموريت با وزارت خارجه همكاري داشته است.
این آقا هم اگر راست میگه و دلش برای کشور و ملت میسوزه چرا اسامی و اطلاعاتی که ادعا میکنه را رو نمیکنه ؟ لابد نشسته تا اون ادم ها بر پست های کلیدی کشور مسلط بشن ..
اصلاح طلب بی دین= طالبان داعشی
حدیث
چوب وکه ببری بابا گریه دزده حساب کار خودشو میکنه....درمورد اینا صدق میکنه همشون ترسیدن. خیانت سیاسی و اقتصادی کم نداشتن این اصلاحاتیها حال تواین دوسال همه رو نقد میکنند
Iran, Islamic Republic of
چرا جدیداً انقدر از این بابا خبر منعکس میکنید؟
غیر از صادق خرازی کس دیگه ای نیست؟؟؟
رسول
آتش در خرمن
این حرکت کاملا یک سیاسی کاریه و برنامه ریزی حسابشده است معلومه نه رمضان زاده و نه پورنجاتی و امثالهم برای کاندیداتوری مجلس صلاحیت نمیتونن بگیرن خب باید یک جریان اصلاحاتی به عرصه و چه بهتر با یک حرکت ورشکستگان را بکوبد تا جایگاهی در وفاداران به نظام باز کند
این اقدام قطعه یک پازل است
فارض
اَه اَه ... هر وقت اومدم توى اين سايت يه مقاله يا تحليل سياسى درست درمون بخونم، حالم بهم خورد! خدا ميدونه اكثر مقالات و نوشته هاى سياسيتون محشون از دروغ، سالوس و عوامفريبيست. شما اگه مرديد و صداقت هم داريد بيايد رشته هاى وابستگى صادق خان رو به محافل قدرت و ثروت يكى يكى شرح بديد تا اون موقع ملت بفهمند ايشون بجز چهار تا عكس با سيد عزيز هيچ نوع وابستگى سياسى، عقيدتى و حتى عاطفى به اصلاحات نداره. از طرف ديگه اين آقا اگه واقعاً راست ميگه و دلسوز انقلاب و مملكته چرا ليست اسامى افراد متخلف و قانون شكن رو به مراجع قانونى نداده ؟ يعنى يك عمل كاملاً احمدى نژادى! اما در مورد واكنش اصلاح طلبان به اين موضوع و ادعاى شما مبنى بر اينكه هيچ كدام از اونها از اين آقا نخواستند تا اسامى رو منتشر كنند؛ به والله العظيم دروغ گفتيد بلكه بالاتر از دروغ تهمت هم زديد! از اينها كه بگذريم بايد نكته پايانى رو هم بهتون بگم و اون اينكه از همين الآن شما... و ساير دلواپسان عزيز هر چه زودتر به فكر يه شغل آبرومندانه براى خودتون باشيد چون در دور بعدى مثل روز روشن معلومه كه هر چقدر هم...كنه در مجلس راى بيار نيستيد يعنى غير از اينكه موقع بازنشستگى تون فرا رسيده ملت هم ازتون رو برگردونده اند....
بريد خدارو شكر كنيد كه اين ملت كرختند و حال ندارند حق خودشون رو بگيرند ...