پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش یک نماینده مجلس به تحریم شدنش

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 355387
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در واکنش قرار گرفتن اسم خود در لیست اخیر تحریم ۱۵ مقام ایرانی از سوی انگلیس گفت: وزارت امور خارجه نسبت به این اقدام سخیف موضع‌گیری کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در اخطار قانون اساسی با اشاره به سلطه‌گری و سلطه‌جویی کشورهای غربی گفت: نظام اسلامی به دنبال مبارزه مستمر و پیگیر مردم و با خون بیش از ۶۰ هزار شهید و جانباز به پیروزی رسید و با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی در مقابل اعمال جنایتکارانه شیطان بزرگ و انگلیس روباه صفت در تداوم انقلاب اسلامی ایستادگی کرد.

وی افزود: در این مسیر موفق به درهم کوبیدن تمام محاسبات و مناسبات نهادهای امپریالیستی گردید و الگویی برای نهضت های منطقه و کشورهای اسلامی تبدیل شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز در اقدامی وزارت امور خارجه استعمار پیر انگلیس لیستی از مسئولین نظام را به عنوان ناقض حقوق بشر منتشر کرده است، که نام دو تن از نمایندگان نیز در آن آمده است.

جوکار گفت: جای سوال است که هنوز استعمار پیر حال و هوای دوران گذشته را در سر دارد و به دنبال برتری‌جویی است، فراموش کرده است که اقدامات ددمنشانه و غیربشری خود علیه ملت ایران که سالیان سال حقوق این ملت را پایمال کرده و امروز هم شاهد نقض حقوق بشر توسط دولت انگلیس در جای جای جهان هستیم. چگونه شما که دستتان به خون بشریت آلوده است، دیگران را به نقض حقوق بشر متهم می کنید؟

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: چطور امروز با حمایت از تروریست ها و پرورش آنها در سوریه در فجیع‌ترین اقدام ضد بشری به کشتار زنان، کودکان و مردان بیگناه سوریه می پردازید و با افتخار فیلم‌های این صحنه های جنایت را در فضای مجازی منتشر می کنید؟

وی ادامه داد: مگر ما فراموش کرده ایم که شما از منفورترین سازمان که دستش به خون ۱۷ هزار نفر از مردم عزیز ما آغشته است یعنی سازمان منافقین حمایت کرده و آنها را زیر چتر حمایتی خود قرار می دهید.

جوکار گفت: ما امروز افتخار می کنیم که از سوی این دولت استعمارگر مورد تحریم قرار بگیریم، همه ملت ما را مورد تحریم قرار دهید؛ به فرمایش امام(ره) بدبختی ما روزی است که دشمنان از ما حمایت کنند، ولی این نکته مهم است که دولت فضول انگلیس به دنبال حل مسائل اجتماعی و احترام به حقوق نژادهای مهاجر آن کشور نیست و این دولت در قد و قواره ای نیست که ادعای برتری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشد و بخواهد در امور داخلی دیگران دخالت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: از وزارت امور خارجه می خواهم سریعا نسبت به این اقدام سخیف موضع گیری نموده و آن را محکوم کند و از مجلس محترم هم می خواهم لیستی از جنایتکاران انگلیس تهیه کرده و مانند اقدام آنها مورد تحریم قرار دهد.

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: اگر بخواهیم جنایت و نامردی‌های حکام انگلیس در طول ۴۰ تا ۵۰ سال پیش را رسیدگی کنیم فکر می کنم طومار طول و درازی خواهد بود.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که ظلم به بشریت کردند، اقدامات زیادی را مرتکب شده اند، اما به هر صورت این مساله جزئی از مبارزات شما و آقای سوری خواهد بود که در لیست اخیر تحریم های انگلیس قرار گرفته اید. این هم جزء افتخارات شما است. انشاءالله مبارک باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
ما که نفهمیدیم این توافقنامه ژنوو فقط ما باید رعایت میکردیم یا کل 6تاکشور!!!!!!!!!!!!