پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قدردانی بشار اسد از علمای سوریه

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 397480
رئیس جمهور سوریه در دیدار با علمای مسیحی و مسلمان، از نقش آنها در افزایش و تقویت آشتی ملی در این کشور قدردانی کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که روحانیون در افزایش آشتی ملی و گسترش فرهنگ گفت‌وگو میان مردم سوریه نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

رئیس جمهور سوریه یکشنبه (روز گذشته) در کنفرانس سالانه وزارت اوقاف، با هیئت علمای مسلمان و مسیحی دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از بشار اسد نوشت، چنین دیدارهایی در سطح تاریخی و ملی معانی بسیاری با خود دارد و توانمندی و همبستگی ملت سوریه را با همه مؤلفه‌های مذهبی و نژادی خود نشان می‌دهد.

وی با بیان این مطلب افزود: مؤلفه‌های مذهبی و نژادی یکی از اصول اساسی در ایستادگی ملت ما در برابر جنگ وحشیانه‌ای است که با آن روبروست.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به آگاهی مردم سوریه از واقعیت رخدادهای این کشور، تأکید کرد که آگاهی آنها درِ تازه‌ای را برای فعالیت‌ مذهبی می‌گشاید تا میان تعصب ویرانگر و ایمان واقعی مبتنی بر گوهر ادیان تفاوت قائل شوند.

اسد همچنین از نقش مهم روحانیون در افزایش آشتی ملی و گسترش فرهنگ گفت‌وگو میان مردم سوریه قدردانی کرد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس نیز ابراز اطمینان کردند که سوریه از رهگذر پایبندی ملتش به اتحاد و مبارزه با تروریسم و نپذیرفتن اندیشه‌های تکفیری، به عنوان مناره تنوع فرهنگی و تمدنی باقی خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *