شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳۰

ولايتمداري سيدعلي در دفاع از کتاب سید حسن/ اشتباه مجری در خطاب کردن وی

يکشنبه ۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۳۵
کد مطلب: 173055
مواضع ولايتمدارانه و قاطعانه سيدعلي خميني آنچنان حاضران را به وجد آورد كه مجري برنامه پس از پايان اين سخنراني به جاي اينكه ايشان را سيدعلي خميني خطاب كند او را سيدعلي خامنه اي ناميد و گفت: از برادر عزيزمان حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي خامنه اي! تشكر مي كنيم... كه البته مجري فوراً سخن خود را اصلاح و علت اين اشتباه لفظي را ذوق زدگي از شيوه كلام نوه امام(ره) خواند.

به گزارش جهان ايرج نظافتي امروز در کیهان نوشت: روز سه شنبه هفته گذشته يكي از دوستان و هم كلاسي هاي سابق ما در دانشگاه كه در جهاد دانشگاهي تهران داراي پست مديريت است تماس گرفت و گفت: امروز بعد ازظهر در سالن خانه كتاب تهران كتاب هاي منتخب فصل را از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي مي كنند، اگر توانستي حتماً بيا.

عصر همان روز به مراسم مذكور رفتم كه جمعيت قابل ملاحظه اي آنجا حضور داشتند و اصحاب رسانه نيز از طيف هاي مختلف در حال تهيه عكس و خبر و مصاحبه بودند.
يكي از كتاب هاي منتخب «فرهنگ جامع فرق اسلامي» بود كه مؤلف و گردآورنده اش حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني نوه حضرت امام(ره) بود.

مجري برنامه از آقاي دعايي سرپرست مؤسسه اطلاعات تقاضا كرد تا به جايگاه بيايد و به عنوان ناشر اين اثر درباره كتاب فوق سخن بگويد.
آقاي دعايي پشت تريبون رفت و گفت: آقاي سيدحسن خميني به علت مشغله كاري نتوانستند امروز در اين جمع حضور داشته باشند و به همين علت برادر كوچكتر خود آقاي سيدعلي خميني را فرستاده اند تا درباره كتاب فوق توضيح دهند.
و سپس آقاي دعايي از سيدعلي خميني خواست تا به جايگاه بيايد و از كتاب تاليفي برادرش دفاع كند.
حاضران در سالن كه تقريباً قريب به اتفاق آنها مثل بنده تاكنون در جايي پاي سخنراني سيدعلي خميني ننشسته بودند و با لحن كلام و مواضع سياسي و ديدگاه هاي اجتماعي او آشنا نبودند، مشتاق شنيدن سخنان نوه امام راحل بودند، به گونه اي كه در هنگام قرار گرفتن سيدعلي خميني پشت تريبون، سكوت مطلق برسالن حكمفرما شد... همه منتظر بودند تا ببينند موضع سيدعلي خميني چيست؟ از چه زاويه اي به اين كتاب خواهد پرداخت و اصلاً مي خواهد چه بگويد؟

سيدعلي خميني سخن خود را به نام خدا و خواندن قرائت فاتحه اي براي شادي روح حضرت امام(ره) آغاز كرد و سپس به تحليل كتاب برادر پرداخت كه لحن كلام نافذ و قوي او و اشاره هاي زيركانه و هوشيارانه و البته محتاطانه او به جريان هاي فتنه گر و اختلاف افكن كه هميشه در طول تاريخ اسلام باعث ايجاد دو دستگي و چند دستگي در ميان مسلمانان شده اند همه را مات و مبهوت كرد. شيوه كلام و استدلال سيدعلي خميني در توضيح و تفهيم مسايل بسيار قوي و كلامي نافذ و تأثيرگذار داشت.

مواضع ولايتمدارانه و قاطعانه سيدعلي خميني آنچنان حاضران را به وجد آورد كه مجري برنامه پس از پايان اين سخنراني به جاي اينكه ايشان را سيدعلي خميني خطاب كند او را سيدعلي خامنه اي ناميد و گفت: از برادر عزيزمان حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي خامنه اي! تشكر مي كنيم... كه البته مجري فوراً سخن خود را اصلاح و علت اين اشتباه لفظي را ذوق زدگي از شيوه كلام نوه امام(ره) خواند.
متأسفانه اصل سخنان و تحليل ايشان به طور كامل در خبرگزاري هاي رسمي و روزنامه ها كار نشد و حتي برخي از سايت هاي خبري كه رابطه اي مشخص با سران فتنه ۸۸ دارند فقط آن بخش از سخنان سيدعلي خميني را كه درباره كتاب فوق الذكر بود، درج كردند و تحليل مفصل و مستند ايشان درباره نقش عوامل بيگانه داخلي و خارجي در هدايت فتنه ها و گرفتار شدن فتنه گران در توهم را سانسور كرده و بعضاً به جاي كلمه فتنه گران از كلمه اختلاف افكنان استفاده نمودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب شما كم كاري ديگران را جبران كنيد و اصل ماجرا و سخنان ايشان را بيان كنيد
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا بايد اصطلاح «فتنه گر» را براي جريان انحرافي به کار ببريم و شايد منظور ايشان همانها بوده اند!
Iran, Islamic Republic of
خواص با بصیرت همینه.
Iran, Islamic Republic of
اين «مواضع ولايتمدارانه و قاطعانه» را از كجاي متن سخنان سيدعلي خميني درآورده‌ايد؟
خواهش مي‌كنم درخصوص ايشان بزرگنمايي و قديس‌سازي نكنيد.
آنچه معلوم است اين است كه ايشان با فتنه‌گران نشست و برخاست‌هايي داشته است، از سوي ديگر شايعه شد كه در مراسم سالگرد نه‌دي ديده شده كه اين امر با تكذيب خود وي همراه شد. بنابر اين با يقين ما درخصوص وجود نشست و برخاست وي با فتنه‌گران و شك حضورش در مراسم 9دي و به‌طور كلي اعلام برائت از فتنه‌گران، ما بايد طبق اصول عمليه، به آنچه يقين داريم استصحاب كنيم.
خواهش مي‌كنم فريب ظواهر را نخوريد، خوش‌بيان هست، نوه امام (ره) هست، داماد داماد آيت‌الله سيستاني هست، اما دليلي نمي‌شود كه درمورد وي بزرگنمايي كنيم و اينگونه او را ولايتي نشان بدهيم.
براستي آيا اگر او در فتنه 88 كه آقا سكوت را بر خواص حرام كرده بودند يك خط عليه فتنه‌گران و در دفاع از ولايت‌فقيه سخن مي‌گفت، فتنه‌گران اينگونه مي‌توانستند از بيت امام (ره) استفاده ابزاري كنند؟!
طبق فرمايش مولايمان امام خامنه‌اي، ملاك ما براي موضع‌گيري درخصوص افراد، عملكرد آنان در فتنه 88 است، نه حتي يك حضور نيم‌بند در سالگرد 9دي......
Iran, Islamic Republic of
شما نشست و برخاست ايشان با فتنه گران را از كجا استصحاب كرديد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تا زماني كه اطلاعات كافي از شخصي نداريم نميتوانيم درباره ايشان قضاوت كنيم ، بهتر است كمي صبر كنيم تا چهره ايشان بيشتر روشن شود تا بعدا در تكلف نيافتيم. (البته ايشان سعي ميكنند زياد در سياست دخالت نكنند)

1. ايشان استاد حوزه علميه قم هستند و اتفاقا در مدرسه ما تدريس ميكنند و خيلي هم با طلاب خوش اخلاق هستند.
2. ايشان غالبا در مواردي كه سيد حسن خميني مشغله دارند به عنوان جانشين حضور پيدا ميكنند
3. در راهپيمايي 9 دي سايت مشرق نوشت كه اين شخص در راهپيمايي حضور داشته كه سايت هاي جماران و سايت ها و شبكه هاي ضد انقلاب با دستپاچگي اين حضور را انكار كردند ، سپس خود ايشون در مصاحبه هايي اين حضور را تكذيب كردند. در مدرسه خود ما تعدادي از طلاب و اساتيد از ايشان سؤال كردند و ايشان گفتند كه حضور نداشته است. ( البته باز هم نميتوان گفت ايشان در راهپيمايي نبوده اند ، ايشان يا واقعا نبوده اند ويا بوده اند و براي اينكه اين تصور پيدا شود كه ايشون در سياست دخالت ندارند تكذيب كرده است و يا اينكه بوده اند و براي اينكه ضد انقلاب ها از او ناراحت نشوند تكذيب كرده است يا با اصرار سيد حسن تكذيب كرده است ، به هر حال فضا درباره اين حضور غبار آلود است)
4. ايشان به همراه سيد حسن در عروسي پسر قدرت الله عليخانی در كنار تعدادي از فتنه گران حضور داشته است كه البته تكذيب نشد. ( به گفته سايت ها )

بايد منتظر ماند تا بيشتر مواضع ايشان روشن شود. فعلا نه ميتوان گفت ايشان با فتنه گران موافق است و نه ميتوان گفت كه ولايي و مخالف با فتنه گران است.
احتمال اينكه ايشان از جمله مهره هاي سفيد خاتمي باشد هم وجود دارد.

و شايد هم ايشان واقعا علاقه اي به سياست ندارند و يا به توصيه امام (ره) يا آيت الله سيستاني وارد سياست نمي شوند تا ساحت بيت امام (ره) با رفتارهای ناپخته در سیاست لكه دارتر نشود.
Iran, Islamic Republic of
با این مشغله کاری چطور توانست این کتاب را بنویسد؟
Iran, Islamic Republic of
اگر راست می گوید چرا در مورد همنشینی سیدحسن با سران فتنه چیزی نمی گوید؟
بنظرمن هم ايشان ازخانواده شان تافته جدابافته اي نيستند و نخواهند بود مواضعشان محافظه كارنه است ظاهراً
Iran, Islamic Republic of
خطاب به آن برادري كه مي‌گويد «شما نشست و برخاست ايشان با فتنه گران را از كجا استصحاب كرديد؟؟؟»
عزيزم اين را استصحاب نكرديم، بلكه با چشم خود ديديم كه او با فتنه‌گران نشست و برخاست مي‌كند حتي عكس آن اخبار هم‌اكنون در سايت‌ها موجود است.
ما متاسفانه بايد همراهي او با فتنه‌گران را استصحاب كنيم چراكه دليلي براي جدايي وي از فتنه‌گران نداريم. چون ايشان تا به‌حال يك‌بار هم از فتنه‌گران اعلام برائت نكرده است...
Iran, Islamic Republic of
ولایتمداری یعنی مرحوم حاج سید احمد خمینی که مثل عمار پشت سر رهبرش خامنه ای ایستاد و در سال 88 اگر زنده بود منافقانی چون موسوی و خاتمی را رسوا میکرد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر بیت معظم امام خمینی عزیز
Iran, Islamic Republic of
انشاا... ایشان بنابه توصیه ایت ا... سیستانی پشت سر رهبری عزیز حرکت خواهد کرد وبا اینکار رضایت امام (ره) را بدست خواهد اورد
Iran, Islamic Republic of
بعضي از منحرفين و هوادارانشان چگونه نوه امام را ميكوبند و به اصالت ايشان شك دارند روزي خواهد رسيد كه واقعيتها روشن خواهد شد و گناه تهمت به سلاله امام (ره) بر گردن منحرفين خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
درود بر رهبري سلام بر سيد علي خميني
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر منحرف مرگ بر فتنه گر
درود بر سيد حسن خميني
Iran, Islamic Republic of
بدون دلیل نبودکه امام راحل این نوه اشان را از سایرنوه هایشان بیشتردوست داشت وبا او انیس بود
برادران دیگر از او یاد بگیرند
Iran, Islamic Republic of
خدا عمرش بده
Iran, Islamic Republic of
یک کم به سید حسن هم یاد بده
خدارو شکر که تو دیگه مثل پسر عموت و داداشات نیستی
حداقل مقداری از صحبت های ولایتمدارانه ایشون رو نقل می کردید تا آدم یه مقدار مطمئن بشه
Iran, Islamic Republic of
برای معرفی باید گفته میشد برادر بزر گوارسید حسن خمینی
آيــــا نويسندگان چيزي از «رحيمي» پاداش گرفتند كه ساكتنــد؟
من از خودم چيزي نمي گويم. امضاي «رحيمي» را با عنوان «دكتر»!! توي سايت ديدم كه از تعجب وا رفتم. مگه دكتراش جعلي نيست؟

درسته همه بايد از ذات حق تعالي بترسيم
اما آيا رسيدگي به اتهامات و تخلفات رحيمي مثل مابقي شهروندان انجام ميشه يا ايشون براي خودش يه حصار و حفاظ امنيتي داره؟!؟!؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه رب الشهداء و الصدیقین
اگر ما در بلاد کفر یا در یک سرزمینی که کمتر در آن مسلمان و مسلمانی و مسجد وجود دارد یا حتی در همین کشور جمهوری اسلامی عزیزمان نماز که یکی از واجبات است بخوانیم ، جای کف و سوت و هورا کشیدن دارد؟
دفاع از حریم حق ولایت فریضه است و نه ادای نوعی لطف در حق اسلام و مسلمین!
همه باید از خدا پروا داشته باشیم و تنها به او و کسانی که او تعیین کرده تمسک جوییم
هوشیار باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه تخم مرغها را در يك سبد نمي گذارند! قانون همه يا هيچ تاريخ مصرفش گذشته ، بايد در يك خانواده تعدد موضعگيري وجود داشته باشد تا هركدام موضعي كه به قدرت رسيد به سود خانواده باشد
Iran, Islamic Republic of
تعجب مي كنم چرا بي اطلاع مي خواهيد سيدعلي خميني را ولايتمدار معرفي كنيد هر از چند گاهي از ولايتمداري ايشان در سايتتان مي نويسيد ايشان همان افكار برادرانش سيدحسن و سيدياسر را دارند.
یکی از مشکلات انقلاب ما همین خط کش گذاشتن های سلیقه ایی و بعضا قدرتمدارانه است.
ایشان فقط نوه امام است همین
چرا تلاش می کنید با خط کش گذاشتن های بی مورد و بعضا بی خودی افراد را به خود وصل و یا جدا کنید
بحث سخنرانی ایشان هم بماند برای زمانی که شما تمام سخنان ایشان را منعکس کنید تا خود مردم قضاوت کنند نه این که خودتان ببرید و خودتان هم بدوزید
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید حسن بابصیرت
Iran, Islamic Republic of
سید علی نوه مورد علاقه امام دوست داریم پیرو رهبر
Iran, Islamic Republic of
هر که ولایتمدار باشد روی چشم مردم جا دارد