جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نظر پروین درباره بازی ایران و لبنان

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 291388
علی پروین گفت: درست است در آخرین دیدار با ۵ گل لبنانی‌ها را بدرقه کردیم اما اگر ساده بگیریم باز هم همه چیز به اما و اگر کشیده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بازی خوب تیم ملی کشورمان مقابل قطر باعث شد تا بسیاری از کارشناسان عملکرد ملی‌پوشان را مورد تائید قرار دهند. علی پروین هم یکی از همین نفرات است که معتقد است تیم ملی بازی خوبی انجام داد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس صحبت های زیر را مطرح کرده است:

آقای پروین پس از انتخاب سرمربی پرسپولیس خبری از شما نیست؟!

نمی‌دانستم دلتان این قدر زود برای ما تنگ می‌شود. ما هستیم در کنار و گوشه‌ها و زیر این سقف زندگی می‌کنیم. خوشبختانه هر طوری در توان‌مان هست به تیم محبوب‌مان کمک می‌کنیم و کاری به حواشی و چیزهایی که می‌نویسند هم نداریم.

چرا؟

این طوری بهتر است. خدا را شکر این هفته فوتبال ما روز خوبی داشت و از این بابت خیلی خوشحالم. بالاخره رنگ و بویی از آن فوتبال همیشگی ایران باز هم در بازی با قطر دیده شده است. باور کنید خیلی خوشحال شدم.

یعنی آنقدر پیروزی برابر قطر برای ما شیرین است که این همه خوشحالید؟

همیشه گفتم فوتبال ایران یک سروگردن از این عرب‌ها بالاتر است. درست است ما شاید باید این عرب‌ها را با چند اختلاف شکست دهیم اما آنها هم با برنامه ریزی رو به جلو می‌روند. واقعا برای ۲۴ ساعت دیگر خودشان برنامه دارند اما ما چی؟

بازی با قطر را چگونه دیدید؟

به نظر من بچه‌ها خیلی خوب کار کردند و فوتبال منطقی را در زمین حریف ارائه دادند. احساسی نشدند و از همه مهمتر با نظم و انضباط و فوتبالی روان و با برنامه بازی کردیم.

پس از بازی تیم ملی راضی بودید؟

بله ما با حساب و کتاب بازی کردیم. نظم تیمی داشتیم و بی‌محابا حمله نکردیم. باور کنید که در این چند وقت چنین بازی خوب و با برنامه از تیم ملی ندیده بودم و نتیجه‌اش هم یک پیروزی شیرین بود. البته اگر دقت می‌کردیم گل دوم و سوم را می‌توانستیم بزنیم. فراموش نکنید قطر هیچ چیزی برای از دست دادن نداشت و به همین دلیل همین موضوع باعث شده بود که آنها بی‌محابا حمله و خطرناک‌تر شوند. البته بچه‌ها خوب و بسیار باتمرکز به موقع جواب آنها را دادند و پیروزی خیلی شیرینی بود آن هم در این شرایط حساس.

خیلی‌ها می‌گویند با این پیروزی به جام جهانی رفتیم. نظر شما چیست؟

ما باید بدانیم فوتبال ۹۰ دقیقه است و جنگ در رقابت‌های گروهی ۹۰ دقیقه است. پس نباید دچار غرور زیاد شویم تا خدای ناکرده به زمین بخوریم. اگر لبنان را دست کم بگیریم همان آش و کاسه قبلی پیش می‌آید. پس باید فکر کنیم که با یک تیم بالای جدول بازی می‌کنیم.

اما ۵ گل به لبنان در آخرین بازی زدیم؟

بله درست است اما اگر ساده بازی کنیم مطمئن باشید آنها مثل بازی در کشور خودشان برای ما خطرساز می‌شوند. البته خدا را شکر آنقدر بچه‌های باتعصب و باتجربه داریم که سرد و گرم فوتبال را چشیده‌اند که دچار مشکل نمی‌شویم. مخصوصا در خط هافبک که خدایی در بازی با قطر جنگیدند و خیلی حرفه‌ای بازی کردند. واقعا لذت بردم.

رمز موفقیت در دیدار برابر لبنان چیست؟

اول این تیم را زیاد نباید بزرگ کنیم. فقط بچه‌ها باید حتی بهتر از بازی با قطر باشند. در ۲۰ دقیقه اول گل بزنیم حریف در ورزشگاه آزادی وحشت به تنش می افتد و زمین گیر می‌شوند. البته تفاضل گل هم برای ما خیلی مهم است ولی باید با برنامه و با تمرکز باشیم که خدای ناکرده غافلگیر نشویم.

پیروزی دور از دسترس نیست؟

انشاءالله این اتفاق می‌افتد اما فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. به امید خدا اگر ببریم شانس زیادی برای حضور مستقیم به جام جهانی داریم. البته برد مقابل قطر روح تازه‌ای را به بچه‌ها بخشید و به نظرم شانس دوباره به تیم ما برگشت. حالا هم که اینقدر زحمت و سختی بچه‌ها کشیدند این دو بازی را هم باید از جان مایه بگذارند و خدا بخواهد آن طرف هم کمی همه چیز به نفع ما می‌شود.

منظورتان کدام طرف است؟

بالاخره تیم‌های هم گروه ما بازی‌های دیگری هم دارند. انشاءالله اگر کره و ازبکستان مساوی کنند این بار شانس به نفع ما می‌شود. چه اشکالی دارد ولی در دیدار با لبنان و کره کار ما خیلی سخت است اما اگر لبنان را ببریم به نظر من در سئول این بچه‌ها می‌توانند خودشان را دوباره به فوتبال آسیا دیکته کنند.

از هواداران حرفی نزدید؟

باید از همه تشکر کنم که تیم ملی را حمایت کردند. اگر همیشه همه با هم باشیم هیچ چیز جلودار تیم ما نیست. خودم هم می‌خواستم در آخرین تمرین تیم ملی ایران قبل از سفر به امارات به اردو بروم اما کاری برایم پیش آمد و نشد. ولی خیلی خوشحالم که همه به تیم ملی روحیه دادند. همچنین باید اعلام کنم که هواداران نیاز به دعوت ندارند. آنها همیشه پشت و یار تیم بوده‌اند و انشاءالله روز سه‌شنبه هم با حضور در ورزشگاه آزادی از تیم ملی خودشان برای رفتن به جام جهانی حمایت می‌کنند. الان وقت حمایت است و کوچک و بزرگ باید بیایند تا ورزشگاه آزادی را برای لبنانی‌ها شبیه جهنم کنیم که انشاءالله این اتفاق می‌افتد. من باز هم می‌گویم ما یک سر وگردن از این عرب‌ها بالاتر هستیم و انشاءالله بچه‌ها با یک فوتبال خوب و با نظم تاکتیکی به سه امتیاز می‌رسند. واقعا حیف بود که تیم ما به جام جهانی نرود. حتی فکر کردن به آن آدم را آزار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *