پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۵

آغاز واردات خودروهای کم‌مصرف بدون تعرفه

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 371785
مدیرکل دفتر واردات و صادرات وزارت صنعت از کاهش تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و هیبریدی خبرداد و گفت : سود بازرگانی واردات این خودروها صفر است و به عبارت دیگر، این خودروها معاف از پرداخت سود بازرگانی در واردات هستند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، سیدعباس حسینی، مدیرکل دفتر واردات و صادرات وزارت صنعت تصریح کرد : هم اکنون نمایندگی های مجاز واردات خودرو در کشور اقدام به واردات خودروهای کم مصرف کرده اند و به زودی این خودروها در خیابان‌ها تردد خواهند کرد، ضمن اینکه مذاکره واردکنندگان رسمی با نمایندگان کمپانی‌های تولیدکننده مطرح دنیا برای واردات این نوع خودرو در حال انجام است.

به گفته حسینی، انتظار دولت این است که بعد از صفر شدن سود بازرگانی واردات این خودروها، واردات خودورهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست به کشور بیشتر شود و نمایندگی‌های مدل‌های موجود ابراز تمایل بسیاری به واردات این خودروها داشته اند.

خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها یک موتور احتراق داخلی (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
این صحیح و به جا است…..
امان از طاغوت
Italy
بسیار عالی.
France
این خودروها مناسب شهر طراحی می شوند و سلیقه مصرف کننده ایرانی که تمایل به مسافرت با ماشین شخصی دارد را ارضا نمی کنند. آیا قیمت این خودروها به گونه ای هست که بتوان یک خودروی مسافرتی نیز در کنار آن تهیه کرد؟
تمام خودروهای تولید اروپا نسبت به پراید کم مصرفند
منتظر
البته تا ببينيم منافع دلالان پوست كلفت از خدا بي خبر چگونه تعريف و تأمين مي گردد؟!!!