پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۴
سخنگوی قوه قضائیه:

موسوی‌ و کروبی صلاحیت‌ حضور در انتخابات را ندارند

واکنش به برخی شایعات درباره مهدی هاشمی و جزایری
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 266854
سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر از بنده بپرسند که موسوی و کروبی جرم و خلافی را مرتکب شدند به صراحت می‌گویم آنها خلاف بزرگی را مرتکب شدند و صلاحیت حضور در انتخابات آینده را ندارند.
موسوی‌ و کروبی صلاحیت‌ حضور در انتخابات را ندارند
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که موسوی و کروبی صلاحیت‌شان در انتخابات آینده تایید می‌شود یا خیر، اظهار داشت: صلاحیت کاندیداها هیچ ربطی به مجرم یا غیر مجرم بودن آنها ندارد و قرار نیست کسی که تایید صلاحیت می‌شود الزاماً محکومیت قضایی نداشته باشد.

وی گفت: هر کس را که مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند که صلاحیت حضور در انتخابات آینده را دارند مورد تایید قرار می‌گیرند و الزامی به پرونده قضایی داشتن یا نداشتن ندارد.

این مسئول بیان داشت: موسوی و کروبی افرادی هستند که نسبت به نظام و ملت ظلم کرده و مرتکب خلاف شدند و چنانچه از کرده خود توبه نکنند و جبران مافات نکنند قطعاً صلاحیت حضور در انتخابات و کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارند.

*مرخصی جوانفکر ربطی به اهل رسانه بودن او ندارد

این مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا جوانفکر به خاطر قانون مطبوعات به مرخصی رفته است گفت: مرخصی محکومان بستگی به شغل و حرفه آنها ندارد که بخواهیم آن را به کار مطبوعاتی و غیر مطبوعاتی ربط دهیم.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: بر‌اساس قانونی که سازمان زندان‌ها برای اجرای آن مصمم است مرخصی به زندانیان داده می‌شود، که این بستگی به شرایط افراد و نحوه حضور آنها در زندان و تعامل با ضابطان قضایی و انتظامی است که مطابق این ضوابط مرخصی آنها تایید و یا رد خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای به فارس ابراز داشت: این روابط را سازمان زندان‌ها مشخص کرده و بر همین اساس زندانیان به مرخصی می‌روند که البته در این بین نوع جرم و سابقه کیفری افراد زندانی نیز بی‌تاثیر نیست.

وی در خصوص دزدیده شدن طرح اختراعی و ابتکاری برخی از مخترعان و مبتکران نیز گفت: باید این موضوع در مراجع قضایی به اثبات برسد چرا که گاهی فرد ادعا کننده نمی‌تواند ادعای مطرح شده را اثبات کند که در این زمینه در صدور رای قطعاً دیدگاه‌ها متفاوت خواهد بود اما اگر فرد با دلیل و مدرک متقن سخن از سرقت طرح ابتکاری و اختراعی بزند قطعاً قابل رسیدگی در مراجع قضایی است.

واکنش به برخی شایعات درباره پرونده مهدی هاشمی

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: شایعاتی که اخیراً در مورد پرونده مهدی هاشمی مطرح شده است صحت ندارد چرا که هنوز دادگاهی تشکیل نشده و محاکمه‌ای صورت نگرفته است که قاضی حکمی را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌‌توان هیچ اظهار نظری را در این زمینه انجام داد و باید منتظر ماند و نتیجه جلسات دادگاه را مشاهده کرد و سپس در این زمینه بحث کرد.

مرخصی مشروط فائزه هاشمی و جوانفکر صحت ندارد

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سئوال که آیا فائزه هاشمی و جوانفکر به مرخصی مشروط رفته‌اند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا که هیچ گونه مرخصی مشروط برای این دو نفر صادر نشده است.

این مسئول آزادی شهرام جزایری را نیز تکذیب کرد و ابراز داشت: هیچ مرجع قضایی نسبت به آزادی شهرام جزایری حکمی نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رازقی
رونوشت: آقای عسکراولادی
توبه گرگ مرگه
منظوری
مردم ما بابصیرتند حتی اگر موسوی و کروبی بیایند و حتی تایید هم شوند کل تعداد آرایشان برابر با تعداد ارازلی است که در روز عاشورا خیمه سیدالشهدا را آتش زدند، نه بیشتر.
اصلا این دو فتنه گر اینقدر مهم نیستند که درباره شان سخن بگوییم
شما بهتر نيست به جاي اظهار نظر درباره نظر مردم يكم املا تمرين كني تا نوشتن اراذل رو ياد بگيري.