پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

دستور جدید خورویی وزیر صنعت

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 393655
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو از طرح جدید دولت برای ساماندهی واردات خودرو و جلوگیری از ورود خودروهای بی‌کیفیت خارجی به بازار ایران خبر داد و گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح مدیریت واردات خودرو در حال تدوین است که امیدواریم در ماه آینده به تصویب برسد.
به گزارش جهان، ساسان قربانی در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات طرح مدیریت واردات خودرو، گفت: تا به حال هر خودرویی تنها با محدودیت حجم موتور و به هر شکل وارد کشور شده که بر این اساس وزارت صنعت معدن و تجارت با دستور وزیر، کمیته‌های تخصصی برای تدوین طرح مدیریت واردات خودرو را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو افزود: پس از تصویب نهایی طرح مدیریت واردات خودرو براساس چارچوب‌های معین خودرو وارد کشور خواهد شد و هم اکنون تیمی به شکل سازمان یافته در حال تدوین طرحی است که براساس آن، مشخص شود چه خودرویی با چه ویژگی‌هایی باید به بازار ایران ورود یابد.

وی تصریح کرد: در گذشته برخی از خودروهایی که وارد کشور می شدند، از کیفیت لازم برخوردار نبودند و بنابراین از این پس در قالب طرح مدیریت واردات خودرو از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه طرح مدیریت واردات خودرو در ماه آینده برای تصویب در شورای سیاست‌گذاری خودرو مطرح خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیریت واردات خودرو به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که به تولید داخل صدمه وارد نکند و هر خودروی خارجی نتواند وارد کشور شود بلکه واردات خودروهایی مجاز باشد که خدمات پس از فروش داشته، از کیفیت لازم بهره مند باشد، حجم موتور آن مطابق با دستورالعمل‌های دولت بوده و در نهایت استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت را نیز رعایت کند.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: این کار سیستمی برای اولین بار در کشور و آن هم برای مدیریت واردات خودرو که همواره یک بحث جنجال برانگیز بوده، در حال تدوین است و پس از تصویب در شورا، آن بخش‌هایی که نیازمند به ابلاغیه وزارت صنعت و یا مصوبه دولت باشد، به مراجع تصمیم گیری ارسال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگرخودرو نان شب است . ارزي كه با سختي وبا خون دل مردم بدست مايد به عده اي مفت خورداده شود تا جيب خودرا پرازپول كنند .خجالت دارد مردم براي نان خالي مشگل دارند وعده اي دنبال فربه كردن خودميباشند .پس كي مسئولين ازخواب بيدار ميشوند .اين مملكت متعلق به پابرهنه هاست يا يك عده مستكبر وزالو كه كارشان مكيدن خون مردم است .لابد ميخواهند ريشه مستضعف را بخشكانند .ازطريق ريشه زدن نه ازبرطرف كردن فقر.