جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مقارنه جذاب ماه و کیوان در افق ایران

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 378184
لحظاتی پیش در شامگاه یکشنبه 9 شهریورماه مقارنه ماه و کیوان (زحل) در افق آسمان ایران رخ داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، لحظاتی پیش در شامگاه یکشنبه ۹ شهریورماه مقارنه ماه و کیوان (زحل) در افق آسمان ایران رخ داد.

حجت‌الاسلام سیدرضا اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در ارتباط با این رخداد نجومی گفت: در این لحظه جدایی زاویه‌ بهرام (مریخ) با کیوان ۴.۸ درجه بوده و در سمت چپ کیوان قابل رویت بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فاصله کیوان در لحظه وقوع این مقارنه با زمین بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلومتر، فاصله ماه با زمین بیش از ۳۸۰ هزار کیلومتر و فاصله بهرام با زمین بیش از ۲۵ میلیون کیلومتر بود.

عضو علمی مرکز پژوهش‌های فلکی نجومی استان قم نکته قابل توجه بعد از مقارنه ماه و کیوان را عبور ماه از روی سیاره کیوان اعلام کرد و گفت: به این پدیده اختفای کیوان گفته می‌شود که از ساعت ۴۰ دقیقه تا یک بامداد روز دوشنبه رخ خواهد داد.

وی در ادامه اظهار کرد: البته در زمان وقوع این اتفاق جذاب نجومی به دلیل غروب ماه در افق ایران، هم‌وطنان موفق به رویت آن نخواهند شد و مردم غرب آسیا همچون مردم کشورهای ترکیه، اردن، فلسطین و لبنان قادر به رویت این اختفا خواهند بود.

گفتنی است مقارنه‌ ماه و کیوان ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه رخ داده و به مدت ۱۰ دقیقه به طول انجامید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *