چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

دلایل رد وزیران امنیتی پیشنهادی عراق

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 380686
یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به رای نیاوردن وزیران دفاع و کشور دلایل آن را اعلام کرد.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از پایگاه المسله خبر داد، محمود المشهدانی رئیس تشکل الوطنیه در مجلس عراق گفت: نمایندگان مجلس با مخالفت خود دو پیام داشتند؛ نخست اینکه با دیکته ها و فشارهای خارجی علیه نخست وزیر مخالفند و دیگر اینکه با وزیران سطح پایین و بی کفایت مخالفت کردند.

وی افزود: اگر دقت و جدیتی که در جلسه رای گیری وزیران امنیتی در روز سه شنبه حاصل شد درباره کل کابینه انجام می شد به جرات می توان که تعداد وزیرانی که از مجلس رای می گرفتند از انگشتان دست فراتر نمی رفت.

یادآور می شود که روز گذشته مجلس عراق به ریاض غریب برای وزارت کشور و جابر الجابری برای پست وزرات دفاع رای ندادند.ریاض غریب از مجموع ۲۴۵ رای فقط ۱۱۷ و جابر الجابری از مجموع ۲۵۱ نماینده فقط ۱۰۸ رای به دست آورد.

از سوی دیگر امل عطیه نماینده تشکل بدر گفت: تشکل بدر از اقدام حیدر العبادی نخست وزیر کابینه در معرفی فردی خارج از تشکل بدر شگفت زده شد.العبادی از تشکل بدر خواست که از وزارت حمل و نقل برای دست یابی به پست وزارت کشور چشم پوشی کند اما وزارت کشور هم به بدر نرسیده است.

وی افزود: تشکل بدر ضد نامزد معرفی شده برای پست وزارت کشور نیست اما این پست حق مسلم تشکل بدر است و اگر حق آن داده نشود از ائتلاف دولت قانون خارج می شود یا اقدامی دیگر انجام می دهد.
https://jahannews.com/vdcivuapqt1avq2.cbct.html
jahannews.com/vdcivuapqt1avq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *