پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

عوارض زیاده‌روی در مصرف قارچ

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 425488
یک متخصص طب سنتی گفت: زیاده‌روی در مصرف قارچ، موجب افزایش سردی بدن می‌شود. قارچ، غذایی غلیظ، نفاخ و دیرهضم است و مصرف زیاد آن باعث انسداد رگ‌ها و کبد می‌شود و برای اصلاح آن باید از ادویه گرم استفاده کرد.
به گزارش جهان،از دیدگاه طب سنتی ایران پیشگیری از بروز بیماری بسیار اهمیت دارد و بهتر است افراد با آگاهی از تأثیر مواد غذایی بر بدن خود، برای اصلاح الگوی تغذیه خود کوشش کنند تا از بروز بیماری‌ها در امان بمانند.

به عنوان نمونه، ساکنان شهرهای شمالی به دلیل سردی و رطوبت هوای محل زندگی، بیشتر در معرض دردهای مفصلی هستند و به همین دلیل، در تهیه غذاهای خود، از سیر، سیاه‌دانه و ادویه‌های گرم دیگر استفاده می‌کنند و با این کار، خود را از بروز بیماری‌های ناشی از سردی و تری هوا ایمن می‌کنند.

نکات مهم در پیشگیری از بروز بیماری‌ها:


- نوشیدن سریع آب پس از فعالیت‌های شدید مانند ورزش یا در شرایط گرمی زیاد بدن به دلیل قرار گرفتن زیر آفتاب یا محیط گرم، باعث سردشدن اعضای داخلی از جمله معده و کبد می‌شود.

- نوشیدن آب در هنگام ناشتایی، بین خواب، پس از حرکات شدید بدنی و ورزش، پس از نزدیکی جنسی و همراه با غذا یا با فاصله کم از غذا، اعضای داخلی بدن را ضعیف می‌کند و توان عملکردی آنها را کاهش می‌دهد.

خوردن ماست همراه با غذا موجب دردهای مفصلی می‌شود

- خوردن ماست و دوغ همراه با وعده‌های غذایی به‌ویژه غذاهای گوشتی، موجب تولید مواد بیماری‌زا در بدن شده و می‌تواند به دردهای مفصلی منجر شود.

- برای اصلاح پنیر تازه، می‌توان از مغز گردو، آویشن، عسل، نعناع و سبزی‌های معطر استفاده کرد.

- برای اصلاح دوغ و ماست، می‌توان از زنیان، نعناع، آویشن، کاکوتی، پونه، کشمش، گل سرخ و سیاه‌دانه استفاده کرد.

مصرف بیش‌ازحد قارچ، موجب انسداد رگ‌ها و کبد می‌شود


در این باره ناصر رضایی پور متخصص طب سنتی می‌گوید: زیاده‌روی در مصرف قارچ، موجب افزایش سردی بدن می‌شود. قارچ، غذایی غلیظ، نفاخ و دیرهضم است و مصرف زیاد آن باعث انسداد رگ‌ها و کبد می‌شود و برای اصلاح آن باید از ادویه گرم استفاده کرد.

- بهتر است در صورت تمایل به مصرف قارچ، آن را همراه با نمک و شوید پخت و از آویشن، زیره، روغن کنجد و روغن زیتون در کنار آن استفاده کرد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *