پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع هزاران نفر از معلمان‌:

بيداري ملت‌ها قطعاً تا قلب اروپا پيش خواهد رفت

چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 165289
رهبر معظم انقلاب حركت بيداري كنوني در غرب آسيا و شمال افريقا را امتداد حركت عظيم ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: اين حركت بيداري قطعاً تا قلب اروپا پيش خواهد رفت و ملتهاي اروپا بر ضد سياستمداران و زمامداران خود به پا مي‌خيزند.
بيداري ملت‌ها قطعاً تا قلب اروپا پيش خواهد رفت
به گزارش جهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني در مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور، مهمترين وظيفه آموزش و پرورش را تربيت انسانهايي در طراز نظام جمهوري اسلامي و حركت عظيم ملت ايران، دانستند و تأكيد كردند: بر همين اساس آموزش و پرورش نيازمند تحول بر مبناي يك الگوي مستقل و پيشرفته ايراني - اسلامي است كه پرورش انسانهايي مؤمن، متوكل، شريف، شجاع، مبتكر، صبور، اميدوار به آينده و داراي اخلاق نيك و قدرت خطرپذيري براي ورود به ميدانهاي جديد، نتيجه آن باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي با گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد آيت الله مرتضي مطهري و روز معلم، شهيد مطهري را انساني برجسته، بصير و همراه با احساس درد توصيف كردند و افزودند: اين انسان بزرگ با چنين ويژگيهايي منشأ بركات فراواني در عرصه علم و فرهنگ و تعليم و تربيت شد و در نهايت هم خداوند متعال پاداش او را با شهادت داد و او را زنده نگه داشت.

ايشان در تبيين نقش و جايگاه معلم خاطرنشان كردند: معلم انساني است كه آينده كشور و تربيت انسانهاي بزرگ و مجاهدان راه حق و افرادي كه كشور را اداره خواهند كرد، به دست او است، بنابراين، همه آحاد ملت بايد قدر و اهميت معلم را بدانند و حرمت معلم را پاس بدارند، ضمن آنكه رسانه ها و مسئولان نيز نقش بسزايي در شناساندن جايگاه واقعي معلم دارند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به موضوع تحول در آموزش و پرورش، در بيان علت نيازمندي به اين تحول افزودند: از آنجاييكه نظام كنوني آموزش و پرورش وارداتي است و در آن، نيازها، اقتضائات و فرهنگ ملت ايران در نظر گرفته نشده است، بنابراين آموزش و پرورش نيازمند تحول است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: لازمه اين تحول يك الگوي مستقل و پيشرفته ايراني - اسلامي است كه هدف اين الگو نيز بايد تربيت انسانهايي در طراز نظام جمهوري اسلامي باشد.

ايشان خاطرنشان كردند: اگر جمهوري اسلامي ايران مي خواهد پرچم اسلام را در دست بگيرد و دنيا و آخرت خود را آباد كند و ياري رسان، شاهد و مبشر براي ملتهاي ديگر باشد، بايد انسانهايي مؤمن، متوكل، شريف، مبتكر، شجاع، حليم، داراي استعدادهاي جوشان، و قدرت خطرپذيري بالا، تربيت كند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: لازمه تربيت چنين انسانهايي، عمل براساس دستورات اسلام و معارف قرآن است.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم مشخص بودن جهت گيري در ايجاد تحول در آموزش و پرورش، خاطرنشان كردند: داشتن نگاه كلان و طرح جامع و همچنين لحاظ كردن محوريت معلم، از شروط مهم ايجاد تحول است.

ايشان افزودند: هر مقدار كه در آموزش و پرورش و ايجاد تحول در آن، سرمايه گذاري شود، قطعاً ارزش بازده آن به مراتب بيشتر از سرمايه گذاري انجام شده خواهد بود، و همه بايد با چنين ديدي به آموزش و پرورش نگاه كنند.

رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري كار عظيم و كم نظير ملت ايران به رهبري امام خميني (ره)، در طول تاريخ، خاطرنشان كردند: كشور ايران، نيازمند آموزش و پرورشي در شأن چنين ملتي است.

حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين ابعاد حركت عظيم ملت ايران افزودند: در شرايطي كه عوامل زور و قدرت در دنيا، همه توان و امكانات خود را بر ضد ارزشهاي اسلامي و انساني بكار گرفته بودند، ملت ايران، غريبانه براي احياي اين ارزشها قيام كرد و غريبانه اين راه دشوار را پيمود و اكنون به پيروزيها و پيشرفتهاي بزرگي دست يافته است.

ايشان حركت بيداري كنوني در غرب آسيا و شمال افريقا را امتداد حركت عظيم ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: اين حركت بيداري قطعاً تا قلب اروپا پيش خواهد رفت و ملتهاي اروپا بر ضد سياستمداران و زمامداران خود كه آنها را تسليم محض سياستهاي فرهنگي و اقتصادي امريكا و صيهونيستها كرده اند، به پا خواهند خواست.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه اين بيداري در اروپا حتمي است، خاطرنشان كردند: بيداري كنوني، عمق حركت عظيم ملت ايران است و اگر بخواهيم اين حركت با همين شتاب و قدرت ادامه پيدا كند، بايد ضمن شكوفا كردن استعدادها و تربيت انسانهاي مقاوم، ايمان، بصيرت، آگاهي و دانش را تقويت و اتحاد و انسجام را مستحكم تر كنيم.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان تأكيد كردند: مطمئن باشيد جمهوري اسلامي ايران به بركت همت هاي بلند، ايمانهاي قوي و انسانهاي با اخلاص، قله هاي سعادت و پيشرفت را يكي پس از ديگري فتح خواهد كرد.

در ابتداي اين ديدار آقاي حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در سخناني با اشاره به برنامه ريزيها و تلاشهاي انجام گرفته براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش گفت: سياستهاي كلي آموزش و پرورش در مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب رسيده و فلسفه تعليم و تربيت نيز در دستور كار شورايعالي انقلاب فرهنگي است و همچنين برنامه درسي ملي در حال بررسي و تصويب نهايي در شورايعالي آموزش و پرورش است.

وي افزود: توجه به شكوفايي استعدادها، مباني تعليم و تربيت اسلامي، فناوريهاي جديد، تربيت بدني، مهارتهاي زندگي، كتابخانه هاي مدارس و مجلات كمك آموزشي، و ارزشيابي كيفي، از جمله مواردي هستند كه در برنامه درسي ملي در نظر گرفته شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *