جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درخواست هسته ای چین از کره شمالی

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 442353
رئیس جمهور چین خواستار از سرگیری مذاکرات چندجانبه برای حل مسئله کره شمالی شد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز خبر داد، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین خواستار از سرگیری مذاکرات هسته‌ای چندجانبه با کره شمالی شد و تاکید کرد که پکن مخالف هرگونه تشدید تنش و بدترن شدن اوضاع در شبه جزیره کره است.

رئیس جمهور چین در نشست خبری پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود «پاک گئون هی» در پکن این اظهارات را مطرح کرد و افزود: چین خواستار عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای است و پکن به دنبال حفظ صلح و ثبات در این منطقه و حل مسائل از طریق گفت‌وگو است.

رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه باید به توافق به دست آمده میان کره شمالی و شش کشور مذاکره کننده پایبند بود، ابراز داشت که پکن با هر اقدامی که تنش در شبه جزیره کره را تشدید کند به شدت مخالف است.

چندین دور مذاکرات هسته‌ای میان کره شمالی با ۶ کشور آمریکا، ژاپن، روسیه، کره جنوبی، چین و سازمان ملل پس از عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش و همچنین اقدام کره جنوبی در آزمایش اتمی با شکست مواجه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *