جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۳
۷۷

استیضاح فرجی‌دانا در هیأت‌رئیسه

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 367087
نماینده تهران در مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به هیأت رئیسه مجلس با ۵۰ امضا خبر داد.
استیضاح فرجی‌دانا در هیأت‌رئیسه
به گزارش جهان به نقل از فارس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز خانه ملت اعلام کرد: طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته با ۵۰ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

وی افزود: طبق ماده ۲۲۳ آئین‌نامه داخلی مجلس در اولین جلسه‌ای که طرح استیضاح وزیری تقدیم هیأت رئیسه مجلس شود، هیأت رئیسه موظف است آن را اعلام وصول کند و متن استیضاح را چاپ و برای وزیر مربوطه بفرستد.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: روز گذشته طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته با ۵۰ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد اما آقای ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت این طرح را اعلام وصول نکرد. امروز با توجه به اینکه یک روز از زمان ارائه طرح گذشته، از هیأت رئیسه مجلس می‌خواهیم طرح استیضاح وزیر علوم را اعلام وصول کند تا این طرح فرایند خودش را طی نماید.

نادران همچنین تاکید کرد: البته نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر علوم را امضا کرده‌اند، آمادگی دارند در جلسه غیرعلنی مسائلشان را با آقای فرجی‌دانا مطرح کنند ولی نمایندگان استیضاح کننده به هیچ عنوان از حق خودشان در استیضاح وزیر کوتاه نمی‌آیند.

در ادامه محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به نادران گفت: فعلا اجازه دهید بررسی دستور جلسه را ادامه دهیم البته آقای ابوترابی‌فرد‌ گفت که آقای نادران طرح استیضاح وزیر علوم را به او ارائه داده و گفته که فعلا این طرح دست وی باشد.

باهنر ادامه داد: آقای ابوترابی به ما اینگونه گفته‌اند اما فعلا برخی آقایان رفته‌اند با رئیس مجلس در این زمینه مشورت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طاهر
United Kingdom
با سلام
آقای نادران بداند و همه نمایندگان بخوانند که فرجی مورد تائید حداقل 70درصد دانشجویان می باشد. این نماینده گان محترم در جریان 3000 میلیارد تومان وزیر دارائی را بخشیدند که آبروی ایران و ایرانی به باد رفت ولی امروز نه به خاطر خدا و یا مردم فقط از روی سلیقه شخصی خود و برای مطرح کردن مسائلی که فقط برای خودشان مهم است دست به این استیضاح می زنند.
حجت
Germany
70 درصد رو از کجا اوردی ؟؟؟؟ آها حتما گفتی من که راضی هستم دوست مذکرم که راضی هست دوست مونث هم که راضی هست رئیس دانشگاه آزاد هم که راضی هست دانشجویان ستاره دار هم راضی هستن با هم می شیم 70 درصد
محسن از ری
نه مجید جان وقتی فتنه گر ها پاشون باز شه دانشگاههای ما از این که هست بدتر میشه البته شک داری که 70 نفر نمایند ها امضاء کردنند باشه وقتی موقع استیضاء مجید جان
بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر, دیدی که چگونه گور بهرام گرفت ...
این سزای برکناری بزرگانی چون شریعتی از دانشگاه علامه و گماشتن فتنه گران در دانشگاه ها بود ..
United States
شما انگار تو عمرتون از 120 کیلومتری یه دانشگاه هم رد نشدین. نمی دونین سلایق و علایق نسل جوان مخصوصا دانشجو ها رو به چه سمتیه.
Iran, Islamic Republic of
ما هم تو دانشگاه بودیم بیشتر از شما نباشه کمتر هم نبوده. ولی این رو هم می دونیم که هنوز هم تو دانشگاه ها بچه مسلمون پیدا میشه
United States
نه بابا ! کم گفتی ها! آقای فرجی دانا مورد قبول صد در صد دانشجویان هستند منتها دانشجو نماهای آشوب طلب فتنه گر ....
70درصد!!!!!! این درصد راازکجاآوردی ، ازبی بی سی ؟؟!!!!
شهرام
Iran, Islamic Republic of
بعضی از نمایندگان مجلس از افشای نام دوستان و نزدیکانشان در میان 3000 نفر بورسیه غیر قانونی دولت قبل نگران هستند و از طریق ابزار استیضاح می خواهند به وزیر فشار بیاورند.
Iran, Islamic Republic of
خود گویی و خود خندی به به چه هنرمندی.
حرفهایی از جنس غوغا سالاری نه منطق از اطلاح طلبها انتظار منتق هم نمیره
7 درصدی
Spain
ظاهرا این 7 درصدی ها یه صفر ناقابل کنار این 7 گذاشتن و شد 70 در صد !!!!!!!!!!!
محسن
در این وقت کم از کجا آدم پیدا کرده که 70 درصد دانشجویان حامی اوهستند اصلا چرا نمی گی که نظارت قانوی حق نماینده هست باید وظیفه شون رو انجام بدنند!!
فارض
جناب طاهر!
علاوه بر مطالبى كه شما مطرح كرديد آنچه كه موجب بى تابى و دلواپسى آقايون شده افشاء گرى وزارت علوم در مورد ٣٠٠٠ بورسيه غير قانونى در دولت پاكدست! قبليست. اگر رئيس جمهور و وزرا به حضرات قول بدن كه تحت هيچ شرائطى در خصوص پاكدستى ها! مهرورزى ها! و عدالت پرورى هاى معجزه هزاره سوم! و هيأت همراه بحثى نكنند و اين عادت زشت افشاء گرى رو ترك كنند من قول شرف ميدم كه حتى سران جبهه پايدارى از پشت تريبون مجلس جز دعا به جان رئيس جمهور و وزرا چيزى مطرح نكنند! فتأمل!
محسن
حالت خوبه؟
همسال تو که همیشه از ارائه آمار و ارقام غیر واقع گله مند بودین! حالا آقا طاهر شما از خارجه چطور یه همچین آمار دقیقی!!!! رو بدست آوردی؟
افشین
دوست عزیز تعصبی فکر نکنید ...همین اقای فرجی دانا از زمان شروع وزارتشان تعدادی زیادی از فعالان فتنه 88 را در نقاط حساس وزارت مهم علوم منصوب کردند....نمونش اقای توفیقی فتنه گر بزرگ .....مجلس بیش از یک سال هست که این شرایط را تحمل کرده است.....الان که با سرپرست گذاشتن دانشگاه دارد قانون را زیر پا می گذارد.
نصیر
من دانشجوی مقطع ارشد هستم.
من از فرجی دانا ناراضی هستم.
من جزو 99% دانشجوی ناراضی هستم نه 1% از خود راضی .
Iran, Islamic Republic of
فک وفامیل یا خودشون جز اون سه هزار نفرن این نماینده ها
چی؟
محمد
آره شما فقط تهمت بزنید...
نه خیر جناب ! اون همفکرای شما هستند که از دانشگاه هاوایی مدرک جعلی گرفتند ... آقازاده ها را بورسیه کردند ..دیدید که خود وزیر علوم هم نتوانست اثبات کند ...قضیه بورسیه هم مثل دورغ بنزین سرطانی بود که هیچ وقت نتوانستید ثابت کنید ...
Iran, Islamic Republic of
ما در تهران از استشمام هوای پاک به کیفیت بنزینی که عرضه می شود پی بردیم.یادتون رفته پارسال این روز ها وضع آلودگی هوا چه جوری بود؟
Spain
آره دیدیم خانم ابتکار می گفت تنها راهش اینه که از تهران خارج شید !!!!!!!!!!!
دانشجو
احسنت بر نمایندگان مجلس که اسیر جنگ رسانه ای تندروها نشدند ... منتظر استیضاح این وزیر هستیم ...
United States
فرجی بای بای.....اگه نماینده های جبهه پایداری یه کم همت به خرج بدهند ، وادار کردن جناب حقوق دان به انتخاب یک گزینه ارزشی مثل دکتر زاهدی و یا دکتر کامران دانشجو دور از دسترس نیست.....
brt
زکی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فرجی دانا: دانایی وی در تخصصش در قلع و قمع نیروهای ارزشیه.
حالااگردولت رابگی فامیلی یه چیزی، تومجلس که هرکی یه چی میگه !!!
متوسلیان
آقای ابوترابی فرد!

آخرش مشخص نشد شما از طرف چه کسی یا کسانی ماموریت داشتید تا نامه عزل مهندس مشایی را افشا کنید؟!
نامه ای که اگر رهبری صلاح میدید آنرا علنی میکرد!
شما احیانا با آقای جوانفکر نسبتی ندارین؟ یا خودشین؟
مجازات به خاطر افشای بورسیه غیرقانونی 3000 آقازاده... آفرین بر این مجلس!!!!
هیچ وقت دولتی ها نتونستن این موضوع رو اثبات کنن، دقیقاً مثل بنزین که با هیاهو خواستن حرفشون رو مستند جلوه بدن، طوری که صدای پزشکیان رو هم در آوردن!
فرافکنی نکنید
چه فرافکنی... چند نفر از نمایندگان استیضاح کننده جز اون 3000 بورسیه بودن؟ جواب بده
پسرجان کدوم 3000نفر؟ وزارت علوم هم این موضوع رو رد کرد... فقط یه سری تخلفات بوده که متاسفانه با پروپاگاندای رسانه ای بزرگنمایی شد؛ به شدت!!!
مردی بگو کیا بودن !
اونایی که بورسیه غیرقانونی شدند در دولت سیاه خاتمی و هاشمی بودند ...منتظر استیضاح این وزیر هستیم ...احسنت بر نماینده ها احسنت ...
جمعی از دانشجویان حزب اللهی دانشگاه علامه
United States
نامیندگان شجاع و مومن جریان مقدس اصولگرایی
با سلام و عرض قدردانی از شما به خاطر استیضاح وزیر تندرو و آلت دست فتنه گران ، از شما میخواهیم که برای وزارت علوم گزینه ایده آل ، پدر اسلامی سازی دانشگاه و منادی واقعی وحدت حوزه و دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین صدر الدین شریعتی می باشد ، امید که با پایمردی و همت جهادی و انقلابی شما عزیزان ، این استاد گرانقدر به دولت راستگویان تحمیل شود و زمینه اعتدال واقعی و نه اعتدال از نوع انگلیسی و آمریکایی فراهم گردد . ومن الله التوفیق
United States
نماینده مجلس که بنده خدا نمیتونه بورس شه! بورس شدن شرط سنی داره
چون تو این هفته رئیس امیرکبیر عوض شد و احتمالا چند روز آینده رئیس شریف عوض میشه. بقیه دغدغه های فرهنگی و فلان همه بهانه هستند
محمد
آفرین به الیاس نادران نماینده شجاع مردم... واقعاً خوبه که این افساد طلب ها یه چرخی در بین مردم بزنن تا نظر مردم در مورد دولت رو بفهمن.
ولی فک کنید طرف استیضاح بشه!!! اوه اوه! این روحانی چیکار کنه... از فرداش یکسره میاد میگه که "نمیگذارند"... رسانه هاشون که دیگه نگو، گوش فلک رو کر میکنن! همین فردا ببینین روزنامه هاشون چی تیتر کنن... همین الانم که میتونید یه چرخی تو سایتاشون بزنید. خخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
شما حرف همین وزیری که دارید ازش دفاع می کنید را هم قبول ندارید! خوبه خودش با لسان مبارکش گفت 3000 نبوده و 300 بوده!! تازه از اونها هم تعداد کمی خارج از قانون بودند!
این روش اصلاح طلب های بی اخلاق است که یک شایعه ای را در دست هواداران عوامشان می اندازند که بعد هم که تکذیب کردند خیلی تاثیری در ترویج شایعه نداره!
ایرانی
داره بررسی میشه اگه 3000نفر باشن باید توبیخ بشن هرکی دست داشته باشه ولی تو بررسی اولیه بیش از 2000نفر ادعای وزارت علوم رد شد مابقیش داره بررسی میشه. فرافکنی نکنید وزارت علوم شده پاتق فتنه گر و سیاسی بازی دانشگاهها الان رو هواس و من با اطلاع میگم خودم دانشگاهیم.
محمد
کاری نخواهند کرد
زهرا از سمنان
بابا ما دانشجو ها از ترس این آدم جرئت پیشنهاد هم نداریم چه برسه به انتقاد ... برش دارید تورو خدا
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا!
بیاید از جامعه ی دانشگاهی بپرسید که این ظاهر خوش آب و رنگ در این هشت ماهه از درون چه بلایی داره سر دانشگاه میاره !
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی به بورسیه های بی حد و مرز زمان خاتمی هم رسیدگی می کرد!!
توی دانشگاه ما حتی یک لیسانس را هم بورس کردند !!
جالب ترش اینه وقتی خاتمی خواست بره وزیرش اول قانون بورسیه را ملغی کرد بعد رفت ! زمان احمدی نژاد هم که 4 سالش یک وزیر بی عرضه بود که با همون معاونای خاتمی سر کرد بقیه اش هم ...
بیچاره ما دانشگاهی ها از همه طرف می خوریم!
Iran, Islamic Republic of
اگر می دانستید الان تو دانشگاه چه خبره و کیا دارن جولان میدن!!
به نظرم باعث شده وجهه ی روحانی خراب بشه ! اصلا از اولش نباید بهش رای میدادند!
Iran, Islamic Republic of
جالبه پسر اقای ... در روزهای اول انتصاب ایشون هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر شده، بعد دم از رعایت عدالت و مساوات در روند جذب میزنند، در حالی که پروسه جذب چندین ماه طول می کشه.

سیاست های یک بام دو هوا ...
تکذیب شد.
مشکل نداره پسر خودش مشکل داشته باشه، بیاد در مورد بقیه صحبت کنه
United States
خب این رئیسهایی که عوض می شن مدت ماموریتشون تموم شده. چه کار کنه یعنی؟ چرا شما انقدر به صندلی ریاست چسبیدید؟
ما قدرت طلبیم یا شما که 8 ماه آشوب کردید ؟
یعنی هر که مهلتش تموم شد باید تغییر کند ولو اینکه مدیر شایسته ای باشد ؟ سوال اینه چرا افراد مخالف ایشون تغییر می کردند ؟
آقای جاسبی چرا 20 سال مدیر بودند ؟
داوود
این استیضاح ها سر کاریه روش حساب نکنید
Iran, Islamic Republic of
بالاخره مجلس از خودش يك كم جرات نشون داد.
فرجي دانا، تخته گاز و با روشهاي فضايي و تخيلي دارد عزل و نصب انجام مي دهد
علیرضا
سلام
ای کاش وزیر آموزش و پرورش هم استیضاح بشه. همه دارن سعی میکنند برای جوانان اشتغال زایی کنند ایشون داره جوان زدایی میکنه. دستور داده معلم های بازنشسته بیش از 30 سال کار برگردند سرکلاس درس و بازنشسته ها هم به هیج وجه امسال بازنشسته نشوند. آیا ما جوان تحصیل کرده باسواد نداریم؟!!
منم موافقم.نمیدونم چرا کسی چیزی بهش نمیگه.آیا فقط باید پشت تلویزیون شعار جوان گرایی داد و در عمل اینجوری کار کرد.
متاسفم،واقعا متاسفم
باید استیضاح بشه وبرکنار وگرنه ازدانشگاه چیزی جز یک عده بیسواد بی فرهنگ و بی دین درنمیاد
ناشناس
هرکه با مربیان در افتاد ور افتاد.
داوود
اگر ملت منظورتونه ملت که روحانی رو خواستند
Spain
ملت روحانی رو خواستند و نه تندروهای افراطی افسادطلب را ...
فارض
هيچ ميدونى بجز اين فتنه گرها يا بقول خودت افساد طلبها خيلى كم تو مملكت آدم حسابى پيدا ميشه؟
کریم شیره ای
احشنت درشت گفتی
به هر حال تو فتنه گرا و افسادطلب ها آدم حسابی وجو نداره ...
Iran, Islamic Republic of
ولی بعد یه سال الان ملت نمیخوانش
ملت در هر شرایط بر اساس ارزیابی خود رای می دهند همان ملت در یارانه های دست ردی بزرگی بر روحانی زدند........
يك استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ايشان ماموريتش را انجام داد. اهل فتنه را به دانشگاه برگرداند. به آن ها روحيه و قوت قلب داد. آدم هاي فاسد از نظر اخلاقي و هتاك را برگرداند. وضعيت آرام و علمي دانشگاه ها را به هم ريخت. اساتيد را روبروي هم قرار داد و وضع فرهنگي و اخلاقي در دانشگاه ها را رقيق تر ساخت و... اكثر و نه همه كساني كه از ايشان دفاع مي كنند در حقيقت از مسائل بالا دفاع مي كنند.
اساتید به اجبار یازنشسته شده رو به دانشگاه برگرداند
دانشجویان بی گناه ستاره دار و محروم از تحصیل شده را به دانشگاه برگرداند
بورسیه های فامیلی و رانتی را لغو کرد
دانشگاه غیرقاونی ایرانیان را مجوزش را لغو کرد.
روسای دانشگاه هایی که 8 سال بر دانشگاه چنبره زده بودند را برکنار کرد
مشخصه که این ها ناراحتی نمایندگان رو در پی داره. طول می کشه که متوجه بشین
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند هر کسی را چوب لای چرخ دولت تدبیر و امید بیاندازد. درود بر خاتمی و روحانی و وزرای خردمندش
کریم شیره ای
احشنت
خدا لعنت کند فتنه گران 88 را ...
خردمند ...اصلا به خاتمی فتنه گر چنین صفتی نمی خوره !
قاصدک
اشتباه منفی دادم..باشما موافقم!
دانشجو ی ارشد
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر این وزیر حامی فتنه
چه عجب نمایندگان از خواب خرگوشی بیدار شدند. درضمن 80 درصد دانشجویان با این فرد افراطی و کم خرد مخالفند و خواستار عوض شدن ان هستند
انشالله دکتر توفیقی می آیند، و شما لذت وافر را خواهید برد
Iran, Islamic Republic of
آقا یه سوال؟
مجلس از 24 خرداد 92 افتتاح شده؟
قبلا مجلس نداشتیم؟
حامد
لطفا از وضعیت نیمه جان جشنواره فارابی سوال کنید. ظاهرا حقارت علوم انسانی اینجا هم خودنمایی می کند. چرا پی گیری نمی شود؟!
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر
بالاخره مجلسی ها باید به وظیفشون عمل کنند وگرنه در کار های وزرا شریک می شند
در ارتباط این موضوع بسیار مهم با توجه به انتخاب بعضی از روسای دانشگاه ها که داس عزل کردن بدست گرفتن و افراد موجه از هر نظر را حتی در ریاست دانشکده ها برکنار می کنند باید وزیر استیضاح شود این حداقل خدمت مجلس به مردم و دلسوزان دانشگاه هی می باشد
Iran, Islamic Republic of
کسی که عرضه مدیریتی را ندارد باید برود کنار و راه را برای افراد لایق باز کند.