پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

شباهت اژدر جدید ایران با اژدرهای ناتو

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 393358
رییس سازمان جهاد خودکفایی نداجا با اشاره به تست اخیر اژدر جدید نیروی دریایی ارتش گفت: مشابه این اژدر در کشورهای عضو ناتو استفاده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر دریادار علی غلامزاده رییس سازمان جهاد خودکفایی نداجا در حاشیه رونمایی از ۳ سامانه جدید این نیرو، با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به تست اخیر اژدر جدید نیروی دریایی ارتش گفت: این اژدر در رزمایش آینده از بالگرد و شناورهای سطحی شلیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشابه این اژدر در کشورهای عضو ناتو استفاه می‌شود، از رونمایی آن طی روزهای آینده خبر داد.

رییس سازمان جهاد خودکفایی نداجا گفت: این اژدر با بُرد مناسب و سرجنگی خوب، دست بلند ما در دریاها خواهد بود

غلامزاده در ادامه تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش به لحاظ فنی، توان ساخت ناوهواپیمابر و یا هر شناور دیگری را در صورت دستور سلسله مراتب دارد.

وی یادآور شد: نیروی دریایی زمانبندی خود را در زمینه ساخت شناورها با ساخت شناورهای کلاس پیکان و موج نشان داده که برخی از آنها ساخته شده و برخی نیز در حال انجام است.

غلامزاده در خصوص زیرسطحی‌ها نیز گفت: ما امروز در زمینه ساخت زیردریایی های سبک خودکفاییم، تعیرات اساسی زیردریایی های فوق سنگین را خودمان انجام می دهیم و در حوزه نیمه سنگین نیز شاهد ساخت زیردریایی فاتح هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *