جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

باهوش‌ها رژیم نمی‌گیرند!

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 424858
جدیـــــدترین تحقیقات در کتابی با عنوان،باهوش‌ها رژیم نمی‌گیرند، با دستورالعمل‌های نوینی برای کمک به کاهش وزن منتشر شد.
به گزارش جهان، دکترشارلوت مرکی، متخصص تغذیه در مقدمه این کتاب توضیح داد که چگونه دستاوردهای جدید علمی، به کمک مبتلایان به اضافه وزن می‌آید تا با بدون عارضه ترین روش‌ها، وزن خود را کاهش دهند. این متخصص معتقد است، نتیجه ۰۲ سال تحقیق بر شیوه زنــــدگی و روش هایی که مبتلایان به چاقی برای کاهش وزن از آن استفاده می‌کنند، مرا به این نتیجه رساند که تنها با تغییر دیدگاه و عادات ذهنی می‌توان به الگویی پایدار و ثابت از وزن سالم و شاخص‌های ایده آل وزنی رسید.

دکتر مرکی ادامه می‌دهد، تجربه و تحقیقات ثابت کرده است تا زمانی که عادت‌های درست و منظم در زندگی شکل نگیرد و تغییرات عمده در ذهن ایجاد نشود، هیچ یک از روش‌های لاغری مانند جراحی، رژیم‌های سخت و حتی ورزش هم کار آمد نبوده و بازگشت دوباره وزن را در آینده به دنبال خواهد داشت.

روان درمان گران معتقدند، توصیه‌های لاغری با توجه به سبک زندگی، تفاوت‌های فردی و حتی فیزیولوژی بدن افراد، متفاوت خواهد بود و می‌توان گفت، به تعداد هر متقاضی لاغری، یک روش منحصر به فرد کاهش وزن وجود دارد. بنابراین نمی‌توان یک نسخه مشخص را برای مبتلایان به چاقی تجویز کرد و برای صادر کردن دستورات مفید کاهش وزن نیاز به بررسی سبک زندگی و عادت‌های فردی و ساختارهای متابولیکی بدن است.

دکتر مرکی در کتاب باهوش‌ها رژیم نمی‌گیرند، می‌نویسد، عادت‌های روزانه افراد، وزن آنها را می‌سازد، در واقع می‌توان تنها با مطالعه سبک زندگی یک فرد وزنش را حدس زد، بنابراین نخستین گام برای کاهش وزن، گذر از عادت‌های ناسالم به سوی شیوه‌های رفتاری سالم است. این محقق ادامه می‌دهد، کافی است یک هفته بر رفتارهای تان تمرکز کنید، عادت‌های نادرست خود را شناسایی و در مسیر حذف آنها قدم بردارید. این مهم ترین گامی است که شما را به داشتن وزنی ایده آل نزدیک می‌کند. بسیاری از عادت‌ها در طول سال‌های طولانی در افراد شکل گرفته و با وجود بیمار بودن آنها ، تبدیل به تفکراتی دوست داشتنی و خوشایند شده است.

مرکی توصیه می‌کند، بهترین پیشنهاد من به افرادی که خواهان وزن ایده آل هستند این است که به جای شمارش کالری‌ها بر سیگنال‌های گرسنگی و سیری ذهن شان تمر کز کنند. او می‌گوید، بسیاری از کالری‌ها بدون نیاز بدن و احساس گرسنگی به چربی تبدیل می‌شوند. بنابراین بهترین راهکار برای پیشگیری از چاق شدن ، تمرکز بر احساس گرسنگی و نخوردن غذا در وقت سیری است.

یک توصیه دیگر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است اگر بتوانید از خودرو شخصی تان دل بکنید، مطمئن باشید در آینده نزدیک به وزن دلخواهتان خواهید رسید. آمارها نشان می‌دهند، نسل امروز به مدت دو ساعت و سی دقیقه کمتر از پدر و مادرهای شان پیاده روی می‌کنند.
همچنین با کوچک کردن بشقاب‌ها، قرار دادن سبد میوه به جای ظرف شکلات و بیسکوئیت روی میز آشپزخانه، تزئین میز ناهار یا شام با کاسه‌های کوچک انواع سبزی‌ و ماست و پارک کردن خودرو چند کیلومتر دور از محل کار از عادت هایی است که سبک زندگی شما را به سوی داشتن وزنی ایده آل تغییر می‌دهد.

فراموش نکنید نباید از ورزش به عنوان هدفی برای کاهش وزن استفاده کرد، انجام تمرین‌های ورزشی بدن را سالم نگه می‌دارد اما بهترین راه برای کاهش وزن، تغییر سبک زندگی و پیروی از عادت‌های سالم و در نتیجه تغییر دیدگاه است.

منبع: شفاآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *