پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

روابط دیپلماتیک کوبا و آمریکا رسما آغاز شد

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 431184
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد واشنگتن موافقت کرده است که در اقدامی تاریخی روابط دیپلماتیک خود را با کوبا بار دیگر آغاز کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، باراک اوباما در بیانیه ای که در کنفرانس خبری کاخ سفید قرائت کرد، گفت: این اقدام تاریخی گامی به جلو در تلاش های ما برای عادی سازی روابط با دولت و مردم کوباست و فصلی نو را در روابط ما با همسایگانمان در قاره آمریکا رقم خواهد زد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با بیان این اقدام به آمریکا اجازه نفوذ بیشتر در دشمن سابق خود را می دهد و همزمان از کنگره این کشور خواست تا تحریم های کوبا را لغو کند. وی در عین حال اعلام کرد واشنگتن همچنان به اختلاف دیدگاه های خود درباره حقوق بشر و سایر مسائل با هاوانا ادامه خواهد داد.

در همین حال دولت کوبا در بیانیه ای درباره برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با آمریکا از واشنگتن خواست تا به پخش برنامه های شبکه های رادیویی و تلویزیونی خود در این کشور پایان داده و پایگاه نظامی گوانتانامو را در کوبا تعطیل کند.

گفتنی است سال گذشته و بعد از ۵۰ سال برای اولین بار باراک اوباما با رائول کاسترو همتای کوبایی خود در حاشیه اجلاس رهبران کشورهای آمریکایی دیدار کرد. در پی این دیدار وزیران خارجه دو کشور برای برقراری روابط دیپلماتیک تلاش کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انشاالله روابط ما هم بزودی اغاز می شود