جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳۵
۷۳
فکت شیت ایرانی منتشر می‌شود، نمی‌شود، شده است!

تیتر جالب از روایت دولتی درباره فکت شیت ایرانی +تصویر

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۸
کد مطلب: 420582
در حالی که پیش از این صالحی اعلام کرده بود فکت شیت ایرانی نوشته شده و نزد ظریف است و وزیر امور خارجه هم معتقد بود نیازی به انتشار فکت شیت ایرانی نیست، رئیس جمهور در اظهار نظری عجیب گفت فکت شیت ایرانی قبلاً منتشر شده است. حتی پیش از نسخه آمریکایی آن!
تیتر جالب از روایت دولتی درباره فکت شیت ایرانی +تصویر
به گزارش جهان، روزنامه کیهان با انتخاب تیتر "فکت شیت ایرانی منتشر می‌شود، نمی‌شود، شده است!" ذیل عنوان "توهین دولت به شعور مردم" در ادامه نوشت:
پس از تفاهم لوزان مسئله سبقت گرفتن طرف آمریکایی برای ارائه فکت شیت که در واقع روایت آمریکایی از این تفاهم بود، انتظارات پیرامون انتشار فکت شیت ایرانی تبدیل به یک مطالبه و نیاز ملی شد، نیازی که طی چند هفته اخیر نه تنها پاسخ مشخصی دریافت نکرد بلکه با سخنان متناقضی از سوی اعضاء تیم مذاکره‌کننده مواجه شد.

روایت سوم!

در آخرین اظهار نظر پیرامون " فکت شیت ایرانی” رئیس جمهور پنج شنبه هفته گذشته در نشست خبری پایان سفر به استان فارس، در پاسخ به سؤالی پیرامون انتشار «فکت‌شیت ایرانی» گفت: فکت‌شیت ایرانی قبل از آمریکا منتشر شد. شبی که تفاهم بین ایران و ۱+۵ انجام شد و بیانیه‌ای که در لوزان اعلام شد، یک ساعت قبل آن خبرگزاری‌ها فکت‌شیت ایرانی را منتشر کردند؛ همه خبرگزاری‌های ما یک فکت‌شیت را اعلام کردند و همان را هم رسانه‌های خارجی اعلام کردند.


وی تأکید کرد: نمی‌دانم برخی حافظه‌شان ضعیف شده است چرا که قبل از آمریکایی‌ها ما فکت‌شیت خود را اعلام کردیم. بنابراین ما اعلام کردیم و روشن است، منتها برخی شبهه‌‌ای ایجاد و مسائلی را مطرح کردند، ضمن اینکه ما نظرات خود را به ‌صراحت گفتیم. وزیر امور خارجه ما و رئیس سازمان انرژی اتمی به‌تفصیل نظرات ایران را اعلام کردند، حال اگر می‌خواهید مصاحبه‌های آنان را دوباره منتشر کنید تا فکت‌شیت دوم منتشر شود.

ظریف: کدام فکت شیت؟!

روحانی در حالی این سخنان را بیان کرده که وزیر امور خارجه در اظهاراتی که در برنامه نگاه یک و سه روز پس از توافق لوزان ارائه کرد به صراحت بیان داشت که هیچ فکت شیت ایرانی وجود ندارد و ادامه داد: چند نفر از دوستان ما یک رشته دستاوردها از مذاکرات را نوشتند. متن من و خانم موگرینی دو ساعت قبل از مصاحبه مطبوعاتی به انگلیسی آماده شد و متن مذاکره شده بود و این متن حقوقی نیست، یک بیانیه مطبوعاتی است. ما گفتیم فقط یک توافق داریم که حداکثر در تیر ماه صورت گیرد.

ظریف همچنین در ۲۵ فروردین در مصاحبه با مهر تصریح کرده بود: رهبری گفتند همانطور که آمریکایی‌ها فکت شیت منتشر کردند، شما هم دیدگاه‌هایتان را بگویید(!)، ما در گفتگوهایی این موارد را مطرح کردیم و تدوین مکتوب خلاصه‌ای از آن را هم در دستور کار قرار دادیم!

علاوه بر این وی در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که «توافقی نشده که فکت شیت آن را منتشر کنیم».
خبر صالحی از ۱۰ فکت‌شیت!

اظهارات ظریف در حالی است که علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست غیرعلنی ۱۸ فروردین ماه در مجلس شورای اسلامی در بیانی متناقض گفت: « آقای ظریف در حال تهیه فکت شیت هستند که در این فکت‌‌شیت خیلی از حقایق روشن می‌شود».

ولی صالحی با ایراد صحبت‌های متناقض در برنامه نگاه یک که ۵ اردیبهشت از سیما پخش شد با تائید صحبت‌های ظریف اعلام کرد که «ما درباره بخش فنی فکت شیت را آماده و به آقای ظریف ارائه کردیم و در وزارت خارجه نیز مباحث سیاسی را به آن اضافه کردند. آقای ظریف تمام جزییات را گفتند و خودش معادل ۱۰ فکت شیت است و چیزی نبود که مطرح نشده باشد. حتما دلیل موجهی داشته که مسئولان کشور فکر کردند انتشار فکت شیت ایرانی ضرورتی ندارد. ما در شرایط حساسی هستیم و هر کس می‌تواند سوء استفاده کند. رژیم صهیونیستی و دیگرانی هستند که می‌خواهند به روند مذاکرات خدشه‌ای وارد کنند. الان مذاکرات شروع شده و وارد جزییات شده ایم و ضرورتی به انتشار فکت‌شیت نیست».

همچنین بهروز کمالوندی معاون بین‌الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی که در نشستی خبری در باشگاه خبرنگاران -۳۱ فروردین- حضور داشت در پاسخ به سوالی در رابطه با انتشار فکت شیت، گفت: قرار نیست ما وارد جنگ فکت‌ شیت شویم. زیرا آمریکایی‌ها بر مبنای نیاز خود فکت شیت ارائه کرده‌اند ولی باید بگویم در برخی از حوزه‌ها مذاکره تمام نشده و آنها تنها ایده‌آل خود را بیان کرده‌اند.

در همین حال حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در ۲۴ فروردین سال جاری در جمع خبرنگاران در بیانی متناقض با اظهارات ظریف و صالحی با بیان اینکه فکت شیت آمریکایی مورد تأیید ما نیست، گفت: فکت شیت ایرانی آماده است و هرگاه مسئولان صلاح بدانند منتشر می‌شود.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و عضو ارشد مذاکره‌کننده تیم هسته‌ای کشورمان نیز در گفت‌وگویی که با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران در ۲۰ فروردین داشت، افزود: آمریکایی‌ها این کار را به‌صورت مکتوب کردند و از قبل هم مقداری از آن را آماده کرده بودند. روایت ما که یک روایت واقعی است در صحبت‌های مفصل دکتر ظریف بیان شد. من نیز بیان کردم. ما فعلاً بنای ارائه مکتوب آن را نداریم، ولی اگر لازم باشد چنین خواهیم کرد.

جلوه جدید همدلی با مردم!

این اظهارات متناقض در کنار صحبت‌های رئیس جمهور تبدیل به ملغمه‌ای هضم ناپذیر می‌شود و نشان از این امر دارد که دولت به دلایل مختلفی در حال اتلاف وقت و عدم پاسخگویی در ماجرای فکت شیت ایرانی است. این اتلاف وقت در حالی است که مطالبه انتشار فکت شیت، حتی به تشکیل کمپین نیز انجامیده و عملاً وارد هفته چهارم خود شده است. متهم کردن جامعه به کم حافظه بودن و ادعای انتشار فکت شیت را چیزی جز توهین به شعور مردم نمی‌توان تفسیر کرد.

اظهارات متناقض و عجیب و غریب در حالی است که مقام معظم رهبری بیستم فروردین ماه در جمع مداحان فرمودند؛ « من به خود مسئولین هم این را گفته‌ام همین چند روز؛ مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است...بعد از آنکه که مذاکره‌کنندگان ما مذاکره‌شان تمام شد، بعد از چند ساعت بیانیّه‌ کاخ سفید منتشر شد در تبیین مذاکرات. این بیانیّه‌ای که آنها منتشر کردند ــ که اسمش را می‌گذارند «فکت‌شیت» ــ در اغلب موارد خلاف واقع است؛ یعنی روایتی که اینها دارند از مذاکرات و از تفاهمهایی که انجام گرفته است می‌کنند، یک روایت مخدوش و غلط و خلاف واقع است. این بیانیّه را آوردند من دیدم؛ چهار پنج صفحه است؛ این چهار پنج صفحه در ظرف این دو سه ساعت که تهیّه نشده؛ در همان حالی که اینها داشتند مذاکره می‌کردند، این بیانیّه را هم نشستند تأمین کردند. ببینید، طرف این‌جوری است؛ دارد با شما حرف می‌زند، بر سر یک موضوعاتی تفاهم به‌وجود می‌آید، در همان حالی که دارد با شما حرف میزند، دارد یک اعلامیّه‌ای تهیّه می‌کند که برخلاف آن چیزی است که بین شما و او دارد می‌گذرد و تا مذاکره‌تان تمام شد، آن اعلامیّه را منتشر می‌کند! طرف این‌جوری است؛ طرف، طرف بدعهدی است، طرف متقلّبی است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهبازی
Finland
بنظر مردم حافظه قوی دارند وهمه چیز یادشان هست واین دولتیان ودر راس آن شخص رئیس جمهور است که اولا مردم را نا محرم می اند دوما در هر موردی انواع توهینها واهانتهارا به مردم روا میداند چو ن مثلا رئیس جمهور است ومتاسفانه از تقوای سخن بهره ای ندارد وبه مستاجر بو نش در پست کذا باور ندارد.
بیخود از طرف مردم صحبت نکنید. مردم خودشان زبان دارند و در صحنه های انقلاب همچون راهپیمایی ها و انتخابات حرف خود را میزنند. یاعلی
سرور
مثل اینکه شما هم از بازی با لغات دولت و اشتغالزایی برای برادران چینی و ترکیه ای چیزی گیرت آمده است.جناب مردم!
مهدی
حتماً منظور از مردم هم خودتی دیگه.
ايماني
اقا ما مردم نيستيم؟!حق مانيست بدونيم اين همه وقت هي رفتن واومدن وقدم زدن واونا تحقيرمون كردن،به پيامبرمونم اهانت كردن ودم برنياوردن، حالا چه توافقي كردن ،كه اولش ميگفتن پيروزي بزرگ، بعدش گفتن هيچ اتفاقي نيافتاده، حالاهم كه درموردمتن توافق(فكت شيت) كي بود ،كي بود ،من نبودم،درميارن!!!
يا يه غلطي كردن كه نميخوان فاش بشه، يا ما رو به حساب نميارن ِيا...
شما كه مردمي ياي سوم رو بگو...
محرمانه نداريم،(امام خامنه اي)
فقط لطفا از آقا مايه نزاريد
محسن
Iran, Islamic Republic of
برادران تند رو و آشفته عزیز، من بعنوان یک کارگر ایرانی فکت شیت نمیخواهم. فکت شیت هیچ دردی از من و امثال من حل نمیکند. من رفع تحریم ها را میخواهم و چرخیدن مجدد چرخهای کارخانه ای که در آن کار میکنم.
الان دیگه می چرخه؟؟
س
United States
سلام برادر کند رو و آرام فعلا که روز به روز فشار و تحریم بیشتر شده در همین دو سال و چرخای کارخونتونم یا از کار افتاده یا کند شده , حالا منتظر رفع تحریمها بمانید خودتون و نوه ها و نتیجه های عزیزتون ....
اگه واقعا کارگر باشی ،باید بدونی که رانت وفساد اداری واقا زاده ها اقتصاد تورم زای نفتی وسوءمدیریت و وارد کنندگان با دلار نفتی هستند که چرخ کارخونه تو رو متوقف کرده اند.
خود روحانی در انتخابات گفت که ده درصد مشکلات مربوط به تحریمه ومابقی اش مالا سوءمدیریته!
محسن جان مگه فکت شیت چیه واقعیت پیش نویس توافق لوزان که مشخص میکنه تحریمها واقعا اونطور که ظریف بعد از لوزان گفت از همون روز توافق لغو میشه یا نه ضمنا کسانیکه به توافق ژنو پایبند نبودن به لوزان هم پایبند نخواهند بود این حقیقت چرخ کارخونه ها هم با درایت و مدیریت صحیح باید بچرخه انقدر که سوء مدیریت به کشور ضرر میزنه تحریمها نمیزنه بعد توافق ژنو تحریمها رفع شد؟
پول نت تو بده بگرد دنبال کار!!!
حقیقتا کارگر نیستی!!
مطمئن باش با رفع تحریم ها انچنان جنس به کشور وارد شود که چرخه کارخانه ات کلا بایستد
Iran, Islamic Republic of
ای کارگر شما نمیدونی چی واقعا میخوای این دوستان دلواپس میدونن که شما چی باید بخوای
خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و نیویورک نیست، در داخل است
عبدالله
چرخ کارخانه بامدیریت وکارگر وبازارفروش ومواد اولیه میچرخد الحمدالله خودچرخ هم که هست ونیازی به وارد کردن چرخ نیست خب حالا اگه حال نداری یاهمت ندارید یا یه چیزای دیگه این وسط فکشیت و تحریم چی میگه؟
زنده باد کیهان که همیشه خار چشم اصلاح طلبان و همه مخالفان ولایت فقیهه
United States
کوری چشم دشمناش
Iran, Islamic Republic of
باز دوباره كيهان خودشو نماينده ملت معرفي كرد !!!
ما به تيم مذاكره كننده مون اعتماد داريم
بهتر از بعضیهاست که به زور اتیش زدن سطل اشغال در سال88میخواستند خودشون رونماینده مردم جا بزنند.
شما هم مثل من یک نفری !!!!
منم میگم کیهان حرف دل مارو زد!!
ايماني
بله شما اعتماد دارين ،مشكل اينه كه اونا اعتماد ندارن
شما اگه به رفيقت اطمينان داري 100ميليون بهش بده،ازشم هيچ كاغذي نخواه.
بابا جان شرع هم ميگه از داداشتم وقتي پول دادي يه نوشته بگير
حالا شرف وسرمايه ملي ما دست آقايونيه كه بهشون به فرموده شما اطمينان داريم، حالا حرف زوريه كه ميگيم نوشته نتيجه مذاكراتتان كه اينهمه براش خوشحالي كرديد،چيه؟!!!
يعني شما ميگيد الكي فقط خوشحالي كنيم واسه چيزي كه بهمون نشون نميدن؟!!
تازه طرف مقابل ميگه تحريمها ونظارتها دائمي است و....
خوبه آدم باحب وبغض قضاوت نكنه/
بی شناسنامه بیسواد تازه بهدوران رسیده مزدبگیر
داستان این مدل نیرنگها مشابه داستان فردی محکوم به قتل بوده که ادعا کرد که میتواند طلاراتبدیل به نخ کرده واز آن لباس زربافت برای پادشاه ببافد وبافریب شاه مقداری زیاد ی طلا گرفت ودر پایان کار شرط رویت لباس را حلال زاده بودن اعلام کرد وبا این نیرنگ هم جان خود را نجات داد هم حماقت درباریان را! فکت شیت مورد نظر این فرد را فقط ...... رویت کردند!!!!!
matin
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله ۱۳۹۶ با رایمان طومار این دولت را خواهیم پیچید
Iran, Islamic Republic of
بلند بگو انشالله ماشالله
ايشالا
United States
من بهش رای میدم
روحانی مچکریم
از آمریکا به روحانی رای میدی بده ان شاالله که دیگه رای نمیاره و 4 ساله میشه
ان شاالله
منم موافقم ان شاالله روحانی 96 دیگه رای نیاره ولی از طرفیم نگران شورشهای بعدشم استحضار دارید که هروقت از اون طرف رای بیارن انتخابات سالم وگرنه ناسالم دلشونم از همون اول با کسی که رییس جمهور شده نا صاف با اینحال ان شاالله طومار دولت فعلی با انتخابات 96 برای همیشه در هم پیچیده بشه
56
در حالی که چشم ملت همچنان به راه وعده ی 100 روزه دوخته شده ، دولت در اقدامی بس شگرف و محیرالعقول دو روز قبل از وقوع اجلاس لوزان فکت شیت خود را منتشر نموده !
"بنازم این ذهن آینده نگر را"
سیاح
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعیتی باشد و ۴نفر آنرا دیده باشند و راستگو باشند در بیان آن واقعیت از زبان ۴نفر، آدم به حقیقت پی می برد؛ اما اگر واقعیت را کتمان کنند هر ۴نفر صحبت کنند آدم به حقیقت نمی رسد ، حال آیا ما به حقیقت و واقعیت پی بردیم? جواب من خیر است ، خودتان قضاوت کنید
با این وضع ادعای راستگویی دارند
United States
راستگ.؟ شیب؟؟ بام؟
روراستي با ملت
Iran, Islamic Republic of
بله با مردم آنچنان که مقام معظم رهبري گفتند روراست نيستند و هيچ ربطي به مصلحت سنجي خارجي و سياسي ندارد چرا که در مسائل داخلي هم آخر نفهميديم يارانه عده اي را قطع کردند يا نه؟واقعاً زشت است که مقام ارشد دولتي راست راست تو تلويزيون جمهمري اسلامي به مردمش دروغ بگويد اگر هم دروغ مي گيد باهم هماهنگ شويد و همه با هم دروغ بگيد خيلي بهتر اشت!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دروغ بد بود فقط وقتی که احمدی نژاد می گفت ولی اگر اینها بگویند ...
كاظمي
Russian Federation
كجا داريم مي رويم؟.... رحماء علي الكفار! اشداء بينهم!!!!
زرشك بنفش
به نظرم بايد تيتر اصلي همان بود كه بالاست
توهين به شعور مردم
كار سخيف و زشتي كه دو سال است هم طرفداراش هم مخالفاش رو حسابي آزار داده البته نه تنها خودش بلكه همه مشاوراش همه دستياراش و همه دولتش
فكر كردن مردم ايران كلا مثل خودشون فاقد درك و شعورند
روي اين توهين به ملت خداييش بايد كار كرد
هر چه قدر آمریکائیها در قبال ایران متقلب و مزورند ...
Iran, Islamic Republic of
آقا یه ماه از تفاهم لوزان گذشته شما هنوز تو سر و کله ی فکت شیت میزنید؟!
فکت شیت ایران رو ایشالا یه ماه دیگه تو توافق نهایی میبینید
البته جناب روحانی در سال 82 هم همین کارو کرده.در کتاب امنیت ملی وپرونده هسته ای که خودش نوشته ،گفته قبل از توافق سعداباد 80روز بیخبری حاکم بود ما خبری رو از مذاکرات منتشر نمیکردیم! نتیجه اش هم دست گل شرم اور سعداباد بود
نوشدارو بعد از مرگ سهراب =حرفی که شما میزنید.
اين سخن جديد دولته ديگه
اوقت يه مرحله ايه!
يعني بعدشم تحريما برچيده ميشه؟!
غني سازي ما نمايشي نميشه؟!
هزينه هاو سرمايه كشور وظرفيت علمي وعزت كشورمون بدور ريخته نميشه؟!
...
این دنیا حق مردم را ضایع کنید اون دنیا ازتون نمی گذریم
United States
شما دیگه کی هستی؟
كارشناس
كيهان هر روز به شعور مردم توهين مي كند اتفاقي افتاده است........آقاي حسين شريعتمداري فكر مي كند همه كاره مردم و نظام است!!!!!
دولتی که در مورد هر موضوعی هر عضوش یه چیز میگه ! احیاناً به شعور مردم توهین نمیکنه ؟
هموطن عزیز بهتراست به محتوای مقاله توجه کنید ایا نویسنده مطلب غیرمنطقی یانادرست نوشته است ؟
abbas
Iran, Islamic Republic of
جالب اسن نوع اظهار نظرهای مخالفین را اگر نگاه کنید یک ریتم دارد و نشان می دهد سازمان دهی شده است
آقاي كارشناس جواب منطقي به ايشون بده بفرماييد كجاي حرف ايشون توهين به شعور مردمه؟!
درخواست متن توافقات انجام شده، آنهم پس ازتاكيد شخص اول مملكت ودستور ايشان(كه محرمانه نداريم)وبراي همدلي با ما ،يعني توهين به شعور مردم؟!!!
فعلا كه همه كاره آقايونند وما غريبه!!!
اين است كه ظن ما به افتضاح آقايون بيشتر ميشه!
والا آنرا كه حساب پاك است،ازمحاسبه _كه اطلاع رساني مكتوب_چه باك است؟!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت
دولت راستگویان؟
محمدی
France
متاسفانه کشور در دست آلزایمری هاست همه چیز را فراموش کرده اند حتی سابقه گذشته و حال امریکا را.
دولت راستگویان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رضا
Romania
به جهنم برید یه جای گرم پیدا کنید !!!
United States
تنتون می لرزه گه؟
Iran, Islamic Republic of
دولت سوتی است رسما
امیرسعید ابوزهرا
سلطان تیتر مرحوم قندی نبود....
سلطان تیتر حاج حسین وتیم عزیز کیهان است.
زنده باد روحانی
خوب دلواپسانو اسکول کردی :))
چه قدر لذت میبرم! 8 سال پدر مارو در آوردن اصلا عقده ای شدیم تو این 8 سال!!! خوب بچزونشون!
س
United States
مگر پدر شما زندان بودن ؟؟؟
ادب طرفداران دولت هم به خود دولت رفته ها!
Iran, Islamic Republic of
نیازی به بیان عقده ای بودنت نبود از طرز گفتنت هم پیداست. مملکت را با من بکش تو بکش اداره می کنید خدا به داد این مردم برسد با این ...
حسین
منظور آقای روحانی این بود که حرفهای بعدی ما فکت شیت بود
هر چی میگن شما توهین برداشت میکنی
روایت داریم تا جایی که می شود محملی برای قصد خیر کلام طرف مقابل پیدا کن
حرف،فكت شيت بود؟!!!
ازقديم گفتن حرف بادهواست
اونهم تازه حرفاي همشون باهم فرق داره!!!
سند منتشر كنند .مگه نميگن باهم به توافق رسيديم ومگه نميگن فكت شيت آمريكا دروغه؟!
خوب راستشو خودشون ،بعد ازسخنان رهبري كه محرمانه نداريم، وبراي نشان دادن حسن نيت وهمدلي بدن>
اين حرف زوره؟!
ما كه همه جوره باهاشون راه اومديم
با امريكا بعد36سال ملاقات رسمي،دست دادن رسانه اي،پرچم شيطان رو بغل پرچم عزيزمان گذاشتند.
قدم زدنهاي دوستانه ورسانه اي،درست بعد ازاهانت به پيامبرعزيزمان!!!
درقبال چي؟!! به ما نشون بديد!
کاسه زیر نیم کاسه

چرا دولتی ها مردم رو گاگول فرض میکنند؟
United States
توهین که با جهنم ممکن می شه
United States
بیچاره ما مردم
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
عنوان به جا و زیبایی بود

توهین به شعور ملت
الان دوساله که به شعور ملت توهین میشه و مردم دارن تحمل میکنن
روحانی لا مچکریم
United States
بروجای گرم به درک
ادبت کو بی ادب
راستی ادب کیلوئی چنده اگر نمی دونی یا بی سوادی یا تازه به دوران رسیده ای یا بی شناسنامه ای یا مزد بگیری ویا اخیرا فراموشکاری اگر هیچ کدام اینها هم نیستی به من چه به جهنم برو یک اسم برای خودت پیدا کن یا یک هفته صبر کن حتما رئیس جمهور محترم اسم جدیدی انتخاب خواهند نمودااااااااااااااااااااا
ايشون مؤدبند
ادبيات پرزيدنت بود_البت باخوديا!
عموسام كه مؤدب يافت شدند!!!
کیهان همچون شما دروغگو و متحجر .