جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آغاز جلسه محاکمه ضارب شهید خلیلی

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 381586
جلسه محاکمه عامل شهادت علی خلیلی دقایقی پیش در دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.
به گزارش جهان، جلسه محاکمه عامل شهادت علی خلیلی طلبه ناهی از منکر، از دقایقی پیش در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

اولین جلسه رسیدگی به این پرونده روز ۱۲ خرداد امسال برگزار شد که قاضی اصغرزاده رئیس این شعبه برای انجام برخی استعلام‌های جدید از پزشکی قانونی، رسیدگی به پرونده را به زمان دیگری موکول کرد.

صفری وکیل خانواده شهید خلیلی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه محاکمه ضارب شهید خلیلی در ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) اظهار داشت: این جلسه که دومین جلسه محاکمه ضارب شهید خلیلی پس از شهادت ایشان است دوشنبه ساعت ۱۰ صبح به‌صورت علنی در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.

وی در خصوص روند پیگیری قضایی این پرونده گفت: در جلسه اولیه این پرونده وکلای متهم نسبت به گزارش پزشکی قانونی در خصوص علت تامه مرگ شهید خلیلی شبهاتی را وارد کردند و مدعی بودند که شهادت وی بر اثر سفر عتبات عالیات و بر اساس آلودگی ناشی از این سفر اتفاق افتاده و به گزارش پزشکی قانونی معترض بودند ولی بر اساس کمیسیون پزشکی قانونی و نظر اعضای این کمیسیون مشخص شد که شهید خلیلی بر اثر ضربه متهم به شهادت رسیده است.

دکتر صفری در ادامه در پاسخ به این سؤال که روند نهایی این پرونده به چه حکمی منجر خواهد شد، گفت: در مجموع دادگاه درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کند و جامعه مذهبی و عموم مردم از دادگاه صالحه این انتظار را دارند که با قصاص متهم ضارب شهید خلیلی درس عبرتی برای جامعه به وجود آید.

وی ادامه داد: خواسته عمومی آن است که این پرونده هرچه سریع‌تر رسیدگی و حکم قصاص برای این متهم جاری شود و خانواده نیز بر قصاص وی مصرّ هستند چرا که به نظر می‌رسد ضارب شهید خلیلی در خصوص اتهام خود جری بوده و با حمله به خانواده وی در صدد دفاع از خود است و به هیچ وجه از کرده خود پشیمان نیست.

به گزارش تسنیم، شهید علی خلیلی ۲ سال پیش در جریان امر به معروف و نهی از منکر توسط متهم این پرونده مورد هجوم قرار گرفت و با ضربه چاقویی که به گردن وی وارد شد حنجره و مری این شهید آسیب دید که منجر به عمل پیوند حنجره و مری شد و در اوایل فروردین امسال پس از تحمل ۲ سال درد و رنج به شهادت رسید.

همچنین ضارب شهید خلیلی پس از شهادت وی متواری و در شانزدهم فروردین‌ توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تا همین الان هم زیادی طول کشیده نباید اینقدر رسیدگی به چنین پرونده ای رو که مطالبه عمومیه طول بدن